Aproximativ 6 minute timp de citire

Cu acest articol dam startul unei serii de materiale educationale ce privesc principalele retele de socializare, axandu-ne pe dimensiunile corecte ale imaginilor folosite. Da, stiu, ma tot repet cu expresia “o imagine face cat o mie de cuvinte” dar adevarul e ca imaginile chiar au un impact emotional puternic asupra utilizatorilor, in urma caruia ratele de conversie cresc semnificativ.

Retelele de socializare nu mai reprezinta de mult timp doar instrumente optionale pentru promovarea magazinelor online. Problema intervine in momentul in care paginile de social ale afacerii tale nu sunt optimizate corect. Astazi nu voi scrie despre optimizarea conturilor si a continutului pe care alegi sa il promovezi in retelele de socializare ci despre cum sa folosesti corect imaginile, cu dimensiuni si rezolutii potrivite pentru fiecare element in parte.

La SilkWeb nu subestimam importanta unor pagini corect optimizate ale afacerilor online in Social Media. Tocmai de aceea, colega noastra pe Social Management se ocupa in permanenta de paginile clientilor care au lasat in seama noastra campaniile de promovare Social Media si actiunile de zi cu zi ce trebuie puse in aplicare strategic.

Facebook

Facebook a depasit pragul de un miliard jumatate de utilizatori, activi pe aceasta retea de socializare iar in Romania, statisticile arata ca exista peste 8 milioane de conturi. Prin urmare, Facebook se dovedeste o piata virtuala in care proprietarii de magazine online isi pot prezenta marfa, o pot promova pentru a atrage fanii si followerii in site iar acestia sa finalizeze decizia de cumparare.

Lasand la o partea optimizarea contului de Facebook al afacerii tale, azi vom discuta despre rezolutia si dimensiunile corecte recomandate, pentru a asigura un impact pozitiv asupra fanilor paginii tale de Facebook.

Care Este Dimensiunea Pentru Imaginea de Cover a paginii ? – 851 x 315 pixeli

Imaginea de Cover din magazinul tau online are un efect radical asupra utilizatorilor. Aici este locul in care exprimi personalitatea magazinului din primul moment in care vizitatorul interactioneaza cu pagina ta de Facebook. Daca ti se pare doar o optiune, gandeste-te ce reactie are un utilizator atunci cand este intampinat corect, cu o imagine reprezentativa, din care poate sa deduca tipul de material pe care il va gasi ulterior in pagina, comparativ cu situatia in care nu gaseste nimic. Un dreptunghi albastru nu il va impresiona, in niciun caz.

Aceasta imagine apare pe Facebook intr-o dimensiune de 851 px latime si 315 px inaltime, deci poti incarca o imagine cu aceste dimensiuni sau mai mare. Daca planuiesti sa folosesti o imagine mai mica, este recomandat sa nu depasesti pragul de minimum 399 x1 50 px, pentru ca imaginea va parea intinsa, ceea ce denota neprofesionalism.

Pentru o afacere este indicat sa folosesti in aceasta sectiune imagini care cuprind si logo-ul companiei sau o semnatura specifica. In acest caz nu este indicat sa folosesti imagini JPG, deoarece Facebook reduce mult acest format de imagine. Recomandarea specialistilor este formatul PNG, pentru a nu compromite calitatea imaginii.

Important de retinut: nu incarca imagini mai mari de 100 KB deoarece Facebook te va taxa, compromitand calitatea imaginii in scopul asigurarii unei viteze optime de incarcare a acesteia.

Citeste si: Aportul Facebook Asupra Vanzarilor Online

ghid avatar client silkweb
Intra in comunitatea SilkWEB si primesti

Ghidul pentru crearea Avatarului de client

Pentru a face campanii de marketing performante.

Care Este Dimensiunea Pentru Imaginea de Profil Pe Facebook ? – 180 x 180 px

Imaginea de profil este, practic, cartea de vizita a magazinului tau online, pe Facebook. Prin urmare, logo-ul afacerii poate sa constituie o alegere suficienta. Miniatura apare de fiecare data cand postezi, cand comentezi/raspunzi comentariilor utilizatorilor, cand discuti prin mesaje private cu utilizatorii sau cand acestora le apare o notificare pentru o actiune noua pe Facebook a magazinului online. Din acest motiv, alege cu mare atentie poza de profil a business-ului tau.

Dimensiunea recomandata de specialisti pentru incarcare este de cel putin 180×180 px, desi pe pagina va aparea la 160×160 px, din cauza chenarului alb, pe care nu il poti elimina. Atunci cand imaginea de profil se reduce intr-o miniatura, dimensiunea acesteia va fi de 32×32 px, pentru a pastra coerenta elementelor vizibile utilizatorului. Datorita dimensiunilor reduse, imaginea de profil aleasa trebuie sa se preteze fiecarei situatii, sa fie lizibila si relevanta. Nu alege imagini prea incarcate deoarece utilizatorii vor avea probleme sa-ti inteleaga specificul firmei.

Care Este Dimensiunea Pentru Imaginea distribuita pe profilul tau pe Facebook ? – 1200 x 630 px

Distribuirea imaginilor este o actiune comuna pe Facebook. Acestea apar in cronologia magazinului tau pentru ca mai apoi sa ajunga in canalul de News Feed al fanilor. Datorita faptului ca accesul organic este in descrestere, nu-ti fa sperante ca imaginea ta va fi vazuta de absolut toti fanii si folowerii tai ci concentreaza-ti eforturile sa-i provoci pe acestia sa interactioneze cat mai amplu cu postarile tale. Cu cat ai mai multe reactii, cu atat iti cresc sansele ca si alti fani si prieteni ai fanilor sa-ti vada activitatea.

Dimensiunea recomandata pentru imaginea incarcata este 1200 x 630 px, ce va aparea in feed-ul utilizatorilor la maximum 470 px ( scalare 1:1) iar in pagina, dimensiunea se va limita la maximum 504 px, pentru a se potrivi structurii.

Care Este Dimensiunea Pentru Imaginea din link-ul distribuit pe Facebook ? – 1200 x 630 px

Un instrument util pus la dispozitie de catre Facebook este abilitatea de a distribui link-uri. Acestea te ajuta in promovarea articolelor din blog, a unor produse specifice din magazin sau materiale educationale. Poti alege intre doua alternative: afisarea imaginii intr-un patrat din partea stanga iar textul in dreapta, sau o imagine dreptunghiulara in partea superioara si textul in partea inferioara. Indiferent de alegere, tine cont de faptul ca oamenii sunt mai usor de persuadat sa dea click pe un link daca este insotit de o imagine relevanta.

Dimensiunea recomandata pentru incarcarea imaginii este de 1200 x 630 px. Pentru imaginea patrata, dimensiunile in care aceasta va aparea sunt de 154 x 154 px in feed si 116 x 116 px pe pagina. In celalalt caz, imaginea dreptunghiulara va avea dimensiuni de maximum 470 x 246 px in feed si 484 x 252 px pe pagina.

Dupa cum observi, Facebook reduce considerabil dimensiunile, deci ai grija la rezolutia imaginii si la calitate.

Care Este Dimensiunea Pentru Imaginea evidentiata (Highlighted) din Facebook ? – 1200 x 717 px

Ai obtinut prima vanzare de anvergura? Ai obtinut 1000 de like-uri la pagina sau la o postare specifica? Ai atins pragul de 10, 50, 100 de angajati? In acest caz este timpul sa celebrezi victoria printr-o imagine evidentiata, ce constituie un eveniment iesit din rutina. Acest tip de imagine difera de restul deoarece ocupa un spatiu mai mare in pagina si este mai vizibila, influentand utilizatorii sa iti dea mai multe, likes, comments si shares si sa-ti promoveze pagina si prietenilor lor.

Este recomandat sa alegi o imagine cu rezolutie inalta pentru a asigura calitate superioara. Un eveniment special sau o victorie merita o imagine atent aleasa, de calitate. Dimensiunea de upload este de minimum 1200 x 717 px care va aparea in pagina la 843 px latime si 504 px inaltime.

dimensiuni imagini facebook

Citeste si: Facebook Remarketing: Un Batman ce Te Ajuta sa iti cresti ROI-ul

Facebook este un instrument util pentru eCommerce, pentru promovarea si implementarea unor campanii cu rezultate pozitive. Din acest motiv, nu ai nevoie doar sa fii prezent in retea ci sa fii optimizat corect, comunicand activ si direct cu utilizatorii. Pentru monitorizarea rezultatelor campaniilor tale pe Facebook, iti recomand aplicatia MintMetrics, pe baza careia iti poti ajusta strategiile in functie de situatie.

Nu uita sa te abonezi la blogul nostru (in cazul in care inca nu ai facut-o pana acum) pentru a fi primul care afla informatii noi din sfera eCommerce romaneasca si internationala.

Tu ce parere ai despre rolul pe care il joaca imaginile in cadrul Facebook pentru o afacere online? Astept pareri si sugestii in sectiunea de comentarii 🙂

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments