Aproximativ 2 minute timp de citire

Pornind de la premisa ca fiecare site este construit pentru a indeplini anumite obiective, in mod normal acestea trebuie masurate.

Utilizand Goals in Google Analytics, putem masura daca un site isi atinge obiectivele propuse sau nu, dar si pasii din Funnel unde apar problemele care impiedica atingerea acestor obiective.

Daca tot suntem interesati de rata de conversie a unui site / magazin online, utilizand Goals si Funnel (canalele) putem intelege si optimiza mai bine acest lucru. In cazul magazinelor online, cand se urmareste conversia, principalul obiectiv masurat este Ecommerce Conversion Rate, dar acest lucru nu se aplica unui site de prezentare sau a unui blog. Cand un utilizator atinge obiectivul dorit de voi in site, acest goal este marcat ca si o conversie in contul de Google Analytics. 

Ce Putem Masura Cu Goals In Google Analytics ?

  • completarea formularelor de contact / cerere oferta
  • abonarea la newsletter
  • crearea de conturi in site
  • comentariile la articolele din blog
  • timpul petrecut pe site / blog / magazin online
  • numarul de pagini vizitate in site / blog / magazin online
  • descarcarea unor materiale informative
  • adaugarea unor produse in cos etc.

Cum Putem Imbunatati Performanta Obiectivelor Unui Site ?

In contul de Google Analytics putem urmari conversiile in functie de tipul de trafic, (medii, cautari, campanii, demografice, browsere, dispozitive de pe care a fost efectuata o actiune etc. )

Analizand aceste informatii se pot lua cele mai bune decizii asupra campaniilor de marketing desfasurate pentru respectivul proiect.

Exemplu : La SilkWeb masuram mai multe obiective, precum : accesul la sectiunea demo pentru platforma SilkMart, finalizarea unui audit seo, inscrierea la newsletter, formularul de cerere oferta, cererile de oferta in functie de tipul de pachete.

Dupa testarea mai multor medii de promovare, urmarind eficienta acestora in procentul de conversie, ne concentram doar pe cele mai bune canale de trafic, astfel costurile de marketing devin corect optimizate.

Ce Este Goal Funnels ?

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Daca in “drumul” spre o conversie, utilizatorul trebuie sa faca mai multi pasi, este important ca acestia sa fie setati in contul de Analytics pentru a vedea exact pasii facuti de acesta spre atingerea obiectivului dorit de noi.

funnel acces demo

Aici analizam comportamentul vizitatorilor nostri care odata ajunsi in pagina de magazine online vor sa acceseze sectiunea demo.

Despre cum setam aceste goals si cum putem imbunatatii rata lor de conversie, povestim in  urmatoarele articole din blog ;).

Sfat: urmareste cu atentie traficul sitului tau si canalizeaza-ti eforturile pentru a-l atrage pe cel mai bun si acorda o importanta marita optimizarii paginii tale pentru o rata de conversie cat mai mare.

Tu stii care sunt obiectivele sitului tau ? Cum iti imbunatatesti rata lor de conversie ?

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments