Continutul are, fara doar si poate, un rol central in eCommerce-ul de astazi. Pe scurt, daca vrei sa vinzi, intai trebuie sa iti educi potentialii clienti asupra domeniului  in care activezi si a produselor pe care le comercializezi. Toate acestea, bineinteles, fara sa iti lauzi prea mult marfa. Textul trebuie sa aiba un stil informativ si mai putin comercial, sa fie original si prezentat intr-o maniera cat se poate de creativa.

Ai facut asemenea continut? Ai redactat cu mult fler texte interesante care nu au avut impactul scontat? Poate trebuie sa intelegi intreg procesul pe care il parcurge continutul, de la redactare pana ce ajunge la client. Poate, undeva pe parcursul acestui proces, informatia se pierde.

Redactarea este un singur pas in drumul continutului catre client, iar tu trebuie sa indeplinesti toti pasii ca sa fii sigur ca informatia nu se pierde pe parcurs si ca isi atinge scopul. Asadar, gasesti mai jos toti pasii care trebuie facuti, rand pe rand. Identifica-l pe cel pe care l-ai omis si schimba traiectoria continutului:

Drumul continutului catre client

1. Gasirea unui subiect bun!

Continutul trebuie sa fie original si unic, creat intr-o maniera cat mai creativa si aparte. Citeste mai multe despre cateva tipuri atractive de continut in articolul Adauga unicitate magazinului tau online prin blog

Sigur nu dai gres cu articole utile in care oferi solutii la niste probleme reale cu care se confrunta publicul tinta. Poti sa studiezi astfel de probleme sau intrebari urmarind hashtag-uri in Twitter sau Facebook. Vezi lucrurile care ii intereseaza pe oameni si raspunde-le la intrebari – ofera-le solutii!

2. Analiza concurentei

Nu vrei sa oferi aceleasi informatii ca si concurenta si nicidecum in acelasi stil. Daca un subiect prinde bine, dar a fost deja abordat de concurentii tai, da-i o alta forma, pune-l intr-o alta lumina – realizeaza un infografic, un sondaj, niste statistici care sa dea noutate continutului.

Citeste aici despre Cum sa iti Cresti Vanzarile prin Continut.

3. Redactarea

  • Scrie gandindu-te mereu la cei care vor citi articolul
  • Urmareste logica argumentelor si Keep It Simple.
  • Ofera calitate, nu cantitate.
  • Inca un lucru: fii atent la gramatica! Nu vrei ca cititorii tai sa isi piarda concentrarea din cauza unei cratime lipsa.

Citeste si: Storytelling in eCommerce – Cum sa vinzi fara sa dai impresia ca vinzi ceva

4. Optimizarea continutului

Stim prea bine ca Google iubeste continutul, insa are si anumite cerinte de la el: sa fie natural, de calitate si neintoxicat de cuvinte cheie. Pentru a crea continut Google-friendly, iata cum poti sa il optimizezi din punct de vedere SEO:

  • foloseste cuvinte cheie relevante, care sa se regaseasca si in meta tag-uri si in continutul de pe site. Integreaza aceste cuvinte in mod natural in text, fara sa inunzi articolul cu ele. Nimic nu este mai suparator pentru un cititor decat un text in care cuvintele se tot repeta; la fel de suparator este si pentru Google, care aplica penalizari usturatoare.

globurile rosii

  • nu folosi continut duplicat, nici de pe alte pagini ale site-ului tau, nici de pe alte site-uri.
  • in ceea ce priveste formatarea continutului dpdv SEO trebuie sa: pui cuvinte cheie in H1, sa folosesti cuvinte cheie, sinonime ale acestora dar si cuvinte cheie semantice in primele 200 de cuvinte, sa scrii in propozitii scurte si sa lasi spatiu intre paragrafe pentru o lectura mai usoara, sa pui link-uri si pe alte pagini din site (internal linking), sa optimizezi imaginile, sa boldezi doar unele cuvinte cheie pentru a le semnala cititorilor.

5. Promovarea continutului

Chiar daca ai optimizat continutul pentru motoarele de cautare si ai raspuns unor intrebari prin solutiile pe care le oferi, informatia trebuie promovata. Unde? Acolo unde sunt potentialii tai clienti!

promoveaza

  • cauta pe Twitter, Facebook, bloguri si forumuri discutii in functie de cuvintele cheie. Ofera solutia acolo unde este nevoie de ea.
  • trimite-l prin e-mail abonatilor la newsletter – acestia sunt interesati de informatiile pe care le oferi iar noutatile ii pot convinge sa apeleze (din nou) la serviciile tale.
  • posteaza-l pe Facebook, Google+, Twitter, Pinterest, LinkedIn si alte retele de socializare relevante pentru domeniul in care activezi. Doar o data? Poti sa postezi continutul si de mai multe ori, in zile diferite si insotit de un alt text de prezentare, sau alta imagine, insa ai grija sa nu faci spam!
  • posteaza informatia in grupuri nisate de pe Facebook, in comunitati Google+ si in grupuri LinkedIn interesate de domeniul in care activezi. Incepe discutii si urmareste implicarea membrilor. (chiar daca sunt voci care spun ca aceasta practica nu functioneaza, postand informatii relevanta in grupuri nisate, poti crea interactiune si trafic de calitate)
  • poti sa te folosesti si de Facebook sau LinkedIn Ads pentru a ajunge la cat mai multi oameni, publicul la care tu tintesti.
  • adauga un link catre continutul acesta si in articolele urmatoare, acolo unde vorbesti despre subiectul in cauza.

Prin toate metodele de promovare enumerate mai sus, continutul creat de tine ajunge la mai multi oameni interesati, imediat dupa publicarea sa. Datorita optimizarii continutului, articolul va putea fi gasit la cautarile cuvintelor cheie pe Google, deci va ramane o solutie pentru cei interesati. In plus, vizitatorii site-ului tau vor aprecia mereu continutul nou – acesta da incredere in produsele si serviciile pe care le oferi.

Gasirea subiectului -> Analiza concurentei -> Redactarea -> Optimizarea -> Promovarea -> Toti acesti pasi trebuie efectuati pentru un drum mai bun al continutului catre clienti.

Gaseste subiecte unice pentru crearea continutului tau, incearca sa „rezolvi” o problema aparuta / gasita in piata ta prin ceea ce creezi pentru audienta ta. Ai vazut, noi la SilkWEB vorbim mult despre importanta continutului si „evanghelizam” acest fenomen prin exemple concrete pentru ca inca sunt putini care fac acest lucru, iar piata abia acum incepe sa vada importanta acestuia, desi se misca mai incet cand vine vorba de crearea lui.

Descoperirea continutului tau de catre clienti, de regula constituie primul pas al acestora spre urmatoarea achizitie. Poti crea un intreg scenariu si testa rapid eficenta acestuia, daca chiar vrei ca cei care iti citesc continutul sa cumpere produsele tale.

Asadar, atunci cand creezi continut pentru site-ul tau ai grija sa urmaresti toti acesti pasi, pentru ca drumul articolului catre client sa fie cat mai natural si mai rapid.

Citeste si aceste 3 articole interesante:

  1. Cum sa iti cresti vanzarile prin continut
  2. Aportul Facebook asupra vanzarilor online
  3. Afla traseul unui vizitator din site pana in stadiul de client

Tu ce tip de continut ai creat pentru clienti tai si cum il promovezi ?

Cosmin Daraban

Comments

comments