5 Obiective de Masurat In Google AdWords Si In Afacerea Ta

Stabilirea obiectivelor in afacerea ta
Stim, practic totul incepe de la bani. Cunoscand pretul produsului vandut sau al serviciului oferit si marja ta de castig, poti stabili foarte rapid o suma la care doresti sa ajungi cu vanzarea prin intermediul propriului site.
Mai stim ca in Romania rata de conversie in online este undeva intre 0.8% si 5%, in functie de nisa si brand. Din aceste calcule reiese faptul ca pentru a genera 1-5 vanzari avem nevoie de minim 100 de vizitatori in site. (in timp rata de conversie poate fi marita)
In acest punct, trebuie sa analizezi procesul de vanzare online, unde ajunge vizitatorul in site, ce elemente vede la prima vedere, ce trebuie sa faca in continuare si cat de simplu e acest flux de vanzare / comanda.
Utilizand corect Google Analytics identifici eventuale probleme in acest proces de vanzare, pe care ulterior le rezolvi.
Vrei sa stii cum te ajuta Google Analytics ? Citeste acest articol !
Indicatori de Performanta In Google AdWords
Pentru ca lucrurile sa mearga in directia buna, Mihai isi stabileste KPI-uri pe care le monitorizeaza frecvent in contul de Google AdWords. Dintre acestea amintim:
1. CPC – costul per click – reprezinta suma platita de Mihai pentru fiecare vizitator ajuns in site, in urma accesarii unei reclame care a fost declansata de un anumit cuvant cheie de maxim interes pentru afacerea lui Mihai.
2. CTR – rata de click – este procentul dintre cei care vad reclama in motorul de cautare si cei care aleg sa dea click pentru a ajunge in site. Anunturile corect create, cu texte care atrag atentia clientilor, pot fi pozitionate mai sus in Google chiar si la un cost mai mic pe click.
3. QS – Quality Score (scorul de calitate) asupra cuvintelor cheie alese. Acest scor calculeaza valoarea legaturii dintre landing page (pagina de destinatie), reclama creata si CTR.
4. Costul per conversie – este dat de intreaga suma investita pentru a castiga un client. Azi, cand obiceiurile de cumparare se schimba rapid, este tot mai dificil sa faci aceste calcule, motiv pentru care AdWords poate sa contribuie la intreg ciclu de vanzare. Practic poate declansa, sustine sau finaliza vanzarea. Citeste mai multe!
5. Bugetul alocat zilnic, saptamanal, lunar si distribuirea acestuia in functie de performanta, regiune geografica, dispozitive.
Ce trebuie sa faca Mihai acum in Google AdWords ?
Mihai a invatat cat de important este sa aiba un cont bine construit, care practic sa-i redea online intreaga structura a propriei afaceri si a fluxului corect de vanzare.
Fiecare campanie trebuie creata separat in functie de nevoi si targetare, iar grupurile de anunturi si cuvintele cheie trebuie sa fie intr-o stransa legatura cu pagina de destinatie.
Utilizarea extensiilor cu link-uri, locatie si numar de telefon au un impact mare la afisare in fata utilizatorilor.
Cel mai important este sa stii exact ce vrei de la afacerea ta si de la campania ta, sa masori corect rezultatele si sa optimizezi unde si cand trebuie.
Aici poti sa cresti sau sa opresti bugete in functie de performanta si totul este foarte transparent pentru tine.
Dar unde e Ioana?
Dupa mai multe incercari de colaborare cu diverse agentii de online marketing, i-am gasit pe cei de la SilkWeb, care din punctul meu de vedere pareau destul de promitatori. Am zis sa mai incerc inca o data cu toate ca eram deja cam sceptic, iar dupa doar 3 luni de colaborare as putea spune ca au reusit chiar sa-mi depaseasca asteptarile. Sunt multumit de rezultate, dar mai ales de modul de lucru, abordarea si profesionalismul lor. Sunt sigur ca efectele adevarate se vor vedea peste 6 luni chiar 1 an, tocmai de aceea am decis sa lucrez cu ei in continuare. |
Vrei sa discutam despre afacerea ta? Trimite acum un mesaj!

Cosmin Daraban
CEO
16 ani experienta online
Din 2005 CEO & cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce, optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite, dezvoltate pe platforma SilkMart.