Aproximativ 7 minute timp de citire

Facebook si Facebook Ads a modificat drastic felul in care privim retelele de socializare. Cu mai mult de 1,6 miliarde de utilizatori, dintre care 8,4 sunt romani, aceasta este cea mai mare platforma sociala pe care afacerile o folosesc pentru a intra in contact cu o audienta extrem de vasta.

In aceste conditii, nu e de mirare ca Facebook Ads este un ajutor de nadejde pentru companii, incepand de la startup-uri si pana la multinationale, influentand cresterea si dezvoltarea lor dar si relatia cu clientii.

Inainte de toate, trebuie sa intelegi ca managementul comunitatii afacerii tale online pe Facebook nu inseamna doar gestionarea ad-urilor ci si crearea de continut, raspunderea la comentariile si mesajele fanilor si mentinerea atentiei acestora.

Astazi vei afla care sunt avantajele folosirii Facebook Ads, ce tipuri de reclame poti sa faci pe retea, cum sa creezi un ad si cat de importanta este monitorizarea performantei acestuia.

1. Avantajele folosirii strategiei de Facebook Ads

  • Anunturile platite pe Facebook pot aparea in news feed, in aplicatiile partenerilor si in partea dreapta a ecranului. Asta inseamna ca desi sunt marcate ca postari promovate/sponsorizate, reclamele se potrivesc in avalansa de noutati iar utilizatorii targetati nu au cum sa nu le vada.
  • Aici ai posibilitatea sa faci promovare in functie de publicul targetat si caracteristicile lui: locatie geografica, varsta, sex, stare civila, nivelul de educatie, interese, interactiunea cu pagina site-ului etc.
  • Ai la dispozitie cele 5 reactii, plus butonul de like pentru a invata mai multe despre audienta ta. Recent, Facebook a introdus 5 noi reactii “ador”, “haha”, “uau!”, “tristete”, “furie”. Chiar daca, momentan, reteaua le contorizeaza exact la fel ca si numarul de like-uri, tu ai avantajul de a stii ce emotii simte audienta ta si ce impact au postarile tale asupra oamenilor.
  • Un alt avantaj, deloc de ignorat este ca Facebook Ads e unul dintre cele mai ieftine metode de promovare platite. Ok, asta nu inseamna ca daca investesti 5 RON vei obtine aceleasi rezultate ca si o alta companie, ce investeste 500 RON. Insa rezultatele sunt vizibile chiar si la bugete mai mici. In plus, faptul ca iti poti seta campaniile pe un interval de timp, iti ofera certitudinea ca nu cheltui prea mult, necontrolat.

2. Ce tipuri de reclame poti sa faci pe Facebook?

Platforma sociala iti pune la dispozitie o multime de tipuri de reclame, in functie de obiectivele companiei tale:

  • Trafic si lead-uri pentru site-ul tau: Domain Ad, Page Post Link
  • Vanzari si lead-uri pentru produsele/serviciile tale: Multi-product (Carousel Ads), Dynamic Product Ads, Lead Ads, Canvas
  • Link-uri si engagement pe pagina: Page Like, Page Post Photo, Page Post Video, Page Post Text
  • Instalare pentru aplicatii pe mobil si desktop: Mobile App, Desktop App
  • Vizitatori pentru afacerea sau evenimentul tau: Event, Offer
  • Vizibilitate locala

creare reclama facebook

3. Cum sa creezi un ad pe Facebook?

  • Alege unul dintre cele doua instrumente pe care reteaua ti le pune la dispozitie pentru a crea reclame: Ads Manager (Administrare reclame) sau Power Editor

Ads Manager functioneaza bine pentru orice tip de business-uri, inclusiv cele mici, in timp ce Power Editor este util pentru a avea un control mai precis la o scala mai mare sau pentru campanii desfasurate o perioada lunga de timp.

In Ads Manager selecteaza butonul de “Creeaza o reclama”. Primul pas al crearii este alegerea obiectivului reclamei. Poti alege dintre obiectivele pe care ti le-am prezentat la punctul de mai sus.

  • Apoi alege audienta

Foloseste criteriile Facebook pentru a ajunge la segmentul de audienta targetat, oamenii care ar fi interesati/ar avea nevoie de produsele tale. Pentru a crea o audienta ai la dispozitie unul dintre cele mai avansate criterii de targetare: locatie, varsta, sex, studii, evenimente din viata, afinitati, interese, modele de comportament, domenii de activitate etc. De asemenea, poti sa creezi o audienta personalizata sau una asemanatoare/similara cu caracteristicile demografice ale publicului pe care il cunosti.

setare audienta facebook

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

  • Apoi seteaza-ti bugetul

Facebook ofera advertiserilor optiunea de a seta un buget zilnic sau unul pe o durata mai indelungata. Practic, reclamele cu un buget zilnic vor rula incontinuu, pe parcursul intregii zile. In RON, cea mai mica suma pe care o poti seta este de 5 RON. Totusi, este indicat sa cresti bugetul zilnic pentru ca reclama ta sa aiba un impact cat mai mare asupra audientei selectate.

Alege un buget pe o durata mai indelungata daca ad-ul tau va rula mai mult timp. Pentru a-ti optimiza anunturile stabileste un numar de zile sau anumite ore din fiecare zi pe parcursul carora sa ruleze. Nu uita sa testezi ad-urile pentru a vedea ce impact au asupra audientei targetate si cu aceasta ocazie, sa descoperi noi audiente catre care sa te adresezi.

4. Cum sa monitorizezi performanta campaniilor cu Facebook Ads

Facebook foloseste un fragment de cod, numit conversion tracking pixel, pentru a monitoriza evenimentele si performanta campaniilor de anunturi. Toate datele rezultate iti stau la dispozitie in sectiunea Ads Manager.

  • Primul lucru pe care il vezi atunci cand te conectezi la Facebook Ads Manager este o lista cu ultimele tale campanii si un sumar al performantei lor, pe care il poti customiza cum doresti.
  • Aici vezi cat ai cheltuit pana acum, cate actiuni a generat campania ta (clici, conversii, like-uri, raspunsuri la eveniment, share, videoclipuri vizualizate etc.), costul mediu si frecventa – de cate ori ad-ul a fost afisat unui vizitator unic.

5. Remarketing

Despre functia de remarketing a Facebook, am realizat un intreg articol pe care il gasesti aici. Aceasta are un cost per click chiar mai scazut decat alte tipuri de reclame Facebook si iti permite sa targetezi audienta in functie de actiunile pe care le-a realizat in site-ul tau:

  • poti sa ajungi la cei care au vizitat anumite sectiuni sau tipuri de continut, prin intermediul unui continut similar pentru a-i incuraja sa revina
  • poti sa ajungi la cei care au vizitat anumite pagini din site si nu au mai revenit intr-o perioada setata de timp. Intervalul maxim este de 180 de zile.
  • poti sa ajungi la cei care au vizitat sectiuni sau pagini din site dar nu s-au convertit (vanzare, abonare etc.)
  • poti sa trimiti un mesaj de “bun venit” sau “multumesc” utilizatorilor care au completat o actiune dorita cum ar fi achizitionarea unui produs sau inregistrarea unui cont
  • poti sa ajungi la utilizatorii care au cumparat un produs si sa le prezinti produse si accesorii asemanatoare, prin cross-selling.

audienta remarketing

Citeste si studiul nostru de caz: Impactul Culorilor In Reclamele Din Facebook Ads

Atunci cand creezi o reclama pe Facebook, nu uita ca cele mai eficiente componente ale unei reclame care vinde sunt:

  • Imaginile si video-urile – au un impact puternic asupra utilizatorilor
  • Relevanta – cu cat reclamele sunt mai relevante pentru audienta targetata, cu atat ai mai multe sanse sa vinzi
  • Plusul de valoare – oferta ta nu trebuie sa fie aceeasi cu a competitiei. Monitorizeaza atent concurenta si vezi ce poti oferi in plus clientilor.
  • Butonul de call-to-action – arata-i clar utilizatorului ce trebuie sa faca dupa ce vede reclama.

Prin intermediul Facebook Ads, ai ocazia sa targetezi si audienta de pe Instagram, conectand cele doua conturi. Reclamele sunt, astfel, create in editorul Facebook. Pentru Instagram, ai la dispozitie 3 tipuri de obiective: click-uri pe site, vizualizari de video si promovarea de instalari a aplicatiilor mobile. In cazul acestor reclame, un element in plus extrem de important sunt hashtag-urile, apreciate si folosite de toti utilizatorii retelei.

In articolul de astazi ai descoperit tot ce trebuie sa stii despre Facebook Ads pentru a incepe sa il folosesti si sa te bucuri de rezultate. Ai aflat care sunt avantajele acestui canal de promovare, care sunt tipurile de reclama pe care le poti crea, cum sa realizezi prima reclama, de ce sa monitorizezi rezultatele si care sunt beneficiile functiei de remarketing.

Designerii nostri au creat un infografic special pe acest subiect, pentru a-ti fi mai usor sa intelegi cum functioneaza si care sunt beneficiile Facebook Ads. Iti recomand sa il salvezi si sa il consulti de fiecare data cand vrei sa faci o reclama pe Facebook. Te va ajuta sa nu pierzi din vedere cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le tintesti cu reclama ta.

infografic Facebook ADS

Poti prelua acest infografic daca precizezi sursa printr-un link. Exemplu: infografic realizat de SilkWeb – link spre: https://www.silkweb.ro/blog/facebook-ads-tot-ce-trebuie-sa-stii/

Daca nu ai timp sa te ocupi de strategia ta de Facebook Ads, contacteaza-ne. Lasa-ne pe noi sa iti realizam campanii optimizate iar tu bucura-te de rezultate.

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments