Anul 2016 a fost unul plin, din toate punctele de vedere. La nivel de marketing si comert online, Google, Facebook si nu numai ne-au facut o multime de surprize, unele placute, altele mai putin placute.

Cu toate acestea, fiecare schimbare a reprezentat un pas spre mai bine.

M-am gandit ca ar fi instructiv sa aruncam o scurta privire inapoi si sa vedem impreuna ce s-a schimbat in online in 2016, pentru ca, in acest fel, ne va fi mai usor sa prevedem ce ni se pregateste in 2017. E mai usor sa inveti din trecut pentru ca doar asa te vei putea pregati pentru viitor.

Lista de mai jos cuprinde 10 schimbari, lansari si vesti despre care am scris si noi, pe blogul SilkWeb, pentru a anunta intreaga comunitate interesata de marketing si comert online. Sharing is caring!

23 februarie 2016

Google Reduce Spatiul Pentru Anunturile AdWords: Ipoteze Si Consecinte

google-adwords

La inceputul anului, Google a facut o miscare surprinzatoare in ceea ce priveste serviciul sau de reclama platita, Google AdWords.

Practic, a redus spatiul acordat anterior pentru reclame si fortat mana advertiserilor, care acum sunt nevoiti sa investeasca mai mult efort pentru ca reclamele lor sa fie afisate pe pozitii de top.

In articolul pe care il poti citi urmarind link-ul de mai sus, ti-am recomandat sa nu te grabesti in a lua o decizie asupra folosirii AdWords pentru ca, asa cum s-a adeverit pana la urma, Google mai pregatea si alte surprize.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

24 februarie 2016

Emoji Marketing: Google Pentru Intentie, Social Media Pentru Emotii

Anul acesta Facebook a introdus in cele din urma, dupa o indelungata asteptare, 6 emoticoane noi de reactionare la postarile afisate in news feed. Incepand din februarie, utilizatorii retelei si-au putut exprima vizual reactiile prin “like”, “love”, “ha ha”, “yay”, “sad” si “angry”.

Daca inca te intrebi ce impact au aceste reactii la pozitionarea postarilor tale in news feed, reprezentantii Facebook au afirmat in repetate randuri ca nu exista nicio diferenta intre acestea si simplul buton de like. Insa, cu cat o postare are mai multe reactii si like-uri, cu atat cresc sansele ca postarile asemanatoare sa fie afisate mai des.

In ceea ce priveste legatura directa a reactiilor cu pagina ta de Facebook, acestea te ajuta sa vezi mai clar ce postari sunt mai interesante pentru utilizatorii tai si ce gandesc ei de fapt.

Surprinzator si pentru noi, articolul nostru pe acest subiect a ajuns printre cele mai populare, cu peste 200 de distribuiri in Social Media.

ahrefs-top-continut

21 martie 2016

RankBrain: Schimbari SEO Intr-o Lume Automatizata

google-RankBrain

RankBrain este un nou algoritm de la Google, sau mai degraba cel de-a treilea factor ca importanta ce influenteaza rezultatele care apar pe pagina cu rezultate

Acest algoritm se bazeaza pe Inteligenta Artificiala, momentan urmareste cautarile pe cuvinte cheie long tail si filtreaza rezultatele impreuna cu algoritmul Hummingbird, pentru a oferi o experienta mai umana, mai placuta pentru utilizatori. Practic, raspunde mai bine intentiei de cautare fata de vechiul algoritm.

Pentru cei care vor sa se pregateasca din timp pentru forma finala a RankBrain este recomandat accentul pe relevanta si orientarea optimizarii spre conversie. Dar mai bine te las sa citesti pe larg, in articolul din martie 🙂

2 mai 2016

Proiectul Google AMP – Tot Ce Trebuie Sa Stii

google-amp

Daca in aprilie 2015 iti spuneam despre Mobilegeddon, in mai 2016 Google a mai facut un pas important pentru crearea unei experiente mai placute pentru utilizatorii de dispozitive mobile.

Google Accelerated Mobile Page sau AMP este un proiect destinat sa imbunatateasca viteza de incarcare a paginilor web, pana si in zonele cu o conexiune la net scazuta. Proiectul este special conceput pentru site-urile de continut: publicatii, bloguri, platforme de stiri, ziare online etc., insa noi credem ca nu va mai dura mult si va aduce beneficii si magazinelor online.

16 mai 2016

Marketing Pentru Clientii SoLoMo

clientii-solomo

SoLoMo nu este o schimbare din partea vreunui motor de cautare sau a unei platforme sociale, ci o schimbare vitala in strategia de marketing a oricarei afaceri online, indiferent ca e vorba de un magazin online, site de prezentare, blog, ziar sau orice altceva.

Clientii stau pe retelele de socializare.

Clientii cumpara local.

Clientii cumpara si se informeaza, intr-un procent ce creste pe zi ce trece, pe mobil.

Aceste trei elemente folosite unitar in strategia ta de marketing te pot pozitiona mai sus decat competitia si te pot face sa fii prezent in fata clientilor atunci cand trebuie, asa cum trebuie si unde trebuie.

7 iunie 2016

Lansam Prima Editie Academia De eCommerce – Eveniment Marca SilkWeb

Anul 2016 a reprezentat un an extrem de productiv si pentru noi, echipa SilkWeb. In iunie am reusit sa lansam un proiect foarte important, Academia de eCommerce, o serie de evenimente destinate antreprenorilor, oamenilor de afaceri din comertul online dar si celor care isi doresc sa faca marketing asa cum trebuie, pentru site-urile lor.

Pana acum, evenimentele sub umbrela Academia de eCommerce au avut loc din 3 in 3 saptamani in Baia Mare, pe subiecte de interes, incepand de la SEO si pana la intelegerea modului de gandire a clientilor si actiuni in consecinta.

Imi face placere sa te anunt ca incepand din 2017, vei putea descoperi Academia de eCommerce si in alte forme decat evenimente fizice. Cu speranta ca ti-am trezit interesul, te invit sa te abonezi la blogul SilkWeb, pentru a te numara printre primii care afla ultimele nouatati.

13 iunie 2016

Noutati AdWords: Google Anunta Expanded Text Ads

expanded-text-ads

Daca in ianuarie Google taia spatiul pentru reclame AdWords, in iunie a oferit o noua oportunitate marketerilor, anuntand lansarea unui nou format de reclama. Expanded text ads iti permite sa folosesti mai multe caractere in cadrul anuntului tau, sa formulezi un mesaj mai convingator.

Noutatile nu s-au oprit aici: Google a anuntat si lansarea unui design responsive pentru reclamele pe Display, posibilitatea ajustarii sumei licitate in functie de dispozitiv precum si lansarea reclamelor locale pe Google.com si Google Maps.

30 iunie 2016

Noi Schimbari Facebook: Cum Va fi Afectata Pagina Ta

facebook-news-feed

Desi iunie parea o luna cu vesti foarte bune pentru noi, Facebook a intrerupt traditia. Reprezentantii platformei au anuntat ca algoritmul va favoriza postarile distribuite de prieteni si familie in news feed-ul utilizatorilor, in detrimentul postarilor facute de paginile de business.

Acest anunt se traduce simplu: mai multa munca pentru proprietarii de business. Formula consta in renuntarea la postarile promotionale (pe acestea le faci cu Facebook Ads) si crearea unor postari mai interesante, mai informative sau distractive. In plus, se pune accent pe cresterea interactiunii cu pagina, altfel postarile tale sunt in pericol sa nu mai apara deloc in news feed.

26 septembrie 2016

Google Lanseaza Penguin Update In Timp Real

google-penguin-real-time

Desi am scris articolul in decembrie anul trecut, Google a lansat Penguin Update in timp real abia in septembrie 2016. Da, de acum incepand poti fi penalizat la orice ora din zi sau din noapte, fara ca Google sa te mai anunte ca a facut un update. Insa avand in vedere faptul ca update-ul e live, ai oportunitatea de a-ti recupera pozitia mai repede decat inainte.

De asemenea, noua forma a update-ului nu mai penalizeaza intregul site pentru o greseala ci doar pagina in care aceasta a fost identificata. Ce sfat pot sa iti dau? Stai cu ochii pe Analytics!

7 noiembrie 2016

Google Testeaza Oficial Mobile-First Indexing

google-mobile-first-index

Google ne-a mai oferit pe sfarsit de an inca un semnal, deloc subtil, ca favorizeaza cautarile pe mobil. Din noiembrie, Google a inceput sa testeze cateva modificari in algoritmul de cautare care sa duca la crearea unui index ce pune mobilul pe primul loc.

Cu alte cuvinte, site-urile responsive / adaptate la mobil, au ocazia sa isi pastreze sau sa isi imbunatateasca pozitiile in timp ce, treptat, cei care nu se adapteaza vor disparea pe ultimele pozitii in motorul de cautare.

De-a lungul anului, am facut tot posibilul pentru a-ti livra la frecventa cu care te-ai obisnuit noi si noi resurse de informatie ce, speram noi, te-au ajutat sa evoluezi, sa iti dezvolti afacerea mai mult decat anul trecut.

Mi-ar placea sa stiu daca si cum te-au ajutat articolele si ghidurile noastre, asa ca te invit sa imi spui in comentarii. Opinia ta este foarte importanta pentru noi si ne va ajuta sa iti oferim si in 2017 doar materiale interesante.

Inchei prin a-ti ura un an nou fericit, cat mai productiv si mai plin de conversii!

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments

Vrei campanii de email profitabile? Descarca ghidul tau!
x