Poti crede ce doresti despre Google. Il poti lauda pentru cum seteaza un standard ridicat pentru restul motoarelor de cautare. Sau, dimpotriva, il poti judeca pentru ca e cel mai apropiat lucru de monopol pe internet.
E de ajuns sa arunci o singura privire pe pagina cu rezultate si e impresionant ce tipuri de rezultatele iti apar: nu doar organice dar si reclame, butoane sociale, harti, recenzii, sugestii etc. – toate avand scopul de a imbunatati experienta de colectare a informatiilor.
Nu e de mirare ca Google a construit si in AdWords astfel de functionalitati, care sa ofere utilizatorilor rezultate mai relevante si sa imbunatateasca performanta reclamelor.
Este vorba de extensiile la reclama si daca nu le folosesti, e posibil sa iti indepartezi singur un procent important de clienti valorosi.
Asadar, daca vrei ca reclamele tale sa se diferentieze de cele ale concurentei, daca vrei o rata de click-through mai mare dar si o cale usoara de a creste scorul de calitate, e timpul sa afli totul despre extensiile la reclama.
Esti pregatit? Hai sa vedem despre ce este vorba.
Ce sunt extensiile la reclama?
Extensiile la reclama sunt fragmente extra de informatie despre afacerea ta, care pot fi adaugate in reclamele tale AdWords pe Search. Ce tip de informatie? Numar de telefon, locatia afacerii, recenzii etc.
Desigur, inainte sa discutam in detaliu despre fiecare, cu siguranta esti interesat de costul acestor extensii. Dupa cum poti citit si in documentatia de suport de la AdWords, extensiile nu necesita costuri suplimentare ci vei plati doar costul obisnuit la un click normal pe reclama.
De asemenea, trebuie sa stii ca e posibil ca Google sa nu afiseze tot timpul extensiile la un ad, chiar daca le-ai setat manual ci doar daca algoritmul considera ca extensia ar imbunatati performanta reclamei si, in special, daca ai un Ad Rank bun.
In principiu, exista doua tipuri de extensii.
Extensiile la reclama automate in Google AdWords
Extensiile automate extrag date din diverse surse pentru a crea o extensie la reclama ta. Problema e ca nu poti controla acest gen de extensii – de aceea iti recomand sa le folosesti mai degraba pe cele manuale, despre care vom vorbi imediat.
Avem 6 tipuri de extensii automate, pe care, din fericire, le poti dezactiva completand formulare specifice si trimitandu-le la Google.
1. Extensii cu evaluarile consumatorilor (rating)
Acestea sunt generate din surse Google certificate si chestionarele Google pentru consumatori.
2. Vizitele anterioare
Acestea reprezinta o scurta adnotare care ii spune utilizatorului daca a vizitat recent site-urile aparute in pagina cu rezultate.
3. Extensiile de apel automate
Sunt activate pentru reclamele afisate pe mobil atunci cand obiectivul tau presupune atragerea de apeluri din partea utilizatorilor.
4. Extensii pentru evaluarea vanzatorului
Acestea afiseaza un rating pentru magazinul tau din surse precum chestionarele Google.
5. Extensii de sitelink-uri dinamice
Afiseaza link-ul spre o oferta populara sau un continut relevant din site-ul tau.
6. Extensii dinamice pentru fragmentele structurate de informatii
Afiseaza informatii suplimentare despre diverse categorii din site sau informatii pe care Google le considera importante.
Cum controlezi performanta acestor extensii in reclamele tale?
Simplu. Mergi in contul tau Google AdWords, selecteaza campania sau grupul de reclame pe care vrei sa il verifici, selecteaza apoi tab-ul <Ad Extensions>, da click pe meniul <View> si selecteaza <Automated extensions report>.
Si gata. Dupa cum spuneam si mai sus, nu ai niciun control asupra extensiilor automate iar daca nu ai chef sa trimiti formulare de opt-out la Google, poti sa le inlocuiesti cu extensiile manuale.
Citeste si: Scorul De Calitate: AdWords Pentru Incepatori
Extensiile la reclama manuale in Google AdWords
Extensiile manuale reprezinta anexe la reclamele tale pe search care, la fel ca si cele automate, furnizeaza informatii suplimentare despre produsele sau serviciile tale.
De asemenea, pot afisa expresii de call to action specifice cum ar fi expresii de apel sau de descarcare a unei aplicatii. Dar haide sa le abordam in detaliu.
1. Extensiile de sitelink-uri
La fel ca si in cazul extensiilor automate, este vorba de link-uri suplimentare pe care le poti adauga la reclamele pe search. Pe Desktop poti afisa pana la 6 link-uri, in timp ce pe mobil, numarul acestora e limitat la 4.
De ce sunt atat de utile? Deoarece utilizatorii pot vedea din prima link-uri catre paginile de care sunt cei mai interesati. De exemplu, poate vor sa vada strict programul de functionare sau sa ajunga direct in pagina cu produsele la promotie – cand ajung in landing-ul relevant pentru nevoia lor, sansele de conversie cresc.
Pentru cine sunt potrivite aceste extensii? Practic, orice afacere online are de castigat daca foloseste extensiile de sitelink-uri. Cu toate acestea, in general, cele mai bune rezultate le obtii in campaniile de brand sau cand folosesti potrivirea ampla pentru cuvintele cheie.
2. Extensiile de locatie
Acestea afiseaza adresa fizica a magazinului tau si sunt esentiale daca ai o locatie fizica spre care vrei sa atragi trafic.
Extensiile de locatie functioneaza cel mai bine atunci cand restrangi si audienta la locatie, faci geotargeting pentru reclamele tale.
Acum probabil iti este clar pentru cine sunt cele mai potrivite aceste extensii insa le poti folosi si daca le combini cu o alta extensie (informatii suplimentare) pentru a promova returul in magazin sau posibilitatea de a incerca o un produs comandat online in locatia fizica, inainte de a lua decizia finala.
3. Extensiile de apel
Practic, cu ajutorul acestor extensii poti sa iti afisezi numarul de telefon in reclama. In general acestea se numesc butoane click-to-call deoarece pe mobil utilizatorii dau click pe extensie si te suna imediat. Pe desktop, iti promovezi numarul de telefon la acelasi cost – ceea ce e o veste buna din moment ce Google nu mai permite afisarea numarului de telefon direct in textul standard al reclamei.
Foarte important cand folosesti acest tip de extensie este sa ajustezi intervalul de timp de licitat pentru ca sigur nu vrei ca oamenii sa sune atunci cand tu sau echipa ta nu puteti raspunde la telefon.
De asemenea, grija mare la cuvintele folosite in reclama – fa o diferenta clara intre intentia de a suna pentru a incheia o vanzare si intentia utilizatorului de a primi suport – sigur nu vrei sa iti irosesti timpul si sa platesti pentru apeluri care nu convertesc.
In general, pe mobil apar deseori diferente intre numarul de click-uri pe extensie si numarul exact de apeluri primite. In acest caz iti recomand sa segmentezi raportul extensiei de apel pentru a-ti afisa strict apelurile facute pe mobil (si plus, sa iei in considerare apelurile la care utilizatorul a renuntat, cele la care nu s-a raspuns etc.).
Mai mult, iti recomand sa activezi in cont si monitorizarea apelurilor si a conversiilor la telefon.
4. Extensiile de aplicatie
Acestea iti permit sa adaugi un buton de descarcare a unei aplicatii langa reclamele afisate pe mobil. Extensia iti ataseaza la reclama miniatura, numele si un buton de call-to-action pe care il poti personaliza.
Evident, extensia functioneaza foarte bine daca ai o aplicatie pe care vrei sa o promovezi. Daca te regasesti in aceasta situatie iti recomand sa iti faci si o lisa de remarketing pentru utilizatorii site-ului tau veniti pe mobil si sa ii targetezi pe search si Display.
In final, nu uita sa setezi in cont monitorizarea conversiilor pe iOS si Android.
5. Extensiile pentru recenzii
Treaba e putin mai complicata cu acest tip de extensii. Momentan nu sunt disponibile in limba romana si nici nu pot fi afisate pe mobil.
De asemenea, cei care aleg sa foloseasca extensiile pentru recenzii au de respectat un set riguros de reguli: extensia trebuie sa contina citatul exact sau parafrazarea acestuia impreuna cu link-ul catre sursa. Mai mult, opinia citata nu trebuie sa fie mai veche de un an si trebuie sa provina de la sursa precizata.
Iti recomand sa citesti mai multe detalii despre extensiile de recenzii aici.
6. Extensiile cu informatii suplimentare
Asemanatoare cu extensiile de sitelink-uri, acestea sunt tot bucati de informatie dar fara un link pe care se poate da click.
Aici este locul potrivit in care sa vorbesti despre functionalitati sau oferte speciale ce iti diferentiaza produsele/serviciile de cele ale concurentilor. De exemplu:
- Livrare in aceeasi zi
- Transport gratuit
- Incearca gratuit x zile
- Banii inapoi garantat
- Oferte de Craciun / Black Friday / Vara etc.
Orice expresie care descrie ceva special la produsele sau serviciile tale poate fi adaugata la extensia cu informatii suplimentare pentru ca reclama ta sa iasa in evidenta.
La nivel global, avem inca un tip de extensie – de pret, insa momentan aceasta nu este disponibila si in Romania, pentru moneda romaneasca.
Cum adaugi extensiile in contul tau Google AdWords?
Selecteaza mai intai campania sau grupul de reclame la care vrei sa adaugi o extensie, da click pe tab-ul <Ad extensions>, click pe meniul <View> si selecteaza extensia dorita apoi urmeaza indicatiile de setare.
Odata setata, extensia ar trebui sa fie aprobata in urmatoarele 24 de ore.
Citeste si: Despre Cuvintele Cheie In Reclamele Tale AdWords
Astazi am continuat seria de articole AdWords pentru incepatori cu subiectul extensiilor. Nu e vorba de un subiect ales la intamplare deoarece extensiile au potentialul de a-ti creste rapid scorul de calitatite, furnizeaza mai multe informatii despre site-ul tau la acelasi cost si cresc performanta reclamelor iar pe mobil cresc rata de click si conversiile.
Desigur, daca vrei sa obtii aceste rezultate e vital sa investesti putin efort in crearea unor mesaje relevante si sa nu uiti nici de landing page-ul in care trimiti utilizatorii.
Succesul in AdWords depinde de o multime de factori iar rezultatele performante vin odata cu experienta. Daca ti-e teama sa investesti in AdWords la gandul ca vei face greseli de unul singur, scapa de griji.
Alege servicii profesioniste de reclama PPC cu Google AdWords si permite-ne sa iti ducem afacerea in top, sa iti crestem numarul de conversii si vanzari si sa te diferentiem de concurenta.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019