Aproximativ 7 minute timp de citire

Despre YouTube

YouTube se mandreste cu peste un miliard de utilizatori unici in fiecare luna si peste 100 de ore de inregistrari incarcate in fiecare minut, la nivel global. Si, conform ultimelor cifre, in Romania, YouTube are peste 7 milioane de utilizatori. Este un instrument extrem de util pentru proprietarii de afaceri online dar, in acelasi timp, e un loc foarte aglomerat unde fiecare detaliu conteaza in lupta pentru abonati si vizualizari.

La origini, YouTube a fost dezvoltat ca o platforma pentru distribuirea video-urilor de scurta durata, cu alte persoane. Dar, pe parcursul trecerii timpului, a devenit un instrument exceptional de puternic pentru business-uri, mai ales odata cu preluarea de catre Google.

Zilele in care creai un video si doar il postai pe site-ul tau, s-au sfarsit de mult. Asta deoarece daca tot te straduiesti sa faci un video bun pentru business-ul tau, YouTube este cel mai vizibil si cautat canal prin care sa indeplinesti obiectivul actiunii tale.

In primul rand, aceasta platforma te ajuta sa cresti popularitatea produselor sau serviciilor pe care le comercializezi. De exemplu, daca vrei sa intri pe o piata noua de desfacere cu un produs specific, ai posibilitatea sa creezi un video care sa demonstreze cum functioneaza produsul si care sunt beneficiile acestuia pentru client. Daca e un video bun/creativ, ai sanse mari sa obtii voturi pozitive, vizualizari si, in final, vanzari.

In al doilea rand, YouTube este o platforma utila pentru feedback, cu ajutorul careia afli opinia publicului tinta cu privire la business si produse/servicii. De exemplu, nici nu e nevoie ca produsul tau nou sa fie lansat. Creeaza un video cu un prototip al produsului pe care urmeaza sa il comercializezi si vezi care sunt reactiile audientei. E un mod de testare. Daca publicul raspunde pozitiv, inseamna ca afacerea ta va functiona.

Apoi, platforma iti poate simplifica mult sarcinile. De exemplu, daca clientii tai au nevoie de mai multe detalii despre un produs sau nu inteleg foarte bine cum functioneaza, e mai simplu sa creezi un video in care le explici toate aceste nelamuriri si sa il publici pe YouTube. In plus, alti potentiali clienti vor da peste filmuletul tau si posibil sa se orienteze spre site-ul tau, pentru a cumpara respectivul produs.

YouTube te poate ajuta sa iti transformi afacerea intr-un adevarat brand, vizibil atat audientei targetate cat si unui public pe care nu l-ai luat in calcul pana acum. In acest scop, te ajuta video-urile postate dar si comentariile relevante la alte filmulete si distribuirea altor video-uri de calitate.

In plus, odata ce ai postat un video pe YouTube, comentariile nu sunt singurele care te ajuta sa analizezi impactul acestuia. Pe langa comentarii si rating, ai la dispozitie o functie de Insight, care iti raporteaza date statistice privitoare la oamenii care iti vizualizeaza continutul.

statistici youtube

sursa: Tar Productions

ghid avatar client silkweb
Intra in comunitatea SilkWEB si primesti

Ghidul pentru crearea Avatarului de client

Pentru a face campanii de marketing performante.

Spre deosebire marketingul traditional care costa destul de mult (spatiu pentru reclame in ziare, pe TV sau radio), Youtube iti permite sa iti prezinti materialul de promovare dorit direct in fata utilizatorilor, fara a fi nevoie sa platesti serviciile unui intermediar. Dar, daca vrei sa ai intaietate, YouTube iti pune la dispozitie si un serviciu de anunturi video platite (Google AdWords) pe baza carora poti sa creezi campanii de advertisement complexe.

Inainte de a te bucura de beneficiile acestui canal de marketing, trebuie sa intelegi ca acest motor de cautare functioneaza la fel ca si Google.

Un video nu poate deveni viral daca Google nu intelege despre ce este vorba in cadrul acestuia. Si, din moment ce crawlerii motorului de cautare nu pot vizualiza video-urile, e nevoie sa le acompaniezi cu texte reprezentative, ce contin cuvintele cheie pe baza carora vrei sa fii gasit.

Cel mai evident text asocial unui video este, bineinteles, titlul. Apoi urmeaza descrierile si tag-urile. Pentru mai multe informatii despre optimizarea canalului tau de YouTube iti recomand sa citesti articolul Cum Si De Ce Sa-ti Optimizezi Contul De Youtube.

Astfel, in postura de magazin online, trebuie sa-ti optimizezi profilul de YouTube si sa ai grija la aspecte precum imaginea de cover a canalului dar si miniaturile videoclipurilor incarcate.

In ceea ce priveste imaginea de profil, din moment ce Google a legat identitatea de pe Google+ cu cea de pe YouTube, avatarul canalului tau va fi acelasi cu imaginea folosita pe Google+.

Care Este Dimensiunea Pentru Imaginea De Cover A Canalului de YouTube? – 2560 x 1440 px

Utilizatorii iti vizioneaza videoclipurile si canalul de YouTube de pe milioane de dispozitive. Datorita evolutiei progresive a tehnologiei, am ajuns in momentul in care nu mai conteaza cand si unde ne aflam, putem intra pe net de oriunde si de pe orice dispozitiv. Prin urmare, imaginea de cover a canalului trebuie sa se adapteze corect oricarui device folosit de catre utilizator:

  • Ecran tableta: 1855 x 423 px
  • Ecran mobil: 1546 x 423 px
  • Ecran TV: 2560 x 1440 px
  • Ecran Desktop: 1560 x 423

Ideal ar fi ca imaginea de cover a canalului tau sa reflecte specificul afacerii tale, campania pe care o derulezi acum, elemente vizuale de sezon (de exemplu Craciun, Paste, Valentine’s Day, martisor, vara, iarna etc.).

Care Este Dimensiunea Pentru Videoclipurile Incarcate pe YouTube? – 1280 x 760 px

Ti-ai optimizat contul de YouTube, ai incarcat imaginea de cover si totul e pregatit. Acum urmeaza sa incarci videoclipurile educationale sau emotionale, care sa atinga coarda sensibila a audientei si sa convinga utilizatorii sa intre in magazinul virtual si sa converteasca.

Videoclipurile trebuie sa mentina un raport 16:9 si, pentru ca utilizatorii sa aiba acces la acestea in varianta full HD, incarca materiale cu o dimensiune de cel putin 1280 x 720 px. Aceleasi dimensiuni vor fi respectate si de reclamele platite pe aceasta platforma sociala.

dimensiuni imagini youtube

Daca vrei mai multe detalii despre tot ceea ce tine de optimizarea canalului de YouTube, acceseaza YouTube Ajutor.

Cum creezi postarea perfecta pe YouTube?

1. Cuvintele cheie conteaza

  • ti-am spus deja ca YouTube este considerat al doilea cel mai folosit motor de cautare din lume, prin urmare nu uita sa folosesti cuvinte cheie relevante
  • foloseste-le in titlu, descrieri, tag-uri si categorii
  • foloseste “video” ca unul dintre cuvintele cheie. Deseori oamenii cauta pe Google specific un video, asadar iti cresti sansele ca postarea sa fie afisata in pagina cu rezultate

2. Descrierile sunt esentiale

  • vrei sa fii gasit la cautare iar aceasta se bazeaza pe text. Prin urmare, creeaza o descriere ampla a video-ului, indicand elementele cheie ale acestuia, un rezumat al filmuletului etc.
  • cu toate acestea fii atent la primul paragraf si fa-l cat mai atragator posibil (doar acesta e vizibil, pana utilizatorul da click pe “show more” si deruleaza sectiunea de descriere)
  • aici este locul potrivit pentru a include si link-uri spre paginile pe care doresti sa le promovezi/site. Aceste link-uri sunt esentiale mai ales daca subiectul video-ului este produsul/serviciul tau.

3. Pune tag-urile corect

  • iti recomand sa folosesti cel putin 6 cuvinte (si cel mult 10) pentru a-ti creste sansele de a fi gasit
  • gandeste-te ce cuvinte ar folosi oameni pentru a cauta video-ul postat de catre tine si foloseste-le in tags

4. Ai grija ca video-ul tau sa fie usor de distribuit

  • posteaza video-ul public si permite comentariile, raspunsurile video, votarea si incastrarea in alte site-uri (embedding)

Citeste si: Cum Folosim YouTube In E-Commerce

Multe business-uri ignora, pur si simplu, potentialul YouTube. Si e pacat, mai ales ca in strategia de Social Media Marketing, aceasta retea se numara printre cele mai importante atat pentru o afacere cat si pentru clientii ei.

Tot ce trebuie sa faci este sa iti optimizezi contul de Youtube, folosind cuvinte cheie si asigurandu-te ca imaginile incarcate sunt la dimensiunile recomandate si sa postezi regulat, constant, video-uri relevante, cu continut atractiv pentru publicul tau tinta. Doar in acest fel poti sa castigi vizualizari, comentarii pozitive si o mai buna vizibilitate pentru afacerea ta, care sa ii determine pe potentialii clienti sa ajunga in site-ul tau.

Tu ce parere ai despre rolul pe care il are YouTube in promovarea unei afaceri online? Tu ai creat un canal pentru business-ul tau? Cum stai la capitolul optimizare si relevanta?

Te invit sa iti exprimi opinia in sectiunea de comentarii de mai jos. Spor la conversii!

Comments

comments