Despre Pinterest

In septembrie, reteaua a anuntat atingerea pragului de 100 de milioane de utilizatori activi lunar, ceea ce ma face sa presupun ca numarul conturilor este mult mai mare. Incetul cu incetul, Pinterest incepe sa prinda si in Romania doar ca majoritatea utilizatorilor il folosesc pentru a stoca poze cu retetele preferate de mancare sau articolele DIY pe care si le propun sa le creeze (si nu le mai fac in veci).

Dar aceasta retea de socializare se poate transforma intr-un instrument util de promovare a afacerii tale, cu conditia sa o folosesti corect si strategic. In locul pin-urilor cu retete de prajituri si salate de fructe sau diferite metode de a folosi paletii in casa, foloseste Pinterest pentru a-ti pune in valoare magazinul online si a ajunge la o audienta interesata sa cumpere produsele sau serviciile tale.

Primul pas pe care trebuie sa il faci in aceasta retea este sa alegi cu atentie numele si imaginea de profil (preferabil logo-ul sau sloganul magazinului), care te vor reprezenta in fata publicului de fiecare data cand publici o fotografie sau un pin. De asemenea, fii atent la legenda (textul de sub ilustratie). Include aici scopul fotografiei publicate (de ce ai postat-o, in ce fel ii ajuta etc.), foloseste cuvinte cheie reprezentative pentru a contribui la eforturile SEO si nu uita sa incluzi URL-ul spre landing page sau pagina cu produsul respectiv.

Pinterest iti poate transforma magazinul intr-un adevarat brand, contribuind la o prima impresie favorabila a clientilor. Alt beneficiu este constituit de faptul ca Pinterest aduce un trafic consistent spre site, prin doua canale: fie introduci un URL in legenda sau un buton de call-to-action, fie conectezi direct imaginea publicata cu pagina de destinatie. Ce tipuri de imagini merg mai bine pentru business-uri? Poze cu text, infografice, poze care arata mai multe stadii ale unui produs sau cum s-a realizat produsul, grafice cu text etc. Nu uita ca imaginile folosite trebuie sa fie relevante si reprezentative pentru brandul tau.

Aceasta retea de socializare se poate transforma intr-un instrument eficient pentru cercetare de piata deoarece iti indica principalele trenduri si interesele exprimate cel mai des de catre utilizatori. In cazul in care ai o afacere ce nu se adreseaza exclusiv publicului feminin (utilizatorii Pinterest sunt in majoritate femei), nu uita ca acestea au soti sau prieteni barbati carora le cumpara diferite cadouri. Analizeaza pin-urile pe care le urmaresc utilizatorii si foloseste imagini asemanatoare prin care sa le atragi atentia asupra produselor tale.

statistici pinterest

statistici pinterest

Ai oportunitatea de a folosi imagini persuasive, care sa se potriveasca preferintelor publicului tinta si sa trezeasca emotiile de care ai nevoie pentru a influenta decizia de cumparare. Odata ce pin-ul tau a inceput sa fie popular in cateva panouri, cresc sansele ca urmaritorii tai sa le distribuie mai departe. Pe parcursul acestui ciclu este inevitabil sa nu obtii noi clienti.

Conform WebpageFX, durata medie de viata a unui pin este de trei luni si jumatate, de 1600 de ori mai mare decat durata de viata a unei postari pe Facebook. In timp, odata ce pin-ul tau incepe sa fie distribuit de alti utilizatori, acesta devine viral. Nu trebuie sa repeti un pin incontinuu pentru a obtine mai multa expunere. Wisemetrics.com a constatat ca un tweet obtine varful de vizualizari si retweets in 24 de minute apoi moare, o postare pe Facebook poate trai pana la 90 de minute dar pe Pinterest, un pin traieste pentru totdeauna, trezind interesul utilizatorilor de fiecare data cand acestia cauta eticheta respectiva.

Cea mai buna veste e ca daca iti optimizezi corect contul de Pinterest, folosind descrieri captivante si imagini la rezolutiile indicate, ai posibilitatea de a te transforma intr-o autoritate in industria in care activezi si intr-un business popular in randul utilizatorilor Pinterest. De aici, lucrurile urmeaza calea fireasca: utilizatorii intra in site-ul magazinului tau, adauga produsul pe care l-au vazut in imaginile din Pinterest, in cos si finalizeaza comanda.

Mai mult, Pinterest a facut un pas in fata catre eCommerce prin butoanele de Buy Pinterest, ce permit utilizatorilor sa achizitioneze produse din magazinele online fara a fi nevoiti sa paraseasca pagina: Cinematic Pins, pentru imaginile in format GIF animat sau Promoted Pins, ce functioneaza asemanator ad-urilor platite din AdWords.

ghid avatar client silkweb
Intra in comunitatea SilkWEB si primesti

Ghidul pentru crearea Avatarului de client

Pentru a face campanii de marketing performante.

Daca tot am repetat pana acum importanta dimensiunii imaginilor utilizate in Pinterest, in cele ce urmeaza ti le voi releva pe rand.

Care Este Dimensiunea Pentru Imaginea De Profil? – 165 x 165 px

Cand iti creezi contul de Pinterest ai optiuni de conectare prin Facebook, Twitter sau email. Daca alegi retelele de socializare, vei pastra aceeasi imagine de profil peste tot. In cazul email-ului, poti incarca orice imagine crezi ca este mai reprezentativa pentru magazinul tau online. Indiferent de metoda aleasa, imaginea va primi dimensiuni de 165 x 165 px pe pagina ta iar in restul paginilor de Pinterest, dimensiunea se va reduce la 32 x 32 px. Reteaua accepta un volum de incarcare de maximum 10 MB, in format JPG sau PNG.

Care Este Dimensiunea In Afisarea Panourilor? – 222 x 150 px

Crearea panourilor este una dintre cele mai importante strategii pe care le poti folosi pe Pinterest. Aici stochezi imagini cu produsele si serviciile tale pe diferite categorii si cu etichete relevante, prin intermediul carora prezenti utilizatorilor produsele, le poti arata metode de folosire/ansamblare a produselor sau imagini educationale, totul pentru a trezi nevoia de produs si, in consecinta, vanzarea.

Fiecare panou va cuprinde miniaturi mai mari de 222 x 150 px sau miniaturi mai mici de 55 x 55 px. Tine minte faptul ca poti adauga imagini patrate sau imagini care vor fi marite in fiecare panou. Realizeaza panouri specifice, cu imagini relevante care permit utilizatorilor sa isi dea seama ce produse vinde magazinul si cum isi pot acoperi anumite nevoi, cumparand de pe site-ul tau.

Care Este Dimensiunea Pinurilor? – 236 px in latime

Cand creezi un pin, aminteste-ti ca Pinterest pune o limita in latimea acestora dar nu si in lungime. Totusi, nu crea imagini de dimensiuni mari in inaltime doar pentru ca poti, incearca sa adaugi valoare educationala fiecarei imagini publicate. Pin-urile marite au o latime de minimum 600 px.

Nu uita sa folosesti Pinterest Analytics pentru a monitoriza preferintele exprimate de urmaritori, cele mai “intepate” imagini, primesti sugestii pentru a castiga mai multe click-uri, impressions si repins etc. In acest fel ai posibilitatea sa iti adaptezi strategia de social din mers, pentru a maximiza prezenta pe Pinterest, a obtine un numar mai mare de conversii si a creste autoritatea de brand.

dimensiuni imagini pinterest

dimensiuni imagini pinterest

Cum sa creezi postarea perfecta pe Pinterest?

1. Imaginea spune o poveste:

  • Cu cat imaginea este mai lunga (in inaltime), cu atat cresc sansele sa fie redistribuita
  • Pin-urile rosii (culori calde) functioneaza mai bine decat cele albastre (culori reci)
  • Imaginile viu colorate au sanse triple de a fi redistribuite
  • Pin-urile care includ fete umane obtin cele mai putin tranzactii
  • Orientarea Portret functioneaza mai bine decat cea Peisaj
  • Ai grija sa nu suprasaturezi imaginea

2. Descrierile conteaza

  • Foloseste maxim 200 de caractere in descrieri, pentru a-ti creste sansele ca imaginea sa fie redistribuita
  • Foloseste cuvinte cheie reprezentative pentru brandul tau

3. Foloseste hashtag-urile inteligent

  • Foloseste hashtag-uri populare pentru a creste rata de engagement

4. Stai in context

  • Food, fashion si lifestyle sunt cele mai populare categorii pe Pinterest
  • DIY, tutorialele si ghidurile au cea mai buna rata de Click-through

5. Incurajeaza Click-troughs

  • Adauga un buton de call-to-action in imagine sau in descriere. Exemplu: Click pe imagine pentru a afla mai multe detalii.

E randul tau. Foloseste Pinterest cu incredere pentru a-ti prezenta magazinul si produsele/serviciile in fata unei audiente interesate sa cumpere, ai grija la mesajul pe care il transmit acestea, tinteste emotiile urmaritorilor tai si publica imaginile la rezolutiile corecte, recomandate de experti. Consider ca prezenta pe Pinterest este obligatorie mai ales daca produsele tale au un puternic impact vizual (fashion, cosmetice, food, design, florarii, cadouri, pet shop etc.)

Tu folosesti Pinterest pentru a-ti promova afacerea? Cat de importante ti se par dimensiunile recomandate pentru publicarea imaginilor?

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
16 ani experienta online
Din 2005 GM & cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments

Vrei mai mult trafic si vanzari? Intra in Academia de eCommerce!
x