Aproximativ 3 minute timp de citire

Zilnic auzi despre social media, retele sociale – cu siguranta si tu ai un cont undeva (cel putin unul) pe care il folosesti mai mult sau mai putin corect pentru promovarea ta si a business-ului tau. Citind mai departe acest articol, vei afla cateva sfaturi utile, zic eu, despre identificarea ta personala in mediul social.

Azi, majoritatea startup-urilor isi pornesc promovarea prin social media. Motivul este foarte simplu – cei care isi incep un nou business au deja conturi pe retelele sociale, iar prin intermediul postarilor isi vor informa prietenii despre noua lor activitate. Dupa cum spune un vechi proverb: “prietenul la nevoie se cunoaste” , acum poti profita de conexiunile tale pentru a-ti promova afacerea.

You Are What You Share

Sunt cuvinte preluate de la experti internationali in social media, cu o deosebita valoare de adevar in acest context.

Avand un profil corect completat, cu informatii despre activitatea detaliata a companiei pe care o reprezinti, cu interesele fata de anumite actiuni, produse ori servicii (care, in opinia mea, trebuie sa fie cat mai relevante obiectului de activitate al firmei) iti este foarte usor sa te pozitionezi ca un bun cunoscator a ceea ce faci. Comunitatile in care esti prezent aduc si ele un plus de valoare identificarii tale personale, cu subiectul tau principal.

Puterea Exemplului

Ti-e rusine cu serviciile sau produsele pe care le vinzi ? Esti dezamagit pentru ca echipa nu este destul de implicata in afacerea ta ? Cand tu in social media iti manifesti un interes crescut fata de cu totul alte tipuri de activitati si informatii, ce exemple le transmiti acestora ? Cum vrei ca acestia sa mai aiba atat de multa incredere in tine sau in compania din care ei fac parte ?

O firma, indiferent de marimea ei, are in mod normal o “cultura a organizatiei” care trebuie sa fie bazata exact pe ceea ce face insa mai nou, in multe cazuri, aceasta este transmisa gresit chiar de la nivelul conducerii.

Grija Sporita La Conexiunile Cu Clientii

Vrei sau nu vrei,  cu siguranta in retelele sociale  te imprietenesti in timp cu o parte din clienti si colaboratori, am dreptate ? Pana la un moment dat poate fi totul foarte ok, dar cand acestia observa interesul tau pentru cu totul altceva decat ceea ce livrezi, e posibil ca increderea ta in fata lor sa aiba de suferit. Cel putin asa vad eu lucrurile, tu ce crezi ?

ghid avatar client silkweb
Intra in comunitatea SilkWEB si primesti

Ghidul pentru crearea Avatarului de client

Pentru a face campanii de marketing performante.

Analizeaza atent cartile si revistele pe care le citesti. Majoritatea oamenilor de business isi aleg diferite personalitati ca etalon, lucru care nu este deloc gresit. Marea greseala apare cand nu te sti adapta la situatie, atunci cand tu vezi doar ce vrei si mai putin ceea ce trebuie.

Cateva exemple:

 1) Despre Steve Jobs cu siguranta ai auzit, stii cu cata bucurie vorbea despre frumusetea si perfectimea produselor Apple, nu ? El insa niciodata nu a adus discutii despre detaliile tehnice sau modul lor de promovare, despre marketing etc.

2) Lary Page si Sergey Brin mereu vorbesc despre calitatea buna a rezultatelor pe care le obtin utilizatorii in motorul de cautare Google, despre noile functii aduse acestuia -pentru a ajuta utilizatorii, oferinde-le o experienta cat mai placuta in momentul cautarii. Ei nu o sa vorbeasca despre infrastructura Google, centrele de date sau functiile algoritmului.

Cunosti un meserias bun (zidar, zugrav, instalator) care sa iti vorbeasca despre altceva decat experienta lui in acel domeniu ? Daca raspunsul tau este da, atunci nu ai ajuns la acel meserias bun.

Revenind la subiect, ai mare grija cum te identifici in social media, stai cat mai focusat in zona ta de actiune, deoarece, pe termen lung, ai de castigat mult mai mult decat crezi. Concentreaza-te sa pastrezi o concordanta intre ceea ce spui, ceea ce faci si ceea ce transmiti in mod indirect, poate uneori chiar involuntar. Daca esti un profesionist in domeniul in care activezi, arata asta ! Iar in alte aspecte, alege sa lucrezi cu cei ce sunt profesionisti in zonele lor de activitate.

Iesi din zona ta de confort si incepe sa-ti contruiesti brandul cu Facebook, citeste despre cele 10 motive de a folosi blogul de companie

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments