Aproximativ 3 minute timp de citire

Pentru ca ne intereseaza mult zona e-commerce si mai stim ca buna dezvoltare a unui magazin online nu depinde numai de platforma pe care este creat, azi am hotarat sa-ti povestim despre o parte din problemele care pot fi cauzate din partea firmelor de curierat si pot sa-ti afecteze grav afacerea.

Acest articol nu o sa-ti spuna cum iti alegi o firma de curierat pentru magazinul tau online, nici nu o sa dea exemple negative sau pozitive de astfel de firme, in ciuda faptului ca unele merita acest lucru.

Rolul Firmelor De Curierat In E-Commerce

Practic fara aceste companii comertul online nu ar fi posibil. Fie ca este vorba de plata online pentru produsele achizitionate, fie ca este vorba de plata ramburs, reprezentantii acestor companii sunt punctul de legatura intre tine ca magazin si clientii tai. Daca in cazul ridicatului de colete (la expediere) lucrurile stau relativ OK, nu acelasi lucru se poate intampla in timpul transportului si mai cu seama la livrarea produselor.

Si azi mai sunt cazuri in care pe durata transportului ambalajele produselor sunt deteriorate sau si mai grav, multe produse ajung rupte, sparte la client.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oc_ZhdAJyOE[/youtube]

Livrarea Produselor Comandate Online

Cumparaturile online sunt determinate de comoditatea intregului proces (plasezi comanda si ea ajunge la usa), cel putin in teorie. Practic multi reprezentati ai firmelor de curier nu se mai obosesc sa faca acest lucru. De multe ori acestia te suna sa cobori la scara, sa mergi intr-o locatie apropiata unde mai cheama 2-3 clienti (asa merge mai repede) sau te cheama la sediu lor pentru a ridica coletul.

Aici trebuie amintit si de “cheful de viata” al acestor personaje, tonalitatea vocii, comportamentul si replicile date la anumite intrebari.

Ei bine toate aceste cazuri mai putin placute se intampla zilnic si afecteaza grav imaginea magazinelor online, deoarece clientii nu asociaza aceste probleme cu firmele de curierat ci cu magazinul / site-ul de la care a cumparat.

Stii cum te ajuta  Google in afacerea ta? Afla totul din acest Ghid SEO
ghidul seo

Vrei mai mult trafic din Google? Vrei mai multi clienti?

Cere acces la noul ghid SEO actualizat cu modificari algoritmului Google.

Intrebarea magazinelor online este : ce vina am eu ? ce pot sa fac in acest caz ?

Sfatul nostru este sa acorzi mai multa atentie si acestui proces, nu te focusa doar spre vanzare, pentru ca succesul unui magazin / a unui business sta si in retentia clientilor, care odata nemultumiti sigur cauta alternative. Alternative trebuie sa cauti si tu, de exemplu : A/B testing – la inceput poti testa comportamentul mai multor firme de curierat, faci o baza de date in care notezi datele clientilor si compania care a efectuat livrarea, iar la un numar suficient de comenzi livrate iti suni clientii si le ceri un feedback legat de produs si transport, livrare.

Ambalajul Conteaza

Toti clientilor nostri isi doresc sa ajunga lideri de piata pe segmentul lor, iar cu siguranta asta este dorinta oricarei persoane care are sau intra intr-un business online. Revenind la subiect si la ce am spus mai sus, clientii cumpara online de pe site-uri, nu de la firme, acest lucru trebuie reflectat si pe colete sau facturi. Este obligatoriu ca acestea sa fie personalizate, pune-ti imaginea peste tot, altfel cum sa ajungi un brand ?

Tema de gandire : plaseaza o comanda pe site-ul x.ro , in spatele caruia bineinteles sa afla firma ABC SRL, curierul preia coletul si inainte de livrare te suna pentru a te informa de noul colet de la ABC SRL. Recunosti aceasta firma ? Ai facut tu o comanda la aceasta firma ? Posibil ca raspunsul la ambele intrebari sa fie NU, deci sunt sanse mari ca acel colet sa fie refuzat, iar magazinul pierde un client.

Tu ce probleme ai avut cu firmele de curierat ?

[sociallocker id=1918] Descarca ghidul [/sociallocker]

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments