Pentru ca realizarea unui landing page este atat o arta cat si o stiinta, am realizat un articol special care iti va arata de ce pleaca oamenii din landing page si care sunt motivele pentru care rata ta de bounce in aceasta pagina este atat de mare.

Ti s-a intamplat vreodata sa intri intr-un bar si sa simti ca nu ar trebui sa comanzi nimic ci sa pleci?

Un prieten imi povestea de curand ca, fiind plecat intr-o calatorie destul de lunga cu masina, la un moment dat, a ramas fara nimic de baut. Si inca era departe de destinatie. Asa ca a hotarat sa se opreasca in satul urmator pentru a cumpara o sticla cu apa.

Necazul a fost ca singurul magazin situat langa drumul pe care circula era un bar, o crasma tipica de sat, sa zicem. Fiind dupa-masa, spre seara, iti dai seama ca majoritatea oamenilor iesisera la bancuta si la povesti in fata barului.

Ei, in momentul in care a coborat din masina, fetele tuturor s-au intors parca la unison spre el. Pana la urma, s-a hotarat sa intre si sa intrebe de apa. Problema era ca pana si barmanul era afara in fata crasmei si isi savura linistit bautura.

Pe scurt, a stat un minut, a iesit si a plecat mai departe, sperand ca va avea mai mult noroc in satul urmator.

In fiecare zi, unii dintre oamenii care ajung pe landing page-ul tau experimenteaza acelasi lucru. Intrebarea e: ce poti sa faci daca vrei sa ramana in site si sa realizeze conversia?

Rata de respingere pe care o ai in site-ul tau se refera la procentul de oameni care ajung pe landing page si pleaca imediat, fara a-ti citit continutul, a completa formularul si a da click pe butonul de call-to-action afisat.

Asadar, astazi iti voi arata care sunt principalele motive de bounce intr-un landing page si iti voi oferi ponturi pentru ca experienta utilizatorilor sa fie una potrivita, astfel incat sa sprijine conversia.

1. Ai o viteza scazuta de incarcare a paginii tale de destinatie

Vrei sa ai o viteza scazuta de incarcare a paginii de destinatie si, in definitiv, a intregului site? Iti spun eu ce sa faci:

  • Foloseste cel mai ieftin hosting pe care il poti gasi. Nu uita ca primesti ceea ce platesti.
  • Adauga cateva imagini cu dimensiuni enorme ce nu pot fi descarcate rapid.
  • Foloseste prea multe imagini astfel incat sa distragi atentia utilizatorilor de la call-to-action. Acestea oricum incetinesc cu succes incarcarea oricarei pagini.
  • Foloseste fonturi customizate, pe care oamenii trebuie sa le descarce pentru a citi continutul din pagina ta
  • Adauga o multime de slide-uri si efecte JavaScript care trebuie, la fel, descarcate pentru a functiona.

In lista de mai sus ai gasit tocmai lucrurile pe care NU trebuie sa le faci in site-ul tau, daca nu vrei ca oamenii sa fuga unde vad cu ochii. Regula de aur aici ne spune ca oamenii vor pleca daca pagina ta are nevoie de mai mult de 3-4 secunde pentru a se incarca. Ideal ar fi ca timpul necesar pentru incarcare sa fie 2 secunde sau mai putin.

Verifica viteza site-ului tau apeland la instrumente precum Google PageSpeed Insights, Pingdoom Tools sau WebPageTest. Daca viteza ta lasa de dorit, vezi cum stai cu imaginile din pagina, fonturi, scripturi, continut etc.; optimizeaza si elimina elementele care stau in calea unei experiente placute a utilizatorului in site.

Si sa nu uitam de utilizatorii mobile. Optimizeaza-ti pagina (si mai bine, intreg site-ul) pentru acestia si acorda mare atentie vitezei de incarcare pe mobil.

optimizeaza viteza de incarcare a site-ului tau

sursa: Giphy.com

2. Afisezi un continut diferit in landing fata de cel din ad

Nu tuturor le plac surprizele. Sa zicem ca ai creat un anunt pentru incaltaminte de vara pentru femei (sandale, pantofi, platforme etc.). Dar, odata ce vizitatorul a dat click pe ad si a ajuns in site, ii este prezentat catalogul cu incaltaminte de vara atat pentru femei cat si pentru barbati sau, intercalat, gaseste si informatii despre colectia de haine. Saau este directionat spre pagina de home a magazinului, una dintre cele mai grave greseli pe care le poti face.

Sau, alt exemplu. Sa zicem ca ad-ul tau promoveaza suplimente nutritive care ajuta oamenii sa slabeasca, dar pe landing page vorbesti despre metode de slabire rapida. Ok, exista o legatura intre cele doua cuvinte cheie pentru ca slabitul rapid poate fi un beneficiu al suplimentelor nutritive insa, atunci cand au dat click pe ad, oamenii se asteptau sa gaseasca exemple de suplimente nutritive, si nu metode de slabit rapide.

Daca titlul ad-ului nu este acelasi cu cel al landing-ului, ai mari sanse sa pierzi increderea necesara pentru a realiza o conversie si vei castiga doar un bounce mai mare decat tine.

Afiseaza aceleasi titluri si cuvinte cheie din ad in landing page

3. Bombardezi utilizatorul cu oferte alternative sau reclame intruzive

Ador cand se intampla asta. Ajung pe un site, poate pe un landing page sau pe orice alta pagina a unui site, si mi se cere sa ma uit la un video de 30 de secunde care incepe sa imi cante la volum maxim inainte sa imi dau seama despre ce e vorba in site.

De asemenea, anumite tipuri de bannere publicitare distrag atentia utilizatorilor si scad nivelul de credibilitate al site-ului tau. Fara incredere, nu iti vor oferi adresa de email, datele pentru procesarea platilor si nu vor cumpara.

Elimina orice tip de reclama platita in landing page si orice video redat automat. Nu lasa utilizatorii sa isi piarda increderea datorita unui simplu pop-up afisat in primele 5 secunde, pentru ca vor face un bounce mai mare decat Chick Norris pe o trambulina.

Citeste si: Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre Un Landing Page

4. Iti obligi utilizatorii sa “sape” in pagina dupa informatia pe care o cauta

Delimiteaza titlurile si subtitlurile. Ingroasa caracterele folosite, foloseste o dimensiune mai mare si afiseaza-le intr-o ordine intuitiva, cu care oamenii sunt obisnuiti deja. De asemenea, ai grija ca textul sa cuprinda aceleasi cuvinte cheie folosite si in ad si sa fie relevant pentru utilizatori. Daca nu gasesc titlurile si subtitlurile acolo unde se asteapta sa fie, mai mult ca sigur utilizatorii nu vor investi din timpul personal pentru a cauta informatia promisa in ad.

Oamenii nu citesc online la fel cum citesc o carte, de exemplu. Iar landing page-ul tau nu este Game of Thrones. Majoritatea oamenilor doar scaneaza pagina in cautarea informatiilor dorite si, daca nu le descopera rapid, nu se vor obosi decat sa dea click pe butonul de Back.

Inainte de a face landing-ul public roaga un prieten sau coleg sa scaneze pagina. Vezi daca isi poate da seama repede, de la prima citire care sunt cele mai importante informatii si principalul mesaj al textului afisat.

Nu obliga utilizatorul sa caute informatia dorita, odata ce a dat click pe ad

sursa: Giphy.com

5. Trimiti audienta gresita pe landing page

Nu oferi vizitatorilor ceva ce nu cauta si nu isi doresc. E ca si cum landing-ul tau ar incerca sa vanda mancare pentru animale destinata stapanilor de pisici dar anuntul tau targeteaza toti stapanii de tot felul de animale (caini, papagali, broaste testoase, zebre, nu conteaza). Da, esti pe aproape dar, in acelasi timp, ai pierdut. Pentru ca nu toti stapanii de catei au si pisici pentru a fi interesati de oferta din landing-ul tau.

Oricine cu un buget enorm poate trimite trafic pe un landing page dar ceea ce conteaza este sa directionezi traficul potrivit. Asa iti maximizezi sansele de conversie si minimizezi bugetul investit, in acelasi timp.

Traficul potrivit este cel care are cele mai mari sanse de conversie deoarece:

  • Se incadreaza clar in audienta targetata pentru oferta ta
  • Au nevoie de produsele/serviciile pe care le vinzi iar ad-ul este un simplu intermediar pentru a ajunge mai rapid la produsele de care sunt interesati

6. Continutul din landing page este plin de greseli gramaticale si ortografice

Poate nu te asteptai, dar greselile gramaticale si ortografice pot fi un motiv suficient pentru ca utilizatorii sa iti paraseasca site-ul. In momentul in care ajung pe pagina ta, se asteapta ca textele tale sa fie relevante si pregatite pentru a fi consumate cat mai rapid posibil. O simpla greseala le poate ramane intiparita pe retina si sa le atraga atentia de la call-to-action sau oferta ta.

Recunosc, si eu mai fac greseli, motiv pentru care orice text pe care il scriu este verificat si corectat de colegii mei. Greselile gramaticale pot aparea dintr-o multime de motive si e normal, pana la urma suntem oameni, insa este absolut necesar sa iti verifici textul si de n ori, pentru a identifica si cea mai mica greseala.

Verifica-ti textele si elimina greselile gramaticale.

sursa: ReactionGifs.com

7. Folosesti termeni tehnici si un text slab calitativ

Calitatea textelor tale merge dincolo de greselile gramaticale si ortografice mentionate mai sus. Astfel, acestea trebuie sa comunice rapid utilizatorilor ca:

  • Intelegi ca au o problema, au nevoie de un raspuns sau o rezolvare
  • Ai o solutie pentru problema respectiva, pe care le-o poti oferi
  • Trebuie sa faca doar urmatorii pasi pentru a intra in posesia solutiei si a se bucura de beneficiile rezultate

Daca vizitatorul tau nu intelege din prima aceste 3 lucruri, ai de muncit degeaba. Foloseste un limbaj comun, usor de inteles, evita jargonul si termenii tehnici si axeaza-te pe prezentarea beneficiilor pe care le are de castigat (nu functionalitati, elemente componente sau alte lucruri care nu sunt legate de experienta finala a clientului).

8. Continutul de pe landing este greu de consumat

Orice element greu de citit si consumat in pagina ta, reduce credibilitatea site-ului tau si ii face pe oameni sa caute cea mai apropiata iesire. Iar aici, cele mai mari probleme, apar din cauza fonturilor si culorilor folosite.

De exemplu, fontul Comic Sans trebuie sa dispara. La fel si fonturile cursive de culoare rosie pe fundal negru. Mai ales daca au dimensiuni mici. Ai grija ca dimensiunea sa fie suficient de mare pentru ca textul sa poata fi citit de la distanta iar culoarea – contrastanta cu imaginea de fundal.

9. Landing page-ul tau arata urat

Aici ai o situatie cu doua taisuri: pe de o parte, un design sarac in imagini poate distrage atentia utilizatorului. Pe de alta parte, poate reduce timpul investit de utilizator doar pentru a admira cat de frumoasa e pagina accesata.

Tuturor ne place sa ne uitam la lucruri atractive iar paginile web nu fac exceptie. Asadar, alege un design estetic, care sa mentina atentia si interesul utilizatorilor.

Atentie, nu e ca si cum as afirma ca un design atat de minunat cum n-a vazut pamantul iti va creste rata de conversie. Pentru ca prea multe elemente grafice si imagini distrag atentia, in loc sa functioneze eficient alaturi de textele si butonul CTA afisat. Insa majoritatea marketerilor afirma ca un design urat scade mult potentialul de conversie al landing-ului tau.

Citeste si: De Ce Nu Cumpara Oamenii De La Tine

10. Nu reusesti sa castigi increderea utilizatorilor

Inca din primele secunde dupa ce a intrat pe site-ul tau, utilizatorul cauta elemente de continut si design care sa ii ofere doua lucruri: credibilitate si securitate.

Multi se bazeaza pe continut pentru a-si da seama cat de sigur este site-ul tau. Cu cat continutul este mai relevant, calitativ si ofera beneficii reale, cu atat utilizatorul va fi mai dispus sa citeasca, sa navigheze in site si, in cele din urma, sa cumpere.

Din acelasi motiv avem testimonialele ca si componenta obligatorie a unui landing page. Afiseaza testimoniale reale si dovezi de incredere cum ar fi Marca de Incredere Trusted.ro, garantii, diplome si mentionari pe bloguri sau ziare importante. Arata-i utilizatorului ca afacerea ta este reala si nu risca nimic daca iti achizitioneaza produsele/serviciile.

11. Nu le spui clar oamenilor ce trebuie sa faca in continuare

Cu alte cuvinte, nu le oferi un buton de call-to-action puternic, vizibil delimitat, pe care sa dea click dupa ce consuma continutul din landing page. Chiar daca, sa zicem, pana acum ai respectat toate punctele de mai sus, sansele de conversie nu vor creste daca din landing lipseste un CTA solid.

Nu iti fie teama sa le spui utilizatorilor clar si cat mai creativ ce au de facut in continuare. Pentru ca daca ii lasi sa isi dea seama singuri, e mai putin probabil sa obtii conversia.

greseli call to action

12. Folosesti multe imagini care atrag atentia de la CTA

Acest motiv de bounce intra sub umbrela design-ului slab calitativ, mentionat mai sus. Cand landing-ul afiseaza prea multe imagini, acestea scad lizibilitatea paginii si cresc, implicit, rata de bounce.

Renunta la imaginile stock, colaje pentru imaginea de fundal, miniaturi, slide-uri sau orice alt tip de imagini complexe care ar putea distrage atentia utilizatorilor.

13. Ceri mult prea multe informatii in formularele afisate

E nepoliticos la o prima intalnire romantica sa ceri informatii personale precum numele de fata al mamei sale, care este numarul si parola contului bancar, pe ce parte a patului prefera sa doarma, cati parteneri a avut pana acum etc. Nu faci decat sa sperii de moarte persoana cu care ai iesit si sa ramai singur toata viata.

Ei, exact la fel trebuie sa gandesti si cand vine vorba de formularul din landing page-ul tau. Ca o regula generala, nu ar trebui sa ceri informatii confidentiale pe care stii ca NU trebuie sa le folosesti pentru a ajuta utilizatorul si a-l ghida spre urmatorul pas din funnel-ul de vanzari.

Limiteaza numarul de campuri din formular la nume, prenume, adresa de email, eventual numar de telefon. Da, daca vinzi de exemplu cafea sau prajituri, poti sa adaugi 2-3 campuri suplimentare pentru a afla aroma favorita sau tipul de cafea pe care o prefera noul tau lead. Insa ceri aceste informatii doar in cazul in care ai de gand sa le folosesti pentru a personaliza comunicarea viitoare cu lead-ul respectiv.

Citeste si: Anatomia Unui Landing Page Care Vinde [Infografic]

Scopul unui landing page este acela de a comunica cat mai rapid un set limitat de informatii sub forma unui continut calitativ, pentru ca utilizatorul sa realizeze o actiune specificata prin butonul de call-to-action. Prin urmare, este absolut necesar sa respecti toti factorii mentionati mai sus, astfel incat sa scazi rata de bounce si sa castigi mai multe conversii.

Fii atent la viteza de incarcare a site-ului tau, calitatea continutului in format text, imagine sau video, relevanta informatiilor oferite, butonul de call-to-action, prezenta dovezilor de incredere, audienta targetata si eliminarea elementelor care au potentialul de a distrage atentia utilizatorului de la obiectivul final.

Acum e randul tau. Analizeaza-ti paginile de destinatie cu grija, vezi care sunt metricile privitoare la bounce rate, monitorizate cu Google Analytics si vezi cum stau poti sa iti imbunatateste landing page-ul astfel incat sa scazi rata de bounce.
Daca ti-a placut acest articol, cu siguranta iti vor placea si urmatoarele. Aboneaza-te, da-ne un share si spune-ne care este parerea ta in sectiunea de comentarii de mai jos. Suntem deschisi, poti chiar sa ne contrazici 😉

Citeste si:

Cosmin Daraban

Comments

comments