Vorbim tot mai mult de promovare online, campanii de display fie prin Google AdWords fie prin Facebook Ads sau alte retele. Bannerele au avut si au un rol extrem de important cand este vorba de marketing si promovare.

Pentru ca o imagine spune mai mult decat 1000 de cuvinte, mesajele transmise cu ajutorul bannerelor publicitare pot avea un impact mai mare asupra actiunii de click si sunt mai usor de retinut de catre creierul uman.

In urma cu mai multi ani, se vorbea despre faptul ca „bannerul a murit”, pentru simplul fapt ca la momentul respectiv, campaniile de promovare erau mai putin performante. Cu ajutorul noilor tehnologii dezvoltate care permit o targetare avansata de audiente, azi bannerul este utilizat cu succes in campanii de catre majoritatea oamenilor de marketing.

Ce este defapt un banner ?

Bannerul web este un afisaj grafic, dreptunghiular, postat in partea de sus / jos, stanga sau drepta intr-o pagina web. In general bannerele sunt bazate pe imagini, mai mult decat pe text si au rolul de a promova un produs, un brand, un serviciu prin intermediul altui site gazda (blog, ziar online, forum, site). In majoritatea cazurilor bannerele sunt „livrate” prin intermediul unor servere de publicitate, dar pot fi si livrate personal prin intermediul unor coduri, preluari etc.

Cum platim promovarea online prin bannere ?

Practic exista 3 tipuri de plata care conteaza in acest sens, dar in unele cazuri se practica si un al 4-lea pe care eu nu il recomand cand este vorba de vanzari si performanta.

  1. CPM – costul pe mia de afisari (costul pe impresie), se utilizeaza in cazul campaniilor de brand awareness
  2. CPC – cost per click, recomandat in majoritatea cazurilor pentru campaniile care vor sa genereze trafic
  3. CPA – cost pe achizitie, aici vorbim de performanta si se practica mai mult in afiliere. Citeste urmatorul articol: Pana la 130% mai multe vanzari prin 2Parale
  4. si costul lunar….utilizat cu succes in Romania. De ce nu recomand acest tip de plata ? Pentru cel putin cele 3 motive enumerate mai sus. Ok, vrei sa sustii o cauza, o campanie umanitara etc., atunci poti incerca si acest lucru.

Merita campaniile de marketing prin bannere ?

Cu siguranta DA, mai ales atunci cand folosim la maxim optiunile de targetare din sistemul de publicitate. Avand in vedere faptul ca poti afisa imaginea brandului tau, intr-o pagina cu un continut „digerat” relevant cu produsele pe care le vinzi. Cunoscand bine faptul ca inainte de o achizite, clientul se documenteaza bine despre solutia pentru problema / nevoia lui, acum poti fi la un click distanta de el.

Despre optimizarea campaniilor am mai vorbit si am mai scris articole, acum iti arat un clip de la Google legat de acest subiect:

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

[youtube width=”853″ height=”480″]https://www.youtube.com/watch?v=zwn9gVOztcc[/youtube]

Nu uita faptul ca si in Facebook sau LinkedIn tot bannere se utilizeaza pentru comunicare sau promovare platita, doar ca aici mesajele vizuale sunt insotite si de text, subiect despre care am sa povestesc intr-un alt articol. Si aici ai optiuni foarte avansate de targetare pentru audienta vizata de tine.

Ce dimensiuni de bannere se pot utiliza in campaniile de promovare online ?

In continuare ai sa gasesti o imagine cu dimensiunile standard IAB din publicitatea online:

dimensiuni bannere

dimensiuni bannere

9 Lucruri pe care trebuie sa le faci inainte de lansarea unei campanii pe display

  1. Crearea bannerelor – asigura-te ca ai creat intreg setul de bannere (toate dimensiunile necesare), claritatea acestora, mesajul transmis, corectarea greselilor. Aici trebuie sa fii atent si la dimenisiunea lor in kb. Spre exemplu bannerele din Google trebuie sa fie sub 50 kb, iar in Facebook textul din banner nu trebuie sa depaseasca 20% din dimensiunea acestuia.
  2. Verifica relevanta grafica – asigura-te ca mesajul transmis spre audienta ta este corect format din punct de vedere grafic / vizual.
  3. Asigura-te ca ai afisat logo si mesajul de actiune (click, apasa, descarca, vezi, cumpara, mergi mai departe, inregistreaza-te)
  4. Seteaza audientele – fie ca vorbim de campanii pe Google sau Facebook, este obligatoriu sa avem un minim de targetare setata (demografice, geografice, interese)
  5. Setarea obiectivelor – fie ca este vorba de trafic, vanzari, contact, descarcare ghid, timp in site, asigura-te ca acestea sunt bine stabilite in contul tau de Google Analytics.
  6. Landing page – aici mesajul vizual si contextual trebuie sa fie in ton cu bannerele utilizate, practic aici, pe landing page utilizatorul vede continuarea mesajului din bannerul accesat.
  7. AB testing – pentru a mari performanta campaniilor, in general rata de click (CTR) este indicat sa mai ai o versiune la bannere cu mici sau mari modificari. Incearca sa afisezi buton de call to action in alta parte sau in alta culoare, mesajul modificat, la fel te poti juca si cu pozitia de la logo.
  8. Limita de timp – in functie de durata ofertei prezentate, disponibilitate, pret etc.
  9. Optimizare – poti analiza zilnic sau periodic desfasurarea campaniei , unde poti urmari CTR-ul, conversiile, CTR in functie de audiente, ora din zi, site etc.

Un banner bun nu este neaparat o reprezentare grafica care doar arata bine, acesta trebuie sa functioneze bine, sa atraga priviri, sa ramana in memoria celor care il vad, sa atraga trafic.

Pentru a atrage trafic, bannerele tale trebuie sa fie clare, curate, cu un USP bine definit, cu imagini putine si relevante, buton de call to action bine definit si culori bine alese.

Ce culori trebuie sa folosim in bannere ?

E intrebarea la care in mod normal trebuie sa iti raspunzi singur. Dupa cum am spus mai sus, este important ca sa-ti pastrezi imaginea propriului brand peste tot pe unde comunici. Deci alegerea culorilor trebuie sa fie in directa legatura cu identitatea ta vizuala, tipul de produs sau serviciu vandut si target-ul tau de clienti.

Posibil ca urmatoarea imagine sa-ti fie de ajutor in alegerea culorilor pentru noile tale bannere:

culorile in marketing

culorile in marketing

Mare atentie la bannerele animate si tehnologia utilizata. Dupa cum bine stii, tehnologia flash nu este afisata pe dispozitivele mobile de la Apple, aceasta urmand a fi inlocuita cu HTML5. Iar daca vrei sa te promovezi prin materiale media, poti incerca promovarea prin video.

Vrei sa stii mai multe informatii despre promovarea online prin bannere ? Citeste urmatoarele 2 articole:

  1. 5 Motive pentru a utiliza Google Display Network
  2. 5 Pasi simpli pentru cresterea vanzarilor cu remarketing

Ca bonus, am sa-ti arat un infografic: Anatomia unui banner perfect, preluat de la buysellads.com

anatomia unui banner perfect

Cosmin Daraban

Comments

comments