In online, daca nu esti inaintea vremurilor, esti in urma lor iar asta inseamna ca vei fi depasit de concurenta, de cerintele clientilor si vei pierde treptat din forta vocii pe care o ai pe piata.

Tendintele sunt schimbari bine cunoscute ce se intampla in orice camp creativ, iar web design-ul nu este diferit. Nascute din inovatie si experiment, trendurile sunt cele care ofera un impuls spre o versiune mai buna, mai placuta pentru clienti si, implicit, pentru motoarele de cautare.

Pentru ca ne apropiem vertiginos de sfarsitul lui 2016, astazi vom discuta despre ultimele tendinte in web design pentru 2017, despre nevoile consumatorilor si moduri in care te poti adapta, pentru a continua sa vinzi si chiar sa vinzi mai mult.

1. Mobile First si design responsive

Nu mai e o noutate faptul ca Google pune din ce in ce mai mult accent pe experienta utilizatorilor de dispozitive mobile.

Daca miscarea oficiala a inceput odata cu update-ul cunoscut sub numele de Mobilegeddon, in 2016 reprezentantii motorului de cautare au anuntat testarea unui nou algoritm, care prioritizeaza rezultatele pe mobil si site-urile cu design potrivit. Citeste mai multe despre acest subiect aici: Google Testeaza Oficial Mobile-First Indexing.

Metoda recomandata de motorul de cautare pentru conformarea la mobil este design-ul responsive, ce permite paginilor web sa isi adapteze continutul la dimensiunea ecranului folosit. Unii sunt pro, altii sunt contra acestui design dar cert este ca iti poate aduce o multime de avantaje si, in primul rand, pozitii bune in Google.

Tocmai din acest motiv, toate afacerile online care se dezvolta pe platforma eCommerce Gomag, platforma noastra, se bucura din start de un design responsive.

Ideea e ca site-urile cu design responsive si optimizate pentru mobil nu vor fi doar un trend trecator, deoarece din ce in ce mai multi oameni isi folosesc telefoanele pentru a accesa diferite pagini online. Chiar daca nu ai de gand sa implementezi vreuna dintre tendintele ce urmeaza sa le enumar, sfatul meu este sa incepi chiar acum demersurile pentru un site adaptat pentru mobil.

autohut-mobile

2. Imagini proprii si renuntarea la imaginile stoc

Consumatorii si utilizatorii din ziua de azi cauta autenticitate la brandurile cu care interactioneaza iar acest factor este unul dintre cei care fac diferenta intre fidelizare si abandonul site-ului sau al cosului de cumparaturi.

Vrei mai mult Trafic si Vanzari?

Pentru asta am realizat un plan de actiune unic in Romania, care cuprinde 7 elemente esentiale pentru afacerea ta online. Peste 100 de clienti l-au implementat deja. Vrei si tu?

plan actiune

Folosind imagini stoc, nu te diferentiezi de ceilalti. Problema e ca toata lumea le foloseste iar acest lucru plictiseste consumatorul.

Din 2017 vom incepe sa observam o ascensiune a imaginilor / fotografiilor proprii, a ilustratiilor si a fonturilor mari, frumoase. Haide sa le luam pe rand.

Imaginile proprii, chiar daca presupun un volum mai mare de munca pentru a fi realizate, procesate si optimizate creeaza o senzatie de apropiere, de incredere si iti permit sa iti exprimi personalitatea in fata clientului. Daca in site, in paginile de produse iti recomand sa apelezi la o firma specializata pentru fotografierea produselor tale, acest lucru nu e neaparat necesar si pentru imaginile folosite in postarile de pe blog, de pe Social Media sau in email.

Aici poti face chiar tu pozele, cu ajutorul unui aparat sau chiar al telefonului. Te asigur, clientii iti vor aprecia mai mult efortul.

In ceea ce priveste ilustratiile, acestea sunt elemente fantastice, super versatile care confera un aer natural si jucaus site-ului tau. Este adevarat ca, in cazul in care vrei aceste elemente in site-ul tau, te va costa mai mult decat imaginile stoc si ai nevoie de ajutorul unui ilustrator, insa daca le alegi, impresia asupra consumatorului va fi una mai puternica.

Fonturile sunt un alt element cu impact puternic asupra audientei; acestea pot evoca anumite emotii si pot seta un ton. Ideea este sa nu folosesti prea multe fonturi, sa fii consistent in site si sa acorzi mare atentie fonturilor folosite in bannere si imagini.

grannymade-fonturi

3. Culori vibrante

Culorile vibrante au avantajul ca stimuleaza vizual si sunt benefice in special pentru site-urile minimaliste. Cele mai populare sunt paletele formate din 2 tonuri ale aceleiasi culori sau a 2 culori contrastante, ce confera o tenta de modernitate imaginilor tale.

Daca crezi ca site-ul tau este pregatit pentru a se adapta acestui trend, am si cateva sfaturi:

  • Alege o imagine simpla, cu un subiect unic si clar. De ce? Deoarece fotografiile incarcate isi vor pierde din claritate dupa aplicarea celor doua culori.
  • Uzual, culorile contrastante ajuta utilizatorii sa distinga mai usor despre ce este vorba in imagine
  • Nu uita sa diferentiezi folografia de imaginea de fundal

Insa “duotone” nu este singurul format ce se anunta in 2017. Din aceeasi categorie, a culorilor vibrante, face parte si trendul utilizarii imaginilor / culorilor suprapuse, pentru a accentua continutul situat deasupra.

Si daca tot vorbim de culori, tu stii ce senzatie trezeste culoarea predominanta din site-ul tau? Iata cateva explicatii:

  • Rosu – imbina pasiunea cu atentia la un posibil pericol si imbunatateste circulatia sangelui
  • Verde – creeaza un echilibru intre culorile calde si cele reci, inspira prietenie
  • Albastru – inspira o senzatie de calm si stabilitate (de aceea o intalnim deseori in institutiile financiare)
  • Violet – este traditional asociata cu regalitate si inspira o senzatie de lux si mister
  • Alb – se potriveste excelent cu orice culoare si inspira eleganta
  • Negru – creeaza senzatia de rafinament si putere (e deseori folosita pentru produsele de lux)

Citeste si: Despre Web Design si Emotii in eCommerce

4. Design minimalist

Designul minimalist se distinge prin renuntarea la elementele care distrag atentia de la continut. Acest tip de design are marele avantaj ca imbunatateste timpul de incarcare a site-ului si a imaginilor si creeaza o senzatie de sofisticare.

Principala caracteristica a design-ului miminalist este simplitatea. Tocmai din acest motiv, daca doresti un astfel de site, fiecare ecran trebuie sa cuprinda o singura (si una singura) imagine. De asemenea, pune accent pe culori si fonturi si incearca sa aranjezi asimetric continutul din pagina.

5. Animatii, gif-uri si materiale video

Aceste elemente – animatiile, gif-urile si materialele video, asigura interactivitate pe pagina si sunt foarte usor de consumat de catre utilizator. De exemplu, foarte multi oameni prefera sa vizioneze un video pana la sfarsit, in detrimentul textelor lungi, stufoase (chiar daca prezinta aceleasi informatii.

Aici ai mai multe posibilitati: fie iti creezi singur materialele, fie apelezi la personal specializat pentru a se ocupa de acestea. Cel mai important este sa nu faci rabat la calitate si sa iti optimizezi materialele, pentru a nu afecta viteza de incarcare a site-ului si pentru a fi intelese de robotii motoarelor de cautare.

foloseste animatii, gif-uri si video

6. Storytelling

Site-ul tau ar trebui sa spuna o poveste unica, prin combinarea textelor si a materialelor vizuale. Storytelling-ul nu este o noutate in web design, insa este din ce in ce mai utilizat, pentru simplul fapt ca asigura o experienta excelenta pentru consumator si ajuta la crearea unei relatii intre acesta si site.

Foloseste un limbaj natural si spune clientilor tai cine esti, de unde esti, ce le poti oferi si orice alt tip de informatie prin intermediul textelor, a imaginilor, a video-urilor. Nu uita sa ii indrumi in site, sa le spui unde sa dea click si de ce sa faca aceasta actiune.

7. Accent pe experienta utilizatorului

Astazi, toata lumea se concentreaza pe experienta atotputernicului utilizator. Si, serios acum, in ce mod poti sa rezisti pe piata daca nu satisfaci cerintele si dorintele consumatorilor?

Tine cont de faptul ca si motoarele de cautare au aceeasi misiune, aceea de a le asigura o experienta cat mai placuta, pentru simplul motiv ca astfel se asigura ca vor fi utilizate in continuare. In cazul in care experienta oferita lasa de dorit, nu te mira in momentul in care vei fi penalizat.

Pana la urma, nevoile utilizatorilor sunt simple: un site clar, usor de inteles, rapid si care ofera informatie valoroasa. Site-urile repetente la aceasta categorie, incarcate cu un volum imens de continut si imagini neoptimizate, ajung sa fie plasate pe pozitii joase in Google. Iar tu nu iti doresti acest lucru, nu-i asa?

Citeste si: Vezi Legatura Dintre Web Design Si Afacerea Ta

Astazi, numarul site-urilor existente creste vazand cu ochii. Pentru a te diferentia si a te transforma in cea mai buna optiune dintre toate pentru clientii tai, ai nevoie sa lupti pe mai multe fronturi. Unul dintre ele este design-ul site-ului tau.

In articolul de fata ai descoperit 7 tendinte preconizate in web design pentru 2017. Consulta lista, vezi ce modificari urgente ai de facut in site si, daca iti doresti servicii web design profesioniste, pentru crearea sau reinventarea site-ului tau, echipa SilkWeb iti sta la dispozitie.

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments