Aproximativ 2 minute timp de citire

Statisticile ne arata ca numarul utilizatorilor romani de Facebook se apropie de 4,7 milioane, numar ce reprezinta mai mult de 50% dintre utilizatorii de internet. Facebrands.ro monitorizeaza aproape 17.000 de pagini de Facebook, ceea ce inseamna ca firmele au inceput sa fie mai educate in modul de a se promova, astfel se renunta la contul de utilizator cu nume de firma, in favoarea unei pagini de companie. O strategie bine gandita pe termen lung poate aduce beneficii mari chiar si firmelor mai mici ale caror bugete de marketing nu se pot compara cu cele investite de marile corporatii.

O crestere organica este mult mai sanatoasa

Pana acum am vorbit de cresteri “organice” doar cand am amintit de urcarea cuvintelor cheie in topul rezultatelor afisate de Google, acum putem spune ca si activitatea unei firme pe Facebook poate fi organica. In ambele cazuri cresterea organica este mai lenta, fara rezultate spectaculoase pe termen scurt si nu aduce rapid un zambet de multumire pe fata clientului.

Imaginea de la inceputul acestui articol evidentiaza rezultatul transformat in bani, al unei activitati de-a lungul unui an de zile asupra unei pagini de Facebook al unui magazin online. Cine stie, cunoaste faptul ca Google Analytics contorizeaza doar vanzarile realizate 100% in magazinul online, nu si comenzile telefonice. Putem mentiona ca numarul de fani ai paginii clientului nostru creste “natural” zilnic, fara ca acestia sa fie atrasi prin concursuri, promotii sau alte mijloace.

Multe voci spun ca retelele sociale si social media in general ajuta mult la awareness, rezultate rapide transformate in vanzari fiind destul de putin monitorizate si publicate.

Precum in cazul traficului unui magazin online pentru care conteaza calitatea vizitatorilor nu cantitatea acestora, la fel putem spune ca se aplica si in randul fanilor unui fan page din Facebook. Aici este important sa ai si sa-ti cresti comunitatea, sa te integrezi in ea, sa interactionezi, iar pe urma o sa vezi si rezultatele.

Vezi cum poti sa-ti construiesti brand-ul cu Facebook  si cum se gestioneaza conturile de social media .

Ce parere ai despre rata de conversie de 3.57% din Facebook ?

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

ghid avatar client silkweb
Intra in comunitatea SilkWEB si primesti

Ghidul pentru crearea Avatarului de client

Pentru a face campanii de marketing performante.

Comments

comments