Aproximativ 5 minute timp de citire

Vei gasi o multime de informatii despre chatbots in mediul online, inclusiv pe blogul Gomag, pe pagina noastra de Facebook si in Academia de eCommerce, si toate vin cu indemnul de a-i integra in strategia ta de marketing cat mai curand.

Pentru a face un rezumat al acestor informatii, principalele motive pentru care e o idee buna sa folosesti chatbots sunt urmatoarele:

  • simplifica procesul de comunicare cu clientii si potentialii clienti pentru ca le stau la dispozitie acolo unde ei isi petrec deja timpul: pe retelele de socializare
  • raspund imediat mesajelor acestora, eliminand complet timpul de asteptare sau setand corect asteptarile pentru un raspuns uman
  • segmenteaza audienta in functie de diverse criterii ca, de exemplu, statusul actual si statusul la care se doreste sa se ajunga cu ajutorul produselor sau serviciilor tale
  • trimit mesaje si campanii in functie de caracteristicile persoanelor din acele segmente
  • iti ofera statistici despre audienta ta si te ajuta sa o abordezi mai eficient
  • obtin rezultate mai bune in ceea ce priveste rata de deschidere si rata de click a mesajelor decat alte canale de comunicare
  • economisesc timpul departamentului tau de customer support

Dar toate acestea se intampla doar daca ii folosesti corect; un chatbot implementat si configurat gresit iti poate afecta intr-un mod negativ strategia de marketing si imaginea companiei chiar mai mult decat decizia de a nu folosi unul.

E usor sa te lasi convins sa grabesti procesul de implementare al unui chatbot, iar daca alegi unul cu o interfata user friendly – asa cum este ManyChat pe care si noi il folosim – setarea lui este rapida si intuitiva. Dar prima si cea mai comuna greseala pe care o poti face este sa incepi sa folosesti un chatbot inainte de a sti exact cum vrei sa te ajute.

Sigur ca poti avea parte de toate avantajele despre care ai citit si despre care ti-am vorbit acum, sau chiar sa gasesti modalitati noi de a te folosi de functionalitatile lui, insa trebuie sa iei lucrurile pas cu pas si nu te grabi. Stabileste de la inceput care este rolul chatbot-ului tau: vrei sa informeze oamenii despre produsele tale, sa grabeasca decizia de cumparare, sa tina doar locul departamentului de customer support in afara programului de lucru?

Stabileste cum vrei sa iti segmentezi audienta si cum vei aborda fiecare segment – bazeaza-te pe informatiile pe care le ai deja despre potentialii tai clienti si nu privi chatbot-ul ca pe o anexa a strategiei tale de marketing, ci ca pe o componenta a ei.

Mai jos, poti vedea doua exemple de mesaje trimise de chatbotii paginilor noastre de Facebook – Silkweb si Gomag – in cadrul unor secvente mai complexe. Scopul urmarit in aceste cazuri a fost segmentarea audientei in functie de nivelul actual, pentru a le putea oferi resurse cu adevarat folositoare mai degraba decat unele generale.

De fapt, priveste-l ca pe o componenta a echipei tale. Poate cea mai mare greseala pe care o poti face este sa crezi ca el va inlocui complet oamenii care tin in mod normal legatura cu audienta ta. Un chatbot este un ajutor, nu un inlocuitor si toata echipa ta trebuie sa il cunoasca si sa il integreze in activitatea sa.

[Curs video] Content Marketing 

Vinde De 10X Mai Simplu - Descarca ghidul gratuit

In exemplul de mai jos, colega noastra, Claudia (PPC Specialist), a creat o reclama pe Facebook in care audienta este incurajata sa ne contacteze pe Messenger pentru a beneficia de o sesiune gratuita de consultanta.

De aceea, tranzitia dintre interactiunea cu bot-ul si cea cu un membru al echipei tale trebuie sa fie cat mai subtila pentru persoana care a initiat conversatia. Asigura-te ca mesajele pe care le trimiti automat au un ton uman si nu uita ca acea persoana nu este un bot – seteaza chatbotul sa ii vorbeasca natural si cat mai prietenos.

Iar asta ne aduce la o alta greseala des intalnita: folosirea excesiva a chatbotilor. Este esential sa stii exact unde se termina munca bot-ului si unde incepe munca oamenilor – orice pas dincolo de aceasta limita va duce conversatia intr-un punct mort si va pune interlocutorul intr-o ipostaza neplacuta in care se va simti ignorat si neinteles.

Calibreaza interactiunea chatbotul cu audienta in functie de felul in care decurg conversatiile si alege sa il opresti mai degraba cu un pas inainte de acea limita decat cu un pas dupa. Mai mult, nu ezita sa intervi atunci cand observi ca botul este depasit de situatie si nu reactioneaza intr-un mod potrivit pentru ca discutia sa decurga fluent si sa fie productiva. Tine minte ca un chatbot este doar atat de bun cat il faci tu sa fie si nu inceta sa il imbunatatesti.

Mai jos poti observa ca botul Gomag reactioneaza cu anumite mesaje la anumite cuvinte scrise de persoanele cu care interactioneaza, dar poate si sa le trimita notificari adminilor paginii atunci cand este cazul ca acestia sa intervina in conversatie.

 

Ultima greseala de pe lista este integrarea prea generala a unui chatbot, si poate fi evitata tot in stadiul de stabilire a rolului pe care vrei ca acesta sa il aiba. Nu aborda oamenii cu acelasi mesaj indiferent de locul in care ei initiaza conversatia, ci personalizeaza acel mesaj asa incat sa vina in intampinarea nevoilor lor.

Ai un blog? Cei care il acceseaza vor informatii utile despre cum pot fi folosite produsele sau serviciile tale, asa ca botul le poate sugera articole relevante in functie de interesele pe care le au. Ai vizitatori pe pagina cu preturile? Acei oameni sunt aproape de decizia de cumparare – botul ii poate convinge oferindu-le un voucher sau un produs gratuit.

 

Tinand cont de aceste sfaturi ai toate sansele sa integrezi cu succes un chatbot in strategia ta de marketing. Urmareste-ne in continuare pentru mai multe ponturi si nu ezita sa interactionezi cu botul nostru – il gasesti usor pe blogul Silkweb si blogul Gomag, pe paginile de Facebook si nu numai.

Roxana Ananie

Roxana Ananie

SEO Copywriter at SilkWEB
Roxana Ananie

Latest posts by Roxana Ananie (see all)

Comments

comments