Aproximativ 3 minute timp de citire

Saptamana trecuta am anuntat Decernarea Premiilor E-Commerce GPEC 2012.

Azi vorbim putin despre concluziile trase asupra celor 20 de magazine online prezente in GPEC si jurizate de noi anul acesta. Dupa cum se vede si in prezentare, nu sunt exemple de magazine aflate in portofoliul nostru, pentru ca nu era corect ca tot noi sa le fi jurizat.

 Ce Probleme Au Magazinele Online ?

Dupa cum se vede acum am prezentat problemele de afisare in home page, pagina de categorie, pagina de produs, cosul de cumparaturi si comunicarea in social media.

Prima Pagina A Unui Magazin Online

Printre magazinele jurizate am gasit unele cu un home page foarte aglomerat, multa informatie legata de produse, promotii, bannere, afisata mai putin corect. Este important ca prima pagina a unui magazin online sa fie cat mai aerisita, cu informatii concrete, poze de calitate superioara atat la produse, cat si in bannere. Multe bannere par a fi facute in graba, au un design mai putin profesional si se observa lipsa butonului de call to action. 

Modul de afisare al produselor se pare ca este controlat de proprietarii magazinului, nu de care utilizatori, putine fiind cazurile in care s-au observat afisarea acestora in functie de top vanzari, top afisari, noutati, oferte, dupa numarul de review etc.

Aici se poate aminti si despre folosirea liniilor delimitatoare si a box-urilor in exces, lucru ce duce la aglomerarea paginii respective si mai important, atentia clientului este distrasa de la produse.

Pagina De Categorie A Unui Magazin Online

Stii cum te ajuta  Google in afacerea ta? Afla totul din acest Ghid SEO
ghidul seo

Vrei mai mult trafic din Google? Vrei mai multi clienti?

Cere acces la noul ghid SEO actualizat cu modificari algoritmului Google.

La fel au fost gasite pagini extem de aglomerate cu informatie prezentata incorect, dar cel mai grav din punctul nostru de vedere sunt acele pagini de categorii in care sunt afisate produsele “sold out” si cele care afisaza mesajul “momentan nu avem produse”. Daca transpunem acest lucru intr-un scenariu offline avem asa : clientul ajunge intr-un magazin, ajunge la raionul de produse de care este interesat si vede ca toate produsele sunt vandute, iar rafturile din jur le vede goale. Crezi ca acel client mai cauta ceva in acel magazin? Cu siguranta acesta iese cat se poate de repede, avand o posibila frustrare pentru timpul pierdut, cautand astfel produsele dorite in alte magazine.

Pagina De Produs A Unui Magazin Online 

Dupa cum ii spune si numele, aici clientul trebuie sa vada doar produsul cu denumire plus poza de calitate superioara si butonul de adauga in cos. Alaturi de acestea trebuie implementat solutia perfecta pentru informarea clientului asupra garantiei produsului respectiv, costul si durata de livrare, elementele de trust, descrierile comerciale si cele tehnice.

Mare atentie la evidentierea butonului de call to action, asta daca se doreste vanzarea acelor produse.

Pagina De Checkout  / Cosul de Cumparaturi

Formularele de finalizare comanda cu multe campuri sunt cea mai frecventa problema intalnita la magazinele online. Tot aici putem aminti si de prezenta link-urilor spre categoriile de produse, spre oferte, lichidari de stoc sau a bannerelor. Da, este si aceasta o problema pentru ca in acel moment cand un client vrea sa finalizeze acea comanda, atentia acestuia nu trebuia atrasa de altceva, cu atat mai mult cand utilizatorul cumpara primul produs din magazinul tau.

Evita afisarea campurilor mai putin importante din formulare si evidentiaza-le pe cele obligatorii si nu cere CNP-ul clientilor !!

Lipsa elementelor de trust in cosul de cumparaturi atrage o rata mare de abandonare al acestuia.

Citeste : 100% Incredere in E-Commerce cu marca Trusted.ro

Comunicarea Magazinelor Online In Social Media

Aici ii felicitam pe cei care fac acest lucru in mod corect, iar pe restul ii invitam sa citeasca articolele postate de noi pe acest subiect :

construieste-ti brandul cu Facebook 

Facebook in comertul online

de ce nu vinzi orice pe Facebook

– vezi prezentare video despre Facebook in E-Commerce

Cei interesati pot utiliza aplicatia noastra de Facebook creata special pentru magazinele online.

P.S. gamesline.ro este momentan singurul client prezent in GPEC, care a si castigal locul 1 la categoria IT&C.

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments