Aproximativ 6 minute timp de citire

In 24 mai, la Google Performance Summit, Google a anuntat mai multe modificari majore, cuprinzand functionalitati noi pentru produsul Google AdWords, inclusiv un nou design pentru interfata acestuia. Insa unul dintre cele mai importante anunturi este legat de Expanded Text Ads, un nou format pentru reclamele platite.

In acest articol vei descoperi ce sunt Expanded Text Ads, ce inseamna concret aceasta schimbare, cum sa profiti de faptul ca ai la dispozitie mai mult text dar si ce alte noutati au mai fost anuntate in cadrul evenimentului.

1. Ce sunt Expanded Text Ads?

Expanded Text Ads este un nou format de anunt PPC, optimizat in special pentru dispozitivele mobile, ce are scopul de a maximiza performanta reclamelor in rezultatele returnate pe mobile. Noutatea este data de faptul ca acest format iti permite sa folosesti de doua ori mai multe caractere in cadrul unui anunt.

Deocamdata este in varianta beta, insa reprezentantii Google au afirmat ca utilizatorii serviciului PPC vor profita de existenta noului format pana cel tarziu la sfarsitul anului. Expanded Text Ads poate fi aplicat si in rezultatele afisate pe desktop.

De ce sunt specialistii PPC atat de entuziasmati de aceasta veste? Simplu, deoarece dupa mai bine de 10 ani in care au fost fortati sa limiteze textul din anunturile platite, in sfarsit au ocazia sa fie mai creativi si mai relevanti pentru audienta targetata – cei care au testat noul format au afirmat ca rata de click-through este cu 20% mai mare.

2. Ce se schimba, mai exact?

Acum, utilizatorii serviciului Google AdWords au doua titluri in loc de unul singur, titlurile fiind despartite printr-o cratima. Vestea buna este ca noul formati iti permite sa ocupi cu 50% mai mult spatiu pe pagina de rezultate astfel:

  • Cele doua titluri au cate 30 de caractere fiecare – asta inseamna o crestere de 240% fata de numarul de caractere maxim admis pana acum, limitat la un singur titlu de 25 de caractere.
  • Numarul de caractere creste si pentru descriere – in locul celor doua descrieri existente pana acum (35 de caractere fiecare), vei avea doar una, de maxim 80 de caractere.
  • URL-ul afisat va fi extras automat din URL-ul de destinatie – de asemenea, poti adauga doua linii diferite a cate 15 caractere, pentru a afisa un URL mai relevant.

Poate te intrebi de ce face Google aceste schimbari si de ce fix acum. Raspunsul e simplu, Google a inteles ca oamenii au inceput sa consume din ce in ce mai multa informatie pe mobil, astfel ca un rezultat mai amplu pe pagina returnata la cautare contine informatii mai relevante pentru o experienta placuta a utilizatorului.

In acelasi scop, la inceputul anului, Google a eliminat si reclamele platite afisate in dreapta paginii cu rezultate.

Citeste despre aceasta actiune aici: Google Reduce Spatiul Pentru Anunturile AdWords: Ipoteze Si Consecinte

3. Cum sa te folosesti de Expanded Text Ads?

In contextul acestei schimbari, va trebui sa iti optimizezi campaniile pentru ca, in momentul in care formatul va fi disponibil tuturor, sa profiti la maxim de utilitatea acestuia.

Chiar daca ai un titlu in plus cu care sa te joci, nu inseamna ca ar trebui sa il adaugi la reclamele pe care le rulezi deja. Investeste putin timp pentru a regandi strategia de campanie si creeaza texte mai puternice, axate pe emotiile si nevoie oamenilor – prezinta beneficiile pe care acestia le au de castigat si au sanse mari sa ii faca pe oameni sa dea click.

Apoi, gandeste-te ca titlul reclamei este cel pe care oamenii dau click pentru a ajunge in site-ul tau. Continutul si calitatea acestui titlul merita mai multa atentie din partea ta si determina performanta reclamei. Prin urmare, nu rula reclame cu orice titlu, fara a le testa in prealabil.

De asemenea, desi numarul de caractere maxim a crescut, nu inseamna ca trebuie sa renunti la extensiile pe care AdWords ti le pune la dispozitie. Daca toate extensiile se potrivesc cu specificul afacerii tale, atunci foloseste-le pe toate. Insa fii atent sa nu repeti informatiile din extensii cu cele din descrierea reclamei – repetitiile nu servesc cu nimic utilizatorilor, ci doar ii fac sa creada ca nu mai ai nimic de oferit in plus.

In final, este foarte probabil ca, odata ce incepi sa folosesti Expanded Text Ads, numarul de impresii sa scada. Si asta deoarece exista mari sanse ca numarul de clici pe reclama sa creasca. Drept urmare, daca licitezi prea putin, bugetul va fi consumat mai rapid. Nu uita sa iti verifici periodic sumele licitate si, daca este cazul, schimba strategia de licitare in functie de profit.

4. Ce alte noutati au mai fost anuntate?

Expanded Text Ads nu a fost singura noutate anuntata la Google Performance Summit. In curand, vom avea ocazia sa folosim si:

  • Reclame responsive in reteaua de Display – tot ce va trebui sa faci este sa stabilesti un titlu, o descriere, o imagine si un URL iar Google se va ocupa ca reclamele sa se adapteze indiferent de dispozitivul folosit de catre utilizator (si de asemenea, sa se potriveasca tipului de continut accesat)
  • Ajustari pentru suma licitata in functie de dispozitiv – de exemplu, daca vrei ca reclamele tale sa fie afisate mai mult utilizatorilor mobile, poti sa selectezi de la inceput o suma mai mare de licitare pentru smartphone sau tableta. Sau dimpotriva, sa scazi suma, pentru ca anunturile sa fie afisate mai mult pe desktop.
  • Anunturi platite locale pe Google.com si Google Maps – daca ai o afacere locala si folosesti extensiile de locatie, vei avea mai multa vizibilitate la cautarile pentru produse specifice din arilei geografice selectate.

Citeste si: AdWords: “Toata Lumea Intre 18 si 65 de ani” Nu Este Publicul Tau Tinta

Chiar daca Expanded Text Ads este inca in varianta beta si Google nu a anuntat nici o data oficiala pentru lansarea noului format, specialistii PPC considera ca acesta va fi lansat undeva in toamna acestui an.

Pana atunci, iti recomand sa te pregatesti pentru a profita din plin de faptul ca vei avea mai multe caractere la dispozitie pentru a crea reclame platite relevante si atragatoare pentru publicul tau tinta.

In ceea ce ma priveste, cred ca noul format este o miscare inteligenta din partea Google, desi poate nu cu totul corecta. Acest format permite marketerilor sa creezi reclame platite foarte asemanatoare cu rezultate naturale returnate pe pagina. Nici nu ma mir ca, in urma experimentelor, a rezultat o rata de click-through mai mare fata de formatul pe care il folosim acum.

Cei interesati pot sa vada inregistrarea de la Google Performance Summit 2016 in urmatorul clip:

In articolul de astazi ti-am prezentat ultimele noutati privitoare la Google AdWords, ai aflat ca Google iti pregateste un nou format pentru continutul reclamelor (doua titluri a cate 30 de caractere fiecare, 80 de caractere pentru descriere), am discutat despre cum sa te pregatesti pentru momentul in care aceasta optiune va fi lansata oficial dar si despre alte noutati anuntate la Google Performance Summit.

Tu ce parere ai despre Expanded Text Ads? Cum crezi ca se va schimba impactul reclamelor platite in momentul in care acestea vor semana tot mai mult cu rezultatele organice?

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments