A/B Testing in Landing Page

A/B Testing in Landing Page

Adriana Tar

Adriana Tar

Marketing Specialist at Silkweb
Adriana Tar

Latest posts by Adriana Tar (see all)

Elemente importante intr-un Landing Page care trebuie testate

Un Landing Page este biletul prin care poti converti si transforma traficul de pe site-ul tau in potentiali clienti. Crearea unui site complet functional necesita timp, bani si resurse semnificative. Dar atunci cand ai terminat, care este urmatorul pas?

Anunturile PPC, marketingul prin e-mail si retelele sociale ar trebui sa fie in topul listei – dar ce se intampla dupa ce vizitatorii dau click pe anuntul PPC sau o oferta pe care o ai in social media si sunt indreptati catre pagina de destinatie a companiei tale?

Odata ce acestia ajung pe Landing Page-ul tau trebuie sa ii convertesti in lead-uri. Ai doar opt secunde pentru a atrage atentia publicului. Pentru a determina ce combinatie de elemente de pe Landing Page are cel mai mare succes in ceea ce priveste conversia potentialilor clienti, toti marketerii ar trebui sa experimenteze A/B Testing.

Aceasta practica a ajutat multi marketeri sa invete la ce raspunde cel mai bine publicului tinta si continua sa fie cel mai eficient mod de a imbunatati ratele de conversie. Testarea A/B a unui Landing Page este o modalitate excelenta de a  imbunatati aceasta pagina.

Care elemente dintr-un Landing Page ar trebui testate

Headline

Titlul este unul dintre primele elemente pe care vizitatorii le vor vedea atunci cand vor ajunge pe pagina, deci are sens sa testezi acest element. De asemenea, contribuie la crearea primei impresii importante pentru publicul tinta – vor sta si vor vedea ce oferi sau vor iesi si nu se vor mai intoarce ?  Un titlu care nu atrage imediat atentia publicului poate sa-ti ucida rata de conversie si sa faca tot timpul, banii si efortul pe care i-ai investit sa fie degeaba.

CTA (Call to action)

Pagina de destinatie poate fi creativa, unica si profesionala, dar aceasta nu garanteaza conversiile. Totusi, trebuie sa iti ghidezi publicul fata de actiunea dorita: butonul CTA.

Cel mai important element dintr-o pagina este CTA-ul, deoarece un user trebuie sa faca click pentru a valorifica oferta. Dimensiunea, culoarea si pozitionarea butonului, plus cate CTA-uri trebuie incluse, toate joaca un rol important, astfel incat trebuie sa atraga atentia.

  Cresterea ratei de conversie dupa testare CTA (varianta B)


Imagini versus Video

Imaginile sunt importante pentru un site sau un Landing Page, dar videoclipurile pot fi chiar mai bune la convingerea clientilor de a converti. Persoanele care urmaresc un videoclip despre produsul tau, sunt cu 85% mai predispuse de a cumpara.

Daca inca nu ai testat imagini versus video-uri de pe Landingul tau, este posibil sa nu ai la fel de multe conversii. Includerea videoclipului este o modalitate de a oferi o descriere mai detaliata a produsului sau serviciului tau, precum si o modalitate de a angrena vizitatorii intr-o perioada mai lunga de timp pe pagina ta. Desigur, video-ul pentru produsul tau  trebuie sa fie convingator si de inalta calitate.

Citeste si: 8 Greseli Pe Care Le Fac Incepatorii Cu A/B Testing

Formulare de contact

Cand iti proiectezi pagina de destinatie poate fi dificil sa te decizi de cate campuri este nevoie intr-un formular.

Acesta poate fi unul dintre cele mai importante aspecte din pagina deoarece, fireste, oamenii vor sa-si protejeze informatiile personale ori de cate ori este posibil si o vor preda numai atunci cand decid ca valoarea ofertei merita.

Un formular cu prea multe campuri poate fi descurajator si s-ar putea sa ii sperie pe potentialii clienti.  Prin urmare, testarea A/B cu privire la cate campuri sa fie utilizate si ce fel de informatii soliciti, este cruciala.

Multi comercianti nu doresc sa renunte la informatii valoroase despre clienti, asa ca creeaza un formular cu toate campurile pe care le doresti si apoi testeaza-l eliminand mai intai un camp, apoi doua, apoi trei, etc. De asemenea, poti incerca sa raspandesti numarul de campuri pe mai multe pagini, de exemplu, doua campuri de pe prima pagina si alte trei pe a doua pagina.

Testeaza Layout-ul

Creeaza mai multe variante de pagini si utilizeaza versiunea performanta pentru a efectua mai multe teste split.


Design minimalist

Un Landing Page nu ar trebui sa distraga atentia, permitand vizitatorului sa identifice oferta imediat dupa sosire. Un Heading simplu si apoi un sub-heading care explica faptul ca primesti o incercare fara risc de 30 de zile (sau alta oferta pe care doresti sa o promovezi). Un formular simplu cu doua campuri ( nume si e-mail) este tot ceea ce este necesar pentru a incepe procesul.

Nu exista nicio grafica prea extravaganta sau paragrafe lungi de citit. Cineva care ajunge pe aceasta pagina intelege oferta in cateva secunde. Experimenteaza diferite aspecte pentru a afla ce functioneaza cel mai bine. Acest lucru nu inseamna ca un design simplist va converti in mod automat mai bine pentru afacerea ta. Acesta este doar un element care trebuie testat.


Pret vizibil

Multi asa-numiti experti iti vor spune ca nu ar trebui sa dezvalui pretul tau inainte de a obtine un lead. In timp ce acest lucru ar putea functiona bine pentru unele intreprinderi, nu inseamna ca poate fi neaparat si cazul tau. De fapt, multe companii fac ca preturile lor sa fie usor accesibile vizitatorilor. Asa ca testeaza si asta, si vezi daca afisarea pretului face diferenta sau nu.

Citeste si: Cresterea Ratei De Conversie Prin A/B Testing

Instrumente pentru testare: Hotjar

Tehnologia Heatmapping iti permite sa vezi o reprezentare vizuala a datelor. Heatmaps sunt mai degraba o abordare stiintifica pentru testarea A/B decat alegerea pur si simplu pentru a schimba un element (de exemplu, alinierea formularului).

Teste care le poti face cu ajutorul acestui instrument:

  1. Testul Link

Problema: Vizitatorii vor da de multe ori click pe elementele din paginile tale care nu sunt link-uri.

Incepe sa cauti imagini, titluri sau forme grafice care au o multime de activitati de tip click. Este important sa descoperi aceste probleme, deoarece acestea pot duce la abandonarea de catre vizitatori a site-ului tau

  1.  Testul de distragere

Problema: unele elemente dintr-o pagina pot distrage atentia vizitatorilor daca nu sunt relevante

Este incredibil de usor sa-i distragi pe vizitatori de ceea ce cauta si de a-si atinge scopul, cum ar fi plasarea unei comenzi. Poti observa acest comportament in Hotjar Move Heatmaps cand activitatea cursorului este raspandita pe toata pagina, in loc sa se concentreze asupra mesajelor cheie ale paginilor si sa apeleze la actiuni (cum ar fi butoane si linkuri).

  1. Testul de informatie

    Problema: vizitatorii cauta informatii care lipsesc pe paginile tale

Poti detecta acest comportament pe pagini utilizand Hotjar Heatmaps. Tiparele sunt o densitate mare de miscari, clicuri intr-o zona foarte mica sau derulare mare pana la sfarsitul paginii, (vizitatorii au ajuns la sfarsitul paginii si continua sa caute) fara nicio activitate de click. Identificarea si adaugarea informatiilor care lipsesc vor avea un impact mare asupra ratelor de conversie a vizitatorilor si a obiectivelor de conversie.

 

Exista intotdeauna loc de imbunatatiri, iar testarea A/B iti permite sa imbunatatesti performantele si ratele de conversie ale paginilor tale de destinatie. Cei care ignora testarea pe scara larga sunt lipsiti de cresterea numarului de clienti, de vanzari si de venituri.

Daca esti multumit de performanta curenta a paginilor tale de destinatie, iti afecteaza afacerea mai mult decat ai putea crede. Exista o multime de informatii disponibile despre cele mai bune practici din pagina de destinatie, insa, in mod sincer, ceea ce functioneaza pentru o afacere nu este garantat sa functioneze pentru altcineva.

Daca esti serios cu privire la performanta marketingului tau online, vei dori sa testezi practic fiecare element din paginile de destinatie existente, pentru a determina ce raspunde cel mai bine publicului tau tinta. Daca inca nu esti sigur cum sa faci asta venim noi in ajutorul tau cu super serviciile Silkweb, acum poti castiga mai mult trafic si iti poti transforma site-ul intr-un adevarat agent de vanzari cu ajutorul serviciului de optimizare a ratei de conversie creat special pentru tine.

8 trenduri in social media de care trebuie sa tii cont

8 trenduri in social media de care trebuie sa tii cont

Social Media are un impact enorm in peisajul marketingului digital de azi. Statistic vorbind, in 2016 sfera social media a continuat sa se extinda cu mai mult de 2.3 miliarde de utilizatori activi si mai mult de 1.9 miliarde de utilizatori activi pe mobil.

In schimb, 83% dintre toti oamenii de marketing au profitat deja de avantajul pe care il ofera strategiile de social media marketing pentru a-si creste considerabil vanzarile si pentru a da un boost substantial identitatii brandului pe care il reprezinta.

Cu aceste cifre si date in minte, putem cu siguranta sa afirmam ca social media este intr-adevar unul dintre cele mai indispensabile instrumente in promovarea serviciilor si produselor pe o piata atat de competitiva astazi.Pe masura ce anul 2017 se apropie de sfarsit, popularitatea acestui instrument in randul oamenilor de marketing creste considerabil, transformand alte metode de vanzari in abordari nepotrivite pentru mediul digital existent in prezent.

Daca esti pregatit sa iti propulsezi si tu strategia de social media iti prezentam in articolul de azi 8 dintre cele mai importante trenduri pentru a atinge succesul utilizand acest instrument extrem de popular al marketingului digital.

  1. Live Streaming Video in Social Media

Distribuirea de continut video se afla inca in top in conditiile in care un volum mare de continut video este incarcat si distribuit zilnic. 48 % dintre oamenii de marketing sunt pregatiti sa foloseasca YouTube in strategia lor de continut pana la sfarsitul anului 2017.

Insa trebuie mentionat faptul ca dupa 12 ani de la lansare si odata cu introducerea telefoanelor inteligente, aproape toata lumea isi poate folosi azi telefonul mobil pentru a captura evenimente live si pentru a le distribui in social media in timp real.

live video

Twitter’s Periscope, Facebook Live si Instagram Stories sunt trei dintre serviciile de live streaming pe care retelele de social media le ofera gratuit utilizatorilor lor, oferind business-urilor o oportunitate cu adevarat grozava de a-si prezenta produsele si serviciile potentialilor lor clienti intr-un mod mult mai transparent si creativ .

Citeste si: Cum Folosesti Facebook Live Pentru Afacerea Ta   

     2. Aparitia Chatbot 

Chatbot-urile au creat multa valva anul acesta, in special la inceput si exista un motiv extrem de valid pentru acest lucru. Pentru cei neinitiati, potrivit Chatbots Magazine, acest serviciu ghidat de reguli precise creeaza inteligenta artificiala in asa fel incat o persoana oarecare poate interactiona, uneori prin intermediul unei interfete de chat, lucru dovedit a fi extrem de util celor care detin un business pentru a facilita comunicarea cu cei pe care ii considera clienti sau potentiali clienti.

Unul dintre cele mai bune exemple in acest sens, care a atras atentia, sunt chatbots-urile din Facebook Messenger. Desi unii considera ca aceste chat-uri sunt create pentru a adauga un strop de entertainment in comunicare si chat, Facebook dar si alte retele din social media folosesc deja aceste task-uri automate si asista la procesul de receptionare a datelor.

Pot fi de asemenea folosite pentru a imbunatati experienta utilizatorului raspunzand diferitelor cerinte ale celui care le foloseste. Mark Zuckerberg a anuntat deja ca va fi disponibila tertelor parti folosirea aplicatiei Messenger pentru a crea propriile chatbot-uri, mult mai personale. Mai mult decat atat, in 2017 am fost martorii utilizarii proprietarilor de business a acestor instrumente pentru a stabili o relatie mult mai puternica cu cei care ii urmaresc online.

     3. Mai mult continut social care expira.

continut story

Desi suna ciudat, asta e realitatea in 2017, a continutului distribuit prin intermediul unora dintre platformele sociale. Snapchat, care detine in prezent 150 de milioane de utilizatori zilnici, poate fi numit unul dintre cele mai popularizate concepte pentru continutul online scurt, care are o data de expirare. Acest continut e reprezentat prin video-uri sau imagini care dispar dupa ce sunt vizualizate. Conceptul a fost extins mai departe in momentul in care Snapchat a lansat ca si un update pe platforma asa numitele “Stories” care au “durata de viata” prelungita pana la 24 de ore.

De asemenea, platforma de photo-sharing detinuta de Facebook, Instagram, care a atins in acest an pragul de 500 de milioane de utilizatori lunari a adoptat aceasta functionalitate a Snapchat-ului si a denumit-o sugestiv “Instagram Stories”. S-a creat astfel o competitie stransa intre cele doua platforme sociale, urmand sa fim martorii utilizarii acestei tehnici in campanii digitale atat anul acesta cat si in cei ce vor urma.

   4. Unirea platformelor de Social Media

social media merge

In ultimii ani am putut observa o consolidare serioasa intre diferite platforme sociale. Facebook a cumparat WhatsApp, Instagram si Oculus Rift. Twitter a achizitionat Periscope. Nu mai vorbim de gigantul tech Microsoft, care a platit nici mai mult nici mai putin decat 27 de miliarde de dolari, pentru a cumpara platforma de orientare profesionala LinkedIn. In anul urmator ne asteptam sa vedem mai multe achizitii de acest tip, pe masura ce lupta pentru suprematie in mediul digital devine tot mai acerba. Pentru oamenii de marketing este intelept sa urmareasca aceste consolidari. De ce? Pentru ca le vor afecta cu siguranta performanta in social media a continutului distribuit.

   5. Obtinerea mai dificila a traficului organic in Social Media

Un alt trend cu care se confrunta cei se ocupa de social media marketing este cresterea dificultatii in ceea ce priveste obtinerea de trafic organic din platformele sociale. Sa fii observat in sfera digitala era mult mai simplu inainte: era de-ajuns sa cresti numarul de like-uri pe Facebook sau numarul de followeri pe Twitter, postand continut in mod regulat. Aceasta tehnica a devenit insa depasita, am putea spune. Multe dintre platformele sociale si-au schimbat algoritmii, indepartand  update-urile in ordine cronologica din Timeline. Din pacate, business-urile devin aproape invizibile, singura solutie e sa-si implementeze in mod mai agresiv o promovare platita pentru a iesi in evidenta.  Nu mai e de ajuns sa te bazezi doar pe puterea social media pentru a obtine acel trafic organic mult dorit. Ideal e sa optezi pentru o strategie multichannel – de la SEO la email marketing, pentru a-ti maximiza campaniile de marketing digital.

Citeste si: Cum Folosesti Parametri UTM Pentru Monitorizarea Social Media

   6. Realitatea virtuala si AR

Am vazut succesul pe care realitatea virtuala (VR) si AR (augmented reality) l-au avut in 2016. Pokemon Go a creat o adevarata isterie, prin introducerea AR publicului larg, pe cand mai multe firme de tip VR precum Facebook (Oculus Rift), Sony si Alphabet (Google Cardboard) au generat destula valva pentru a-si crea o piata solida pentru produsele si serviciile lor.

7. Mai mult continut personalizat

Pe masura ce tot mai multi subapreciaza advertising-ul de tip traditional, nevoia pentru continut personalizat si relevant creste simtitor si devine un atu important in fiecare strategie de marketing. Majoritatea oamenilor de marketing de azi profita si se folosesc de avantajul folosirii Re-Targeting-ului din Facebook, care le permite crearea de reclame si continut, identificand prezenta online a utilizatorilor, impreuna cu interesele si preferintele acestora.

continut personalizat

 

Deoarece continutul relevant ajuta consumatorul sa recunoasca mai usor un brand, promitand interactiunea intr-un mod mult mai personal cu o companie pana in transformarea in client fidel, lucru pe care absolut orice proprietar de business il urmareste.

Citeste si: 5 Formule De Poveste Pentru Social Media Marketing

8. Utilizarea din ce in ce mai mult a influencerilor

De la fashion, gastronomie si pana la industria tech, am vazut  o multitudine de branduri care au apelat la influenceri pentru a-si construi credibilitatea, castigand si mai mult  increderea audientei lor.

Google Trends a subliniat declinul interesului pentru advertisingului sub forma de print in ultimii doi ani, in timp ce marketingul prin intermediul influencerilor continua sa creasca in popularitate rivalizand serios cu video advertising. Cu 47% dintre consumatorii online utilizatori de Adblockers e mai mult decat evident ca vechile tehnici de adevertising nu mai sunt la fel de eficiente cum erau odinioara. In schimb, miza e acum cresterea puterii pe care o au influencerii cu scopul de a crea continut autentic, castigarea de audiente noi si stabilirea unei conexiuni speciale cu acestea. Mai mult decat atat, 84% din oamenii de marketing de-abia asteapta sa foloseasca cel putin un influencer in campaniile lor de marketing pentru urmatorul an.

influenceri silkweb

Daca tii cont de toate aceste trenduri, asteapta-te sa vezi un progres clar si schimbari ce vor avea loc in lumea social media a anului viitor. Ca si o platforma in continua schimbare, social media poate oferi business-ului tau o alura competitiva in piata, o identitate sporita a brandului si o mult mai buna reputatie online.

Iar daca totusi nu ai timpul necesar pentru a te ocupa degstrategia ta de Social Media Marketing, serviciile noastre iti stau la indemana.

Pentru ca Social Media nu inseamna doar Facebook sau postari ci un plan bine organizat de promovare pentru stabilirea unor interactiuni valoroase intre tine si publicul tau tinta.

Contacteaza-ne chiar astazi si permite-ne sa iti oferim rezultatele pe care ti le doresti!

 

8 Tipuri de Email Pe Care Sa Le Automatizezi Cu MailChimp

8 Tipuri de Email Pe Care Sa Le Automatizezi Cu MailChimp

Ai incercat vreodata marketing automation cu MailChimp? Daca nu, acum e cel mai bun moment, pentru ca cei de la MailChimp au anuntat la inceputul lunii mai 2017 ca dau mana libera la marketing automation pentru toti cei care au cont pe aceasta platforma, mai precis aceasta functie este acum gratuita indiferent de planul ales pentru fiecare cont. (more…)

[NOU] Facebook Introduce O Noua Moneda

[NOU] Facebook Introduce O Noua Moneda

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

De la troc pana la monedele din ziua de azi, a fost cale lunga. Chiar, stiai ca in Antichitate pe insula Yup se foloseau monede de piatra cu pana la 3.5 metri in diametru si o greutate de 5 tone? Stiai ca un purcel costa o moneda de jumatate de metru iar o nevasta, una de 1.3 metri?

Din fericire, de-a lungul istoriei, lucrurile au evoluat. Astazi, una dintre monedele pe care cativa o numesc moneda viitorului este Bitcoin. (more…)

7 Tendinte In Web Design Pentru 2017

7 Tendinte In Web Design Pentru 2017

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

In online, daca nu esti inaintea vremurilor, esti in urma lor iar asta inseamna ca vei fi depasit de concurenta, de cerintele clientilor si vei pierde treptat din forta vocii pe care o ai pe piata.

Tendintele sunt schimbari bine cunoscute ce se intampla in orice camp creativ, iar web design-ul nu este diferit. Nascute din inovatie si experiment, trendurile sunt cele care ofera un impuls spre o versiune mai buna, mai placuta pentru clienti si, implicit, pentru motoarele de cautare. (more…)

5 Plugin-uri de Securitate Pentru un Blog de Succes

5 Plugin-uri de Securitate Pentru un Blog de Succes

Salut! Numele meu este Iulia si am redactat astazi un articol conceput pentru bloggerii nostri parteneri care transmit povesti si sfaturi utile audientei. Am scris despre un subiect mai mult sau mai putin dezbatut. Voi analiza ce inseamna WordPress, de ce trebuie sa folosesti plugin-uri de securitate pentru un site creat pe aceasta platforma si iti voi prezenta 5 dintre cele mai populare astfel de plugin-uri.

Chiar daca WordPress-ul este o platforma open source, acest lucru nu ne da dreptul de a considera ca tot ce se poate dezvolta cu acesta este 100% gratuit. Cu toate ca exista o serie de teme si plugin-uri care aparent sunt fara cost, unele au si o versiune free, implementarea si modul de utilizare al acestora implica unele costuri atat de timp (asta daca esti o persoana tehnica si te pricepi la instalari, modificari de css si html etc) cat si financiare. Asta daca ne dorim ca site-ul sa functioneze dupa bunele practici. Este o platforma usoara, eleganta si trendy. Necomplicata, insa priceputa la toate – ca un barbat. Cu o multitudine de teme, widget-uri si plugin-uri de securitate care te dau pe spate, WordPress-ul are in dotare adevarate arme de seductie.

Totusi, de ce este atat de populara aceasta platforma? WordPress este un sistem de gestionare a continutului incredibil de versatil, super-friendly, care nu numai ca este folosit de companii precum eBay, dar este, de asemenea, utilizat de peste 7,5 milioane de alte site-uri de toate nisele. Unul dintre numeroasele motive pentru care WordPress e alegerea potrivita este multitudinea de plugin-uri (module) care ne simplifica si ne intretin site-ul in mod miraculos. (more…)

Page 1 of 512345