Despre Twitter

Aceasta retea de socializare are un impact urias la nivel global (302 milioane conturi active lunar) dar in Romania, conturile de Twitter sunt inca putine. Problema pare a fi faptul ca la nivel local nu avem personalitati importante care sa foloseasca si sa promoveze aceasta retea pentru comunicarea consecventa cu utilizatorii. Dupa 9 ani de Twitter in Romania, exista peste 300.000 de conturi, din care prea putine active lunar. Cateva explicatii utile pentru care Twitter nu prinde in Romania, le poti citi pe blog la Manafu.

Cu toate acestea, poti fi chiar tu unul dintre promotorii retelei, ca sa faci o schimbare. Probabil stii deja ca ai posibilitatea sa desfasori campanii platite pe aceasta retea prin Twitter Ads. Chiar daca in Romania rezultatele sunt slabe din cauza proportiei buget mic – costuri reclame ridicate si din cauza numarului scazut de utilizatori, trebuie sa stii ca Twitter permite folosirea catorva tehnici de targetare utile: promovare tweets, promovare cont, targetare in functie de interese, followeri, cuvinte cheie, locatie, dispozitivul folosit, gen, etc.

O alta functie utila a retelei este Twitter Analytics, ce monitorizeaza toate datele contului tau incepand de la numarul de followeri si pana la traficul pe pagina, topul tweet-urilor si a urmaritorilor lunari etc. In functie de rezultatele raportate intelegi cum functioneaza aceasta retea, iti schimbi strategia de promovare pe Twitter sau folosesti reclamele platite.

De exemplu, Twitter Analytics iti recomanda sa folosesti imagini pentru a obtine mai multe vizualizari. De asemenea, tweet-urile despre subiecte virale au o rata mai mare de engagement; la fel actioneaza si adresarea unei intrebari.

Pentru o mai buna promovare, in continuare, iti voi arata care sunt dimensiunile recomandate pentru imaginile folosite in aceasta retea.

Care Este Dimensiunea pentru Imaginea de Header? – 1500 x 500 px

Header-ul din Twitter este imaginea care intampina utilizatorii, atunci cand acestia intra pe profilul tau. Fiind mai mare decat imaginea de profil, e indicat sa o salvezi la cea mai buna rezolutie posibila. Ai grija sa atraga atentia, sa captiveze si sa fie reprezentativa pentru specificul magazinului tau online. Majoritatea afacerilor online aleg sa-si exprime aici personalitatea, indicand principalul scop al business-ului, logo-ul sau sloganul firmei sau un mesaj specific din programul campaniei de marketing desfasurate la momentul respectiv.

Dimensiunea de incarcare a imaginii este de 1500px latime si 500 px inaltime, cu un volum de maximum 5 MB. Tipurile de format recomandate sunt JPG, PNG sau GIF.

Care Este Dimensiunea Pentru Imaginea de Profil? – 400 x 400 px

Asemanator ideii de personalitate din Facebook, imaginea de profil pe Tweeter este marca magazinului tau in twittosfera. Aceasta te va reprezenta pe pagina ta, pe In-Stream in fata urmaritorilor tai si a urmaritorilor lor, intr-un ciclu continuu avantajos pentru magazinul tau, in primul rand. Prin urmare, alege o imagine care se potriveste crezului organizational si transmite mesaje pozitive despre magazinul tau online. La fel ca si in cazul altor retele de socializare, Twitter pune la dispozitia utilizatorilor un camp cu sugestii de pagini pe care acestea ar fi util sa le urmareasca. Aici apare imaginea de profil a paginii tale deci, din nou, mare atentie la capacitatea comunicationala a imaginii pe care o alegi.

Datorita faptului ca imaginea de profil este prezentata intr-un patrat, dimensiunea recomandata e 400 x 400 px. Cand o incarci, ai grija sa nu depaseasca un volum de 2 MB. Alege imagini in format JPG, GIF sau PNG.  

Care Este Dimensiunea Pentru Imaginea In-Stream? – 440 x 220 px

Twitter permite utilizatorilor sa ataseze imagini dar creaza un link separat pentru acestea, deci iti raman mult mai putine caractere pentru a transmite mesajul. De fapt, s-a demonstrat ca nu conteaza neaparat cat de scurt este mesajul creat, chiar si o formulare de 100 de cuvinte poate obtine vizualizari si engagement ridicat. Partea buna e ca urmaritorii tai si urmaritorii acestora, vor avea posibilitatea sa redistribuie imaginea atasata, sa o aprecieze sau sa raspunda cu un alt tweet.

Pentru ca imaginea sa fie cat mai accesibila utilizatorilor, Twitter reduce dimensiunea acesteia. E important sa incarci o imagine cu dimensiunile minime recomandate iar continutul pe care doresti sa-l transmiti sa fie centrat, pentru a nu pierde elemente esentiale.

Imaginea poate sa fie marita pana la 1024 x 512 px dar in stream (flux) va fi redusa la 506 x 253 px pe desktop. Poti atasa pana la 4 imagini deodata intr-un tweet dar acestea nu trebuie sa depaseasca dimensiunea de 5 MB in cazul fotografiilor sau 3 MB, in cazul GIF-urilor animate.

dimensiune imagini twitter

Probabil te intrebi unde sunt imaginile din link-urile distribuite. Adevarul este ca prezentarea link-urilor distribuite pe Twitter nu este insotita direct de elemente multimedia asa ca trebuie sa le adaugi manual, iar acest aspect functioneaza in favoarea ta. Conform HubSpot, imaginile distribuite prin pic.Twitter.com au sanse duble de a fi redistribuite, spre deosebire de link-urile din Facebook sau Instagram.

Pentru imaginea de background iti recomand sa citesti articolul Cum schimbam background la Twitter, cu mentiunea ca dimensiunile recomandate s-au schimbat acum la 1280 x 1024 pixeli.

Dupa cum observi, nu e atat de greu sa te adaptezi recomandarilor specialistilor. Chiar daca presupune o atentie sporita, optimizarea imaginilor si a contului de Twitter iti asigura o promovare mai buna, o rata mai mare de engagement si conversii si o prezenta de calitate pe retea. Vrei si alte motive pentru care sa folosesti Twitter? Te ajuta sa interactionezi practic cu publicul, sa oferi reduceri si cupoane, sa-ti spionezi concurenta si sa cresti loialitatea de brand.

Tu folosesti Twitter pentru a-ti promova afacerea? Ce parere ai despre importanta dimensiunii imaginilor incarcate pe aceasta retea?

Daca ai un cont de Twitter, ne poti urmari activitatea si aici, pentru a fi la curent cu noutatile din domeniu:

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
16 ani experienta online
Din 2005 GM & cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments