O mare parte dintre proprietarii de magazine online sau orice alt site, inca nu cunosc si nu ii intereseaza profilul clientului, fiind focusati doar pentru a-i acapara. Acum in Google Analytics poti sa vezi date demografice despre vizitatori tai, iar daca faci masuratorile corecte poti identifica mai rapid profilul clientului tau.

Vezi imaginea de mai sus ? Exact asa arata traficul si in magazinul tau, multi intra, unii navigheaza pur informativ, altii sunt interesati de anumite produse, altii compara, mai putini cumpara, dar pentru toti acestia ai un cost de a-i aduce pe site.

Majoritatea magazinelor online, exceptand liderii de piata, targeteaza un anumit segment de clienti prin produsele pe care le vand.

In functie de pretul si calitatea produselor tale, piata ta tinta poate fi femei sau barbati, pana la o anumite varsta, cu anumite studii superioare si cu anumite interese.

Exemplu: slabe sanse sa vinzi un rotopercutor unui tanar student, cu varsta de maxim 24 de ani si care este interesat de filme, muzica si sport, dar incearca sa-i vinzi o pereche de adidasi sau alt tip de imbracaminte.

Chiar daca marile companii cunosc in mare aceste informatii despre clientii lor, comportamentul si interesul acestora se schimba atat de rapid, incat este destul de dificil sa tina pasul.

Acum in Google Analytics poate avea oricine acces gratuit la o serie de astfel de informatii, care te pot ajuta enorm de mult in construirea strategiei tale de marketing atat offline, cat mai ales online, unde poti segmenta mult mai usor si mai rapid audientele spre care comunici.

demografice google analytics

Cum obtine Google date demografice si interese despre utilizatorii care ajung in magazinul tau?

Raspunsul este relativ simplu: odata cu cresterea retelei de socializare Google+, acesti utilizatori isi completeaza profilul cu aceste date, iar in continuare logati fiind, acestia viziteaza anumite site-uri care sunt automat clasificate in functie de continutul furnizat.

Intr-un articol din trecut ti-am spus ca un utilizator interactioneaza de mai multe ori cu site-ul tau pana sa-ti devina client, pentru ca acesta se informeaza tot mai mult din mai multe surse despre produsul pe care urmeaza sa-l achizitioneze, dupa care verifica mai multe oferte inainte de a lua decizia finala.

Pentru mai multe informatii in acest sens,  afla traseul unui vizitator pana la stadiul de client.

Trebuie sa intelegi ca pentru a vinde diferite tipuri de produse trebuie sa fi prezent acolo unde este audienta ta, unde acestia se informeaza despre produse asemanatoare cu cele pe care le vinzi tu.

Cum afli interesele vizitatorilor tai ?

Acum raspunsul rapid este tot Google Analytics / Demographic.

categorii interes vizitatori

In aceste imagini vezi destul de clar informatiile spuse de mine mai sus.

Mergand mai departe cu analiza acestor informatii, poti analiza si comportamentele utilizatorilor in functie de interese, de sex, vasta si locatie geografica.

Rata de conversie finala poate sa difere destul de mult de la un segment la altul, dar stii cum e, tot ce poate fi masurat, poate fi si imbunatatit 😉

Trebuie sa mentionez ca aceasta optiune, de a vedea datele demografice ale vizitatorilor tai este relativ noua si trebuie activata in conturile de Google Analytics si momentan aceasta functie nu este disponibila in Universal Analytics.

Cum te ajuta aceste date pentru a castiga mai multi clienti ? 

Asa cum ti-am spus si mai sus, cunoscand date demografice detaliate despre clientii tai, poti construi strategii de marketing cu mesaje mult mai clare.

varsta vizitatori site

Intr-adevar, acum pentru a ajunge exact la cei vizati de tine e nevoie de surse de trafic platite gen PPC, fie ca vorbim de Google AdWords fie ca vorbim de Facebook Ads. Aceste doua instrumente de marketing permit o targetare destul de exacta a utilizatorilor spre care se doreste comunicare. Prin marketingul organic este destul de greu sa ajungi exact acolo unde sunt clientii tai.

Acum trebuie sa intelegi de ce mix-ul de marketing este obligatoriu in strategia ta. Nu este o moda, nu este o fita, este o necesitate creata de client, al carui comportament evolueaza continuu, iar decizia de achizite dureaza tot mai mult.

Traficul organic din SEO reprezinta pentru majoritatea magazinelor cea mai importanta sursa de trafic de o foarte buna calitate, dar pentru a creste numarul de vanzari, acestea trebuie sustinute si de sursele de trafic platite sau email marketing.

Te poti folosi de datele demografice din Google Analytics chiar si atunci cand vrei sa-ti cresti pagina de Facebook. Da, numarul de fani conteaza mult, dar calitatea lor conteaza si mai mult, dar despre acest lucru promit sa vorbesc mai multe intr-un viitor articol.

Folosind intr-un mod inteligent toate informatiile de care dispui, practic poti face o economie la intreg bugetul de marketing alocat si in plus ajungi la un cost minim pentru achizitia de clienti noi.

Pentru alte pareri sau idei poti lasa comentarii mai jos, e gratuit 🙂

Citeste si urmatoarele 3 articole interesante:

  1. Despre goals in Google Analytics
  2. Monitorizarea campaniilor cu Google Analytics URL builder
  3. Masoara performanta cuvintelor cheie cu Google Analytics
Cosmin Daraban

Comments

comments