Aproximativ 11 minute timp de citire

Imagineaza-ti ca ai o campanie de email marketing care se declanseaza automat, in functie de cum interactioneaza utilizatorii cu afacerea si website-ul tau.

Aceste campanii automate fac totul in locul tau:

  • Construiesc relatii bazate pe incredere
  • Fidelizeaza abonatii pentru a alege brandul tau de fiecare daca cand au nevoie de un produs/serviciu pe care il comercializezi
  • Pastreaza vie atentia oamenilor pentru a-i influenta sa deschida email-urile, sa dea click si sa cumpere
  • Determina un flux constant de vanzari in fiecare zi din fiecare saptamana a fiecarui an.

Pentru proprietarii de afaceri online si marketeri, email marketing-ul reprezinta un instrument cat se poate de profitabil. Practic, daca realizezi o campanie corecta si personalizata ai posibilitatea de a obtine constant lead-uri calificate pe site si vanzari.

In articolul de fata vei descoperi cum sa iti maximizezi rezultatele strategiei de email marketing, ce tipuri de email-uri este profitabil sa trimiti si ce ar trebui sa cuprinda acestea, pentru un impact sporit.

1. Email de bun venit

Practic, acesta este un email trimis automat fiecarui nou abonat al site-ului tau. Este perceput ca o atentie din partea site-ului si un semnal ca exista cineva, un alt om, cu care clientul poate comunica de fiecare data cand are nevoie.

Ponturi pentru un mesaj mai bun:

  • Creeaza o abordare unica – Ai grija la titlul email-ului, pentru ca destinatarul sa stie din prima ca mesajul primit vine din partea companiei tale. In text, multumeste-i utilizatorului, ofera-i cateva date despre compania ta (poti crea chiar si o poveste) si anunta-l ca acest email este primul dintr-o serie de mesaje pe care i le vei trimite periodic.
  • Ofera o recompensa sau fa sugestii – Poti folosi email-ul de bun venit pentru a determina prima achizitie a clientului in site-ul tau. De exemplu, ofera-i un discount pentru prima comanda dar te sfatuiesc sa acorzi un termen limita pentru discount, astfel incat sa obtii vanzarea cat mai repede.
  • Subliniaza beneficiile firmei tale in comparatie cu ale competitorilor tai
  • Educa-ti abonatul oferind informatii despre produs
  • Afiseaza testimoniale si elemente de trust pentru a-l determina sa aiba incredere in tine

2. Email inregistrare client

Trimite acest email automat de fiecare data cand clientul isi face cont in site-ul tau. Insa atentie, posibil ca unii clienti vor sa comande fara a investi timp in crearea unui cont asa ca ia in considerare doua posibilitati prin care sa realizeze achizitia: cu cont si fara cont.

Ponturi pentru un mesaj mai bun:

  • Include o explicatie/un motiv pentru care persoana respectiva primeste acest email. De exemplu: “Recent ai cerut sa te alaturi comunitatii noastre de peste x abonati si sa primesti newslettere…”
  • Ofera-i garantii destinatarului ca datele sale personale nu vor fi folosite in alt scop decat cel mentionat in termenii si conditiile pe care le-a bifat la crearea contului. De exemplu: “Iti garantam ca nu vom vom furniza adresa ta de email unei a treia parti…”
  • Include logo-ul companiei, ca element de incredere
  • Mentioneaza informatii despre modul in care se poate dezabona, in orice moment, daca isi doreste
  • Poti include si datele sale de inregistrare si o parola, in cazul in care o generezi tu si o poate schimba ulterior.

3. Confirmarea comenzii

Trimite acest email la fiecare comanda finalizata pentru a confirma clientului ca ai inregistrat comanda si urmeaza sa ii fie trimisa. Acesta te ajuta si sa vezi daca adresa de email este functionala si daca clientul intr-adevar a comandat sau cineva face glume proaste. De asemenea, este o ocazie pentru a face cross-selling sau up-selling.

Ponturi pentru un mesaj mai bun:

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

  • Arata-i spre confirmare clientului datele comenzii sale: numarul comenzii, pretul, data, detaliile produsului, sumarul tranzactiei etc.
  • Apeleaza la tehnici de vanzare cum ar fi cross-selling, cu ajutorul carora ii prezinti clientului produse aditionale, care sa completeze produsele achizitionate.
  • Alege optiuni de fidelizare cum ar fi punctele de fidelitate, prin care sa il motivezi sa cumpere in continuare pentru a beneficia de un discount, un cadou etc. In confirmarea comenzii afiseaza-i numarul de puncte acumulate pana acum si spune-i cate puncte trebuie sa mai adune pentru a profita de o supriza.
  • Include optiuni prin care sa te contacteze daca are nelamuriri, vrea sa anuleze comanda sau are nevoie de ajutor
  • Ai grija ca email-ul tau sa fie responsive, deoarece e putin probabil ca toti clientii tai deschid email-ul de pe desktop.

4. Anularea comenzii

Acest email poate fi trimis din mai multe motive. Fie clientul anuleaza comanda facuta deoarece s-a razgandit, a intervenit ceva, nu a facut el comanda, fie o anulezi tu deoarece produsele ti-au fost livrate la timp de catre furnizor. Anularea comenzii este un fenomen nedorit nici de catre tine, nici de catre client dar trebuie sa fii constient ca se mai intampla.

Ponturi pentru un mesaj mai bun:

  • Include numele clientului, numarul comenzii, data la care a fost facuta, lista de produse comandate, mentioneaza produsele disponibile din cadrul aceleiasi comenzi, pe care i le poti livra daca doreste.
  • Optional, poti include motivul pentru care anulezi comanda.
  • Asigura clientul ca isi va primi banii inapoi, in cazul in care a facut deja plata cu cardul.
  • Daca anularea vine din partea ta pentru produse care nu mai sunt disponibile, incearca sa ii oferi un discount la alte produse care exista pe stoc, similare. Totusi, nu fii prea insistent, altfel clientul se va simti presat si frustrat.

5. Notificare stoc nou

Trimite acest email pentru a-i anunta pe clienti si abonati ca ai lansat un stoc nou, o noua gama de produse, un nou serviciu etc. Chiar daca utilizatorii nu s-au gandit pana acum sa se intoarca in site pentru a cumpara ceva, exista posibilitatea sa le trezesti interesul si dorinta pentru produsele tale.

Ponturi pentru un mesaj mai bun:

  • Ramai concentrat pe obiectivul tau. Si acesta e acela de a chema oamenii in site si ai determina sa cumpere. Evita posibilele distrageri in email, nu te intinde cu textul si foloseste un singur buton de call-to-action care sa ii directioneze pe landing-ul cu produsele noi.
  • Incearca sa incluzi imagini ale noilor produse. Nu e de ajuns sa ii spui utilizatorului despre noutati, ar trebui sa i le si arati. Foloseste imagini de calitate, originale, optimizeaza-le din punct de vedere al dimensiunii si ai grija sa ai un raport echilibrat imagini/text, pentru ca pozele nu au niciun impact daca utilizatorul nu isi da acordul sa fie afisate.
  • Segmenteaza-ti publicul. De exemplu, daca ai o colectie noua de haine pentru femei, nu are niciun sens sa o prezinti abonatilor de sex masculin. Pentru un impact puternic si mai multa relevanta, segmenteaza audienta, altfel email-ul tau va merge direct in spam.
  • Ai grija la link-urile inserate. Nu e nimic mai suparator decat sa dai click pe un link care iti promite o pagina cu produsele noi si care sa te duca, de fapt,  in homepage, unde nu vezi nici urma de produse noi.

6. Recuperarea cosului de produse

Foloseste acest tip de email pentru a oferi potentialilor clienti cateva motive solide pentru a finaliza comanda si a recupera cosul de produse pe care l-au abandonat in site-ul tau.

Stiai ca rata medie de abandon a cosului depaseste 68%? In acest moment intra in scena email-urile de recuperare. In general, acestea sunt deschise de mai mult de jumatate dintre persoanele care au abandonat cosul, unele chiar asteptand un discount/voucher care sa le motiveze sa finalizeze achizitia.

Ponturi pentru un mesaj mai bun:

  • Foloseste testimoniale ale clientilor multumiti
  • Creeaza senzatia de urgenta apeland la FOMO – frica oamenilor de a rata ceva, de a fi lasati pe dinafara. In acest scop, poti seta un interval de timp in care este valabil discount-ul tau.
  • Ofera un discount/voucher/cod de reducere. Atentie, in primul email al campaniei de recuperare incearca doar sa ii amintesti utilizatorului ca si-a uitat produsele in cos. Daca oferi din prima un discount il obisnuiesti sa primeasca o reducere de fiecare data cand abandoneaza cosul.

7. Newslettere

Trimiterea newsletter-elor este o modalitate de a pastra atentia si interesul abonatilor asupra site-ului tau. In cadrul acestora transmiti informatii noi despre firma si tii fidelizezi clientii.

Ponturi pentru un mesaj mai bun:

  • Targeteaza profilul clientului ideal (Buyer Persona). Vezi care sunt caracteristicile demografice, interesele si obiceiurile audientei si creeaza newslettere astfel incat sa raspunda nevoilor si asteptarilor publicului. De exemplu, daca ai un site de fashion si vrei sa transmiti informatii noi despre produse, trenduri si moda, creeaza newslettere separate pentru barbati si femei. Te asigur ca un barbat celibatar este foarte putin probabil sa fie interesat de modele de rochii si outfit-uri feminine pentru vara lui 2016.
  • Creeaza sectiuni distincte pentru fiecare produs din newsletter. De exemplu, vinzi atat camasi, pantaloni, sacouri, costume pentru barbati dar si pantofi, curele, cravate, papioane etc. Daca ai scris despre fiecare sau ai produse noi in fiecare gama, aranjeaza-le logic in newsletter, insotite de imagini.
  • Pozitioneaza continutul important cat mai sus. Studiile privitoare la modul in care vad si citesc oamenii arata ca atentia si interesul scade cu cat textul este pozitionat mai jos.

Citeste si: Despre Campaniile De Email Marketing

8. Cereri pentru review

Trimite acest tip de email clientilor care au comandat si au primit produsele/serviciile tale. Foloseste apoi testimonialele pentru a creste gradul de incredere al potentialilor clienti in site.

Ponturi pentru un mesaj mai bun:

  • Automatizeaza procesul de trimitere. Poti sa trimiti email-urile si manual, dar asta inseamna pierdere de timp si energie. Iti recomand sa folosesti instrumente de marketing automation pentru a crea mesaje ce vor fi trimise automat la un interval de timp setat dupa finalizarea comenzii.
  • Ofera un discount la o comanda viitoare. Probabil vor exista oameni care sa isi ofere parerea in mod gratuit dar te asigur ca vor fi mai motivati sa raspunda cererii tale, daca le oferi si o recompensa.
  • Daca doresti, te poti folosi de noul serviciu TRUSTED.ro – Opinii de Incredere. Inregistrandu-te in program, vei obtine recenzii si rating de la clienti, la fiecare comanda, fara ca tu sa te mai obosesti.

9. Email pentru aniversarea clientului

Acest email se incadreaza in campaniile de fidelizare a clientului. Arata-i cat inseamna pentru afacerea ta. In acest fel, nu numai ca vede cat e de importanta persoana lui pentru comunitate dar mai mult, va fi motivat sa se intoarca in site si sa cumpere in mod repetat.

Ponturi pentru un mesaj mai bun:

  • Automatizeaza trimiterea email-urilor. Ar fi un adevarat cosmar sa trebuiasca sa retii fiecare data de nastere a fiecarui client si sa pregatesti manual email-urile.
  • Foloseste o imagine frumoasa. De exemplu, o imagine cu un tort aniversar sau orice este relevant pentru afacerea ta si e atragator estetic.
  • Aniversarea nu trebuie sa se refere neaparat la ziua de nastere a clientului. De exemplu, poti sa celebrezi faptul ca a trecut un an sau jumatate de an de cand s-a abonat. Surpriza, faptul ca nu se astepta sa contorizezi aceste date, il va face sa treaca la actiune.
  • Ofera-i un mic cadou, un discount sau un cod de reducere, doar pentru el.

10. Email de reamintire

Se intampla sa ai in baza ta de date adrese de email ale unor oameni care au cumparat o data si a trecut mult timp de cand nu ai mai vazut vreo reactie din partea lor? E momentul sa trimiti un email in care sa le amintesti de existenta ta, de produsele pe care le vinzi si de beneficiile pe care le castiga cumparand.

Ponturi pentru un mesaj mai bun:

  • Automatizeaza procesul de trimitere. De exemplu, poti seta ca la 4-6 luni de la ultima comanda sa ii fie trimis clientului un email de reamintire.
  • Ai grija la cuvintele de pe butonul de call-to-action. Evita verbele care ii cer clientului sa faca un efort (descarca, cumpara, cere, trimite etc.). In schimb, foloseste cuvinte care sa indice beneficiile pe care le are de castigat: primesti, castigi, “Profita de 20% reducere la urmatoarea comanda”.
  • Include o lista a produselor pe care le poate cumpara, cu imagini. Nu e suficient sa acorzi 20% reducere daca clientul habar n-are ce ar putea cumpara. Arata-i posibile optiuni si include imagini reprezentative, atragatoare.

Citeste si: Cum Te Asiguri Ca Oamenii Iti Citesc Email-urile

Proprietarii de afaceri online si marketerii sunt in pozitia unica de a profita la maximum de campaniile si strategia de email marketing. De ce sa trimiti aceleasi tipuri de email-uri, din nou si din nou, daca ai la dispozitie o multime de alte tipuri de campanii care te ajuta sa iti cresti baza de clienti si numarul de vanzari?

Foloseste-te de instrumente si aplicatii de marketing automation pentru a automatiza pe cat posibil procesul de trimitere al email-urilor. Asta nu inseamna ca tu nu mai ai nimic de facut. Gandeste-te cum sa creezi si sa optimizezi email-urile conform sfaturilor de mai sus, pentru a castiga loialitatea clientilor si a-i determina sa cumpere din site in mod repetat.

Creeaza campanii, fii inventiv, original si foloseste o abordare cat mai personalizata. Daca nu ai timpul necesar pentru a te ocupa de intreaga strategie de marketing, iti recomand sa apelezi la o agentie specializata, care stie cum sa gestioneze strategia si sa obtina rezultate profitabile.

Noi, la SilkWeb, iti oferim servicii de email marketing personalizate, pe specificul afacerii tale si pe datele caracteristice ale audientei. Vrei sa discutam despre strategia ta de email marketing? Contacteaza-ne si hai sa iti crestem afacerea intr-un an, cat altii in 3!

Vrei sa inveti mai multe despre email marketing? Daca raspunsul tau este DA, vizioneaza aici inregistrarea video de la Academia de eCommerce despre cum sa faci email marketing si afla noile strategii de vanzare prin email.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments