Pentru ca multi dintre clienti si antreprenori sunt interesati de cum gasesti cele mai bune cuvinte cheie pentru site, astfel incat sa rankezi cat de sus, am decis sa creez un articol special, care sa raspunda cat mai complet acestei nelamuriri.
Totul incepe cu un cuvant sau mai multe, introduse in casuta de cautare Google sau a altui motor de cautare. Insa marea intrebare este cum gasesti cele mai bune cuvinte cheie pentru site-ul tau, cum rankezi deasupra competitiei si cum te asiguri ca nu iti pui singur bete in roate.
Cuvintele cheie sunt, alaturi de alte componente, unul dintre cele mai importante elemente ale unei strategii de SEO potrivite, fie ca detii o afacere online, un site de prezentare, un blog etc.
Stii deja ca aceste cuvinte cheie sunt fraze, expresii si cuvinte cheie folosite de utilizator pentru a-ti gasi site-ul in motoarele de cautare. Practic, un site optimizat cum trebuie vorbeste pe limba oamenilor, folosind aceleasi cuvinte cheie ca si utilizatorii in continut, metas-uri, Alt-textul imaginilor etc.
De ceva vreme incoace, Google ne face sa umblam ca pe ace atunci cand vine vorba de SEO: cand ti-e lumea mai draga si esti mai multumit de pozitia pe care rankezi, poate ai facut ceva gresit si te penalizeaza.
In acest mediu schimbator, unul dintre putinele lucruri care au ramas constante este studiul cuvintele cheie, gasirea celor mai potrivite si relevante cuvinte pentru site-ul tau. Nevoia de a gasi cuvintele cheie a ramas aceeasi, insa modul in care o faci, s-a schimbat.
Astazi vei invata cum gasesti cele mai bune cuvinte cheie pentru site-ul tau, care este strategia potrivita dar si instrumente utile, care iti vor usura considerabil munca.
Dar ce este studiul cuvintelor cheie?
Practic, inseamna gasirea cuvintelor cheie potrivite, relevante si profitabile pentru site-ul tau. Prin studiul cuvintelor cheie folosite pe piata, nu doar ca inveti termenii si expresiile pe care ar trebui sa le targetezi in strategia de SEO, ci mai mult, afli mai multe despre potentialii tai clienti: dorinte, nevoi, asteptari, interese etc.
Inainte sa te agiti pentru a atrage cat mai multi vizitatori in site, aminteste-ti ca asta nu e totul. Mai important este sa atragi vizitatori interesati, cu sanse mari de conversie. Studiul cuvintelor cheie iti permite sa prevezi schimbarile de pe piata, sa te adaptezi la aceste schimbari si sa creezi produse, servicii, oferte si continut cautat in permanenta de catre utilizatori.
Despre cuvintele cheie long-tail
Stii care este diferenta dintre head terms (cuvinte cheie short-tail) si cuvinte cheie long-tails? Head terms sunt expresii mai scurte, generale si populare, cum ar fi de exemplu pantofi dama. In schimb, long tail sunt fraze mai lungi, cu cel putin 3 cuvinte. De exemplu: pantofi dama cu toc rosii marimea 37.
Ar fi ideal sa rankezi pe primul cuvant, nu? Nu intotdeauna. Cuvintele cheie generale au 5000 de cautari zilnice sau poate doar 500 dar, in realitate semnifica numai 30% din volumul de cautari realizate intr-o zi pe web. Restul de 70% este dat de cuvintele cheie long-tail. E adevarat ca sunt folosite de mai putine ori intr-o zi dar, luate impreuna, duc la sute si milioane de cautari unice.
In plus, cineva care cauta “pantofi dama cu toc rosii marimea 37” este un lead calificat, cu sanse mai mari sa cumpere fata de cineva care face o cautare generala. Si, deoarece cuvintele cheie long-tail sunt mai specifice, este mai usor sa convingi oamenii ca tu esti raspunsul potrivit pentru cautarea lor.
Evident, nu ar trebui sa renunti de tot la head terms. Iti recomand sa ai un volum echilibrat de cuvinte cheie short-tail si long-tail. Rankezi mai repede pe long-tail dar, pe termen lung, munceste continuu la imbunatatirea pozitiilor pe short-tail.
1. Gandeste-te la subiecte relevante pentru care site-ul tau are mai multe sanse sa fie cautat
Pentru inceput, stabileste campurile semantice si grupurile in care vei structura cuvintele cheie. Cel mai simplu este sa folosesti denumirile categoriilor tale de produse sau servicii. Pastrand exemplul de mai sus, sa zicem ca vinzi incaltaminte. Fa-ti 5-10 liste pentru cuvinte cheie cu denumirea fiecarei categorii de produse pe care le comercializezi: incaltaminte dama, incaltaminte barbati, incaltaminte copii, incaltaminte sport, marci incaltaminte, accesorii incaltaminte, produse de ingrijire incaltaminte etc.
Mai mult, nu tine cont doar de categoriile pe care le ai in site. Gandeste-te la profilul clientului tau ideal – Buyer Persona si la gama de cuvinte cheie pe care ar folosi-o pentru a-ti cauta site-ul.
Pont: Daca nu ai un cont de Google, fa-ti unul chiar in acest moment. Apoi mergi la Google Drive, da click pe butonul <New> si selecteaza <Google Sheets>. Practic, iti va fi afisata o noua foaie de calcul Excel. Pentru fiecare categorie in parte creeaza in partea de jos cate un tab. Aici ai avantajul ca poti distribui documentul cu oricine doresti si il poti modifica oricand, fiind pastrata cate o versiune de fiecare data cand lucrezi in el.
Citeste si: Cuvintele Cheie In Procesul De Optimizare Si Vanzare
2. Foloseste instrumente online pentru a gasi cuvintele cheie relevante
Cel mai cunoscut si utilizat instrument online pentru gasirea cuvintelor cheie este Google Keyword Planner. Daca ai un cont de Google si, mai bine, un cont de Google AdWords, iti recomand sa te loghezi si sa mergi in ultimul tab “Tools”. Da click pe acesta si selecteaza din meniul vertical optiunea “Keyword Planner”.
De exemplu, pentru incaltaminte dama am obtinut 801 de rezultate/cuvinte cheie dar si informatii aditionale despre fiecare cuvant in parte, cum ar fi competitivitatea acestuia, numarul de cautari pe luna, CPC aproximativ etc.:
Din lista afisata selecteaza cuvintele cheie dorite deoarece printre ele, exista si cuvinte cheie negative pentru care nu doresti sa fii gasit. De exemplu, daca vinzi incaltaminte noua, cu siguranta nu vrei sa apari in rezultate pentru “incaltaminte dama second hand”.
Pentru a exporta cuvintele cheie selectate, da click pe <Download> si alege formatul preferat dintre cele disponibile. Apoi poti sa copiezi cuvintele cheie din Keyword Planner in tabelul pe care l-ai creat anterior.
Nu uita sa introduci in lista si cuvinte cheie care includ numele brandului tau, denumirea produselor/serviciilor pe care le vinzi, termeni din acelasi camp semantic (pantofi, siret, piele, talpa, toc, ghete etc.) sau termeni ale unor produse complementare (de exemplu, dulap pentru incaltaminte).
O strategie buna cand cauti cuvintele cheie este sa le verifici pe fiecare in Google Trends, pentru a vedea care este evolutia si sezonalitatea pe parcursul anului/anilor.
Insa Keyword Planner nu este singurul instrument online pe care il poti folosi pentru a gasi cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta. Vezi si alte optiuni in lista de mai jos.
- SEMrush (premium)
- Wordstream Keyword Tools (premium)
- MOZ Keyword Difficulty (premium)
3. Cauta cuvintele cheie pentru subiectele respective in motoarele de cautare
Odata ce ai completat listele cu rezultate din instrumentele de mai sus, verifica-le in motoarele de cautare si identifica posibile cuvinte long-tail, pe care le poti utiliza in continut. Hai sa luam una dintre categoriile de cuvinte mentionate mai sus “incaltaminte sport”. Expresiile relevante pentru aceasta pot fi:
- Cum sa alegi incaltamintea perfecta pentru fitness
- Unde gasesc incaltaminte sport pentru femei online
- Incaltaminte sport pentru femei alergat
- Adidasi pentru sala de fitness
- Ce incaltaminte sport sa aleg
Si tot asa. Ideea aici nu e sa alcatuiesti lista finala a tuturor cuvintelor cheie potrivite ci sa te gandesti la posibile fraze pe care le folosesc clientii tai potentiali pentru a gasi produsele/serviciile pe care le vinzi.
Foloseste-te si de Google Search Console pentru a descoperi cuvintele cheie pe baza carora esti deja cautat si gasit. Citeste si Aproape Totul despre Google Webmaster Tools
De asemenea, fii atent la cautarile interne, desfasurate in site-ul tau dar si la comentarii, pe blog, pe paginile de Social Media. Si acestea pot fi o sursa valoroasa de informatii, din care vei descoperi atat cuvinte cheie, cat si date despre clientii tai.
Un alt canal prin care poti gasi cuvinte cheie relevante, similare cu cele gasite pana acum, sunt cautarile pe Google. De exemplu, pentru incaltaminte dama, am facut o cautare pe Google si am descoperit cuvintele cheie similare, in partea de jos a paginii:
4. Analizeaza cuvintele cheie folosite de catre concurenta
Aici trebuie sa intelegi ceva: chiar daca firmele concurente abordeaza anumite strategii, asta nu inseamna ca trebuie sa le folosesti si tu sau ca vor functiona in cazul tau. La fel si cuvintele cheie.
Chiar daca un cuvant cheie este important pentru concurenta, nu inseamna ca e important si pentru tine. In schimb, daca intelegi de ce este atat de important pentru competitie, iti va fi mai usor sa iti evaluezi listele realizate pana acum.
Astfel, intelegi de ce nu rankezi pe anumite cuvinte, mai ales daca firmele concurente au autoritate si vechime in domeniu. Afla care sunt cuvintele cheie ignorate de catre acestea si optimizeaza-ti continutul in jurul lor.
Pentru a le descoperi, fa o cautare in modul incognito si vezi pe ce pozitii se afla competitia. Daca vrei sa vezi statistic cum rankeaza concurenta, foloseste SEMrush; iti permite sa vezi un numar de rapoarte gratuite cu anumite cuvinte pe care rankeaza site-ul introdus in casuta de cautare.
Cunoasterea cuvintelor cheie utilizate de catre concurenta si mentinerea unui echilibru intre optimizarea pe acestea si optimizarea pe cele ignorate, te va ajuta sa nu pierzi din vedere faptul ca trebuie sa ai un echilibru intre cuvintele cheie short-tail si long-tail.
Vezi video despre Semantica Cuvintelor Cheie in Optimizarea Continutului Web
Citeste si: Masoara Performanta Cuvintelor Cheie Cu Google Analytics
In articolul de astazi ai aflat concret cum gasesti cele mai bune cuvinte cheie pentru site-ul tau, ce instrumente sa folosesti si cum sa le organizezi, pentru a te asigura ca ai sanse sa rankezi deasupra concurentei.
Principalul lucru pe care trebuie sa il retii despre SEO e ca Google nu vrea sa iti optimizezi site-ul pentru spideri. Nu, chiar si acestia urmaresc cuvintele cheie si actiunile utilizatorilor motorului de cautare, pentru a se asigura ca site-ul tau este relevant si oamenii au o experienta placuta la cautare. Nu esti relevant pentru utilizatori? Te supra-optimizezi? Faci SEO impotriva regulilor Google? Nu rankezi si, mai rau, esti penalizat.
O alta idee pe care trebuie sa o retii: revizuieste-ti listele cu cuvinte cheie constant, axeaza-te mai mult pe cuvintele long-tail si foloseste instrumente de monitorizare si analiza a acestora, precum este si MintMetrics, o aplicatie dezvoltata de catre agentia noastra.
Daca ti-a placut acest articol, nu pleca prea departe. Aboneaza-te pentru ca, te asigur, iti vor placea si urmatoarele. Afla noi ponturi, sfaturi si secrete din sfera eCommerce, in fiecare saptamana.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019