Cu toate ca pana in 14 Februarie cand este Valentine’s Day, mai este ceva timp, am hotarat sa-ti dau azi cateva sugestii care, cu siguranta iti pot fi de ajutor in pregatirea campaniei tale de marketing, care vizeaza cresterea vanzarilor de ziua indragostitilor.

Daca in articolele trecute am vorbit separat de serviciile web, care toate pot fi asezate sub umbrela internet marketing, azi vedem per general cum te ajuta acestea in campania ta de Valentine’s Day.

Trebuie sa stii ca Valentine’s Day, este o sarbatoare comerciala, in care magazinele online genereaza vanzari considerabile, iar cum romanii sunt buni la suflet, le place sa faca cadouri, acestea trebuie cumparate, deci e loc de crestere a veniturilor, a brandului tau, a loializarii clientilor, comunicare, PR etc.

Pregatire Oferte Si Optimizare Site

Ofertele de Valentine’s Day trebuie pregatie din timp, doar de asta ii spui si strategie, pentru ca trebuie sa alegi produsele perfecte, sa faci un brainstormig cu echipa, sa analizezi vanzarile de anul trecut din aceasta perioada, sa vezi ce se cauta (aici te poti folosi si de Google pentru a vedea ce se cauta acum in nisa ta).

Mai departe, fa-ti un landing page special cu aceste oferte si scrie un articol pe blog in acest sens. Vezi… eu deja am facut asta ;). Daca vezi ca lumea cauta pe Google tu trebuie sa ai deja pregatite raspunsurile pentru ei, plus daca te misti repede ai un avans mare in fata concurentilor.

Foloseste si cuvintele legate de cautarile romanesti (ziua indragostitilor, dragobete), poti castiga un trafic bun, dar nu neaparat si conversii in comparatie cu numele sarbatorii imprumutate.

Teasing Prin Social Media

Daca ai un magazin online sigur ai si conturi pe retelele sociale pe care le folosesti la maxim, sau asa ar trebui. Anunta fanilor tai ce le pregatesti, printr-un cover personalizat pe pagina de Facebook sau iti poti schimba backgound-ul la Twitter, imaginile folosite pentru aceasta campanie poti sa le postezi si in contul tau de Pinterest.

Fa-ti liste de email-uri

Acum este momentul perfect sa-ti cresti baza de date pentru newsletter. Poti cere adresele celor interesati strict de oferta de Valentine’s Day. Un mail personalizat pentru acestia cu produse bine targetate atrage o conversie buna.

Citeste : 7 Sfaturi Pentru Newsletter

Fielizeaza-ti clientii, daca produsele tale nu sunt cele mai potrivite acestui eveniment, te poti folosi pentru a intari comunicarea cu acestia. Ofera transport gratuit pentru o zi, iar daca poti segmenta clientii in functie de tipul de produse achizitionate anterior, acum le poti trimite produse complementare.

Remarketing

Ai listele bine segmentate in contul tau de Google AdWords, atunci e super ok, pentru ca o campanie bine targetata nu lasa prea mult timp pana sa apara rezultatele in vanzari. Afisaza celor care au vizitat magazinul tau bannere cu ofertele special pregatite pentru ei cu aceasta ocazie.

Promoveaza-ti produsele ca idei de cadouri, romaniilor le place sa faca cadouri, deci pune-ti imaginatia la contributie si treci la treaba ;).

Sfaturi Utile

Nu face campanii si promotii doar de dragul de a fi in trend si cu gandul la vanzari pentru produsele care nu le ai pe stoc ! Multi clienti cumpara acum produse pentru cadouri, deci acestea nu suporta amanarea, iar eventualele nemultumiri au un singur si sigur impact asupra business-ului tau, si anume unul NEGATIV.

Poti folosi acest eveniment si pentru PR, trimite clientilor sau abonatilor tai o felicitare, cu un mesaj dragut si eventual sfaturi utile, idei de sms-uri si urari legate de aceasta sarbatoare. Lipsa de creativitate si ajutorul venit din alte site-uri pentru acest lucru, trebuie rasplatite cu un link spre surse, hai ca nu e greu si esti mai corect.

Acestea sunt doar cateva idei si sfaturi utile pentru campania ta de marketing cu ocazia zilei de Sfantul Valentin. Am considerat ca toate cele spuse mai sus sunt imediat realizabile pentru orice tip de afacere, nu doar pentru big boys.

Cu ce idei ii mai poti ajuta pe cei care citesc acest articol ?

Cosmin Daraban

Comments

comments