Urmarind si analizand activitatea pe Facebook, atat a utilizatorilor, cat si a multor pagini de companii, am observat cateva perceptii gresite pe care le au firmele despre aceasta retea sociala.

Stii ca Facebook se apropie de 1 MILIARD se utilizatori (inclusiv conturile false), iar intr-un articol mai vechi, ai vazut cum o crestere organica si sanatoasa a activitatii pagini tale din aceasta retea sociala poate genera o rata de conversie de 3,57% chiar si pe IT&C. 

Toata Lumea E Pe Facebook

utilizatori facebook romania

Asa este, avem aproape 5 milioane de utilizatori de Facebook din Romania (utilizatori romani sunt mai multi, daca luam in calcul si pe cei care locuiesc in alte tari).

De ce Sta Lumea Pe Facebook ?

Fiind o retea sociala, utilizatorii intra aici si isi petrec timpul socializand prin discutii pe diverse grupuri, pe chat cu prietenii, comentarii la actualizarile de status, like-uri si comentarii la poze etc. Deci masa mare de utilizatori vine aici pentru divertisment putem spune, cu toate ca mai exista o parte care intra pentru informare, aici intra cei care urmaresc paginile unor branduri sau ale unor surse de informatii ziare online, bloguri.

Poti obseva ca acest comportament nu este orientat spre dorinta de a cumpara ceva ci mai mult pentru a interactiona si chiar daca e urat ce urmeaza (adevarul doare)… pentru a se lauda. Cei care inca nu sunt prezenti in aceasta retea sociala pot citi articolul : Constuieste-ti Brandul Cu Facebook.

Ce Nu Poti Sa Vinzi Pe Facebook ?

Produse si servicii care nu atrag atentia, care nu se pot „share-ui”, cele de care lumea are nevoie, dar nu se lauda ca le cumpara / utilizeaza. In acesta categorie putem numi : utilaje industriale, piese auto, materiale de constructii, parcuri de dezmembrari auto, pungi de plastic, servicii funerare.

Pentru ca cea mai mare interactiune (numar de like-uri, comentarii si distribuiri) este la poze, oare cum arata statisticile dintre o poza cu un nou model de telefon si o poza cu noul  tip de caramida pentru constructii ?

Per general Google ramane cel mai bun canal de vanzari online, pentru ca aici utilizatorii primesc raspunsuri la cautarile lor, raspunsuri care daca ii multumesc pot declansa o vanzare. Intr-adevar acesta multumire poate fi influentata si de prezenta in social media.

Rezumat:

Firmele trebuie sa foloseasca Facebook si in general social media ca si canal de comunicare / informare si interactiune cu utilizatorii, iar in timp aceste eforturi sigur se transforma si in vanzari.

Cei interesati pot vedea oferta noastra de servicii social media.

Da si tu cateva exemple de produse / servicii care crezi ca nu se pot vinde pe Facebook !

Cosmin Daraban

Comments

comments