Aproximativ 5 minute timp de citire

De regula, atunci cand vorbim despre email marketing, gandul multora zboara la simpla trimitere a unui newsletter. Articolul de azi vine sa-ti explice cum serviciile de email marketing iti pot aduce mai multe vanzari (in special in cazul magazinelor online), iti pot asigura o recunoastere mai buna a brandului in fata clientilor (awareness) si iti pot asigura o relatie buna cu acestia.

Ce Este / Ce Inseamna Newsletter ?

Luand mot a mot acest cuvant englezesc avem asa : news in traducere inseamna noutati si letter care inseamna scrisoare, in cazul de fata fiind vorba de o scrisoare pe email, deci newsletter-ul aduce / trimite noutatile pe email.

Fie ca ai un magazin online, o firma care presteaza anumite servicii, dezvolti anumite produse, ai un blog sau un site bine organizat si actualizat daca ai o activitate serioasa in domeniu tau, cu siguranta apar si noutatile care ar fi indicat sa fie comunicate atat clientilor tai cat si comunitatii din jurul brandului tau. 

Cum Faci O Strategie De Email Marketing ?

Cunoscandu-ti bine bunul mers a lucrurilor si planul pe urmatoarele luni, in strategia ta de dezvoltare trebuie sa ai prevazut si calendarul pentru newsletter. Azi nu o sa povestim despre zilele si orele la care este indicat sa trimiti mesajele tale, pentru ca aici conteaza  mai multi factori,  industria in care activezi si concurenta, dar acest subiect vine prezentat intr-un viitor articol.

Sti la ce evenimente o sa participi, aduci noi produse in magazinul tau, lansezi un nou produs, ai facut noi parteneriate, comunica toate aceste informatii pe email, clientii si comunitatea ta vor aprecia acest lucru.

Email Marketign In E-Commerce

Cei din domeniu stiu ca momentan emailul genereaza cea mai mare rata de conversie pentru magazinele online. De ce se intampla acest lucru ? Pentru simplu fapt ca cei care s-au abonat la newsletter-ul magazinului tau, au incredere in el si vor sa primeasca noutatile si ofertele pregatie. Deci fidelizarea clientilor poate da rezultate bune ;).

Promoveaza doar noutatile. Fiind vorba de news… arata doar ce e nou in magazinul tau. Cei aflati la inceput de drum in zona comertului electronic pot trimite emailuri lunar sau la doua saptamani, nu este obligatoriu sa trimiti saptamanal cum fac liderii din domeniu.

Ai prea putine noutati de afisat ? Nici o problema, imediat dupa afisarea acestora in partea de sus poti afisa cateva produse afla in oferta magazinului tau. Mare atentia la aceste promotii, nu incerca sa-ti pacalesti clientii, faptul ca astfel reusesti sa generezi cateva vanzari nu-ti asigura succesul pe termen lung cu o astfel de abordare.

Folosind informatiile care le ai despre clientii tai, cunoscand perioadele financiare ale acestora din timpul unei luni calendaristice si analizand date din Google Analytics poti trimite un email care, cu siguranta iti va genera vanzari. Vrei sa vinzi produse scumpe cand sunt mai putini bani in piata ? Mai gandeste-te !

7  Sfaturi Utile Pentru Newsletter

1) Mare grija la subiectul mesajului, precum in cazul reclamelor platite, mesajul vazut de utilizator influenteaza rata de deschidere a respectivului email. Daca in cazul reclamelor platite este indicat sa avem minim 2 variante pentru a verifica mesajul cu cel mai bun CTR sau conversie, la fel poti face si cand trimiti un newsletter. Fa un A/B testing si afla raspunsul potrivit pentru tine.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

2) Comunica-ti identitate prin plasarea logo-ului, a datelor de contact si link-urile spre conturile tale de social media.

3) Optimizarea imaginilor. De aceasta data imaginile trebuie optimizate din punct de vedere al dimensiunilor, aceste trebuie sa fie cat mai mici ca dimensiune (in kb). Mai nou multe newslettere se citesc pe dispozitivele mobile, unde este obligatoriu ca aceste sa aiba o incarcare rapida.

4) Adauga butoane de call to action. Utilizatorii care vad noua ta oferta trebuie dusi in site, aici se intampla “adevaratele minuni“. Trimite clientii doar spre pagina de produs, nu spre home sau pagina de categorie !

5) Monitorizeaza campania ta. Solutiile profesionale de email marketing pot face acest lucru  pentru tine, dar utilizand o solutie simpla poti sa-ti monitorizezi singur performanta campaniei si link-urile accesate in Google Analytics.

Citeste despre : Monitorizarea Campaniilor In Google Analytics

6) Linkul pentru dezabonare trebuie sa fie prezent in footer-ul newsletter-ului trimis. Gandeste in locul clientului tau, daca nu mai esti interesat de anumite produse / servicii si nu poti spune stop primirii de oferte, clar o sa raportezi acele email-uri ca SPAM. Vrei ca cei care primesc ofertele tale sa le raporteze ca SPAM ? Nu cred :).

Atentie! Mesajele tale pot fi marcate ca spam si din alte motive. Fie nu ai permisiunea clientilor de a le trimite email-uri (ai obtinut adresa in mod artificial), fie ai trimis prea multe email-uri intr-un timp foarte scurt, fie continutul newsletter-ului nu este relevant pentru destinatar. Ai grija sa nu faci aceste greseli in strategia de email marketing, altfel vei avea de suportat consecintele.

7) Testeaza. Inainte de a trimite un newsletter acesta trebuie testat, vezi daca informatiile  prezentate acolo sunt cele corecte, daca datele de contact sunt ok, daca link-urile puse spre produse merg bine etc.

Ai grija: Trimiterea de email-uri comerciale nesolicitate poate avea urmari grave pentru afacerea ta. In primul rand acest lucru este ilegal, iar in al doilea rand vei crea frustrari dand informatii, care ajung la cei care nu le-au cerut si nu le doresc.

Tu cat de frecvent trimiti newslettere ? Cum le monitorizezi ? Ce informatii mai vrei sa afli despre acest subiect ?

Vrei sa inveti mai multe despre email marketing? Daca raspunsul tau este DA, vizioneaza aici inregistrarea video de la Academia de eCommerce despre cum sa faci email marketing si afla noile strategii de vanzare prin email.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments