Aproximativ 8 minute timp de citire

Google a anuntat ieri, 31 martie, o schimbare majora in algoritmul de cautare, schimbare care aduce o multime de avantaje si beneficii pentru startup-uri si afacerile de marime mica sau medie.

Matt Cutts, seful echipei anti-spam de la Google a declarat: “Odata cu update-urile Panda si Penguin, afacerile mici sau startup-urile au ajuns in pozitia de a ranka extrem de greu pe pozitii principale. Dar intentia noastra nu a fost niciodata aceea de a le face viata mai dificila. Am revazut situatiile si cererile trimise de acesti antreprenori si am hotarat sa facem o modificare extrema in algoritmul de cautare, care le ofera oportunitatea de castiga chiar si prima pozitie in Google, cu eforturi si buget minim”.

Cu siguranta ai citit articolul nostru despre RankBrain, de pe blogul SilkWeb: RankBrain: Schimbari SEO Intr-o Lume Automatizata care anunta o stire majora, privitoare la modul in care Google gestioneaza cautarile si pozitioneaza rezultatele in SERPs.

Ei, astazi recunoastem ca articolul respectiv este bazat pe presupunerile facute de site-urile cu impact asupra domeniului SEO, din strainatate si ca, de fapt, Google are alte planuri cu website-urile si cu mediul online, in ansamblu.

Acest fapt este demonstrat de anuntul facut de Google chiar ieri, motiv pentru care ne-am grabit sa realizam astazi acest articol. Google lanseaza un nou algoritm de cautare, Kitty, care, conform oficialilor, va rula incepand chiar de azi.

kitty

Update-ul afecteaza modul in care privim continutul si link-urile, principalii factori luati in calcul pana acum de motorul de cautare pentru rankarea site-urilor. Avand in vedere faptul ca o multime de site-uri au fost afectate drastic de Penguin si Panda (site-uri, in principal, de marime mica si medie), Google a anuntat ca doreste sa ia in considerare posibilitatile limitate ale acestora de a produce continut de calitate, original dar si link-uri relevante.

Cu alte cuvinte, desi continutul si link-urile raman principalii factori ai sistemului de cautare, modul in care se realizeaza acestea si regulamentul webmasterilor va fi drastic modificat.

La inceput, Google a afirmat ca algoritmul se dorea a fi o curatenie de primavara, care sa elimine complet problema continutului duplicat sau reciclat. Sa fim seriosi, fiecare subiect posibil din intreaga lume a fost dezbatut in motorul de cautare pe milioane de site-uri, sub o forma sau alta. Problema e ca totul e “mult zgomot pentru nimic”. Oamenii cauta informatii dar fie nu le gasesc pe toate intr-un singur loc, fie se opresc la primul rezultat si accepta informatii trunchiate.

“Initial ne-am gandit ca este suficient un singur text, complet, care sa raspunda in totalitate intentiei de cautare identificata in cuvintele cheie. Astfel, alte site-uri care ar fi vrut continut pe aceeasi tema, ar fi putut copia textul si sa il insereze in propriile pagini. In acest fel nu ar mai fi trebuit sa penalizam site-urile cu continut duplicat, ci doar sa schimbam regulamentul”, declara Google.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

La intrebarea “Cum se va face diferenta in pozitionarea site-urilor in urma acestei masuri”, Google a afirmat ca “site-ul norocos va fi tras la sorti cu o pereche de zaruri virtuale. Apoi, in cateva milisecunde se vor arunca zarurile din nou, pentru cea de-a doua pozitie si tot asa. Pentru cei care si-ar fi dorit pozitia principala in rezultate ar fi ramas cu o singura optiune: Google AdWords”.

Dupa cum poti citi si pe Google Webmaster Central Blog, update-ul Kitty va impune cu totul alte reguli, privitoare atat la continut cat si link-uri.

Lucrurile se schimba de la 1 aprilie 2016, momentul in care Kitty va incepe sa ruleze, lasand in urma vechile update-uri Google, cum ar fi Panda, Penguin sau Mobilegeddon.

Continutul nu mai este rege

“Daca ar fi sa vorbim sincer, nimeni nu este interesat de articolele tale, comunicatele de presa ori descrierile de produs. Oamenii sunt interesati sa rada si sa fie amuzati, fapt vizibil in rata accelerata cu care video-urile si imaginile devin virale”.

Daca nu ai inteles mesajul subtil al reprezentantilor Google, accentul nu se mai pune pe continutul scris ci pe cel care are o probabilitate mai mare sa devina viral: filmulete cu pisici, catei, bebelusi, imagini cu citate motivationale, buchete de trandafiri stropite cu roua stralucitoare, meme-uri etc. Se pare ca noul agoritm are abilitatea de a recunoaste si astfel de continut.

“Ne gandim chiar sa limitam numarul de caractere al textelor, exact la fel ca si limitarile din serviciul nostru de Google AdWords. Credem ca sunt suficiente 70 de caractere pentru a transmite orice mesaj. Trebuie sa fim economi cu termenii si cuvintele folosite, altfel vom ajunge la pierderi, pentru toate partile implicate: noi avem nevoie de o multime de servere pentru a sustine toate cautarile, proprietarii site-urilor pierd timp si bani pe care i-ar putea folosi iesind la suc cu prietenii, de exemplu, iar utilizatorii finali se frustreaza deoarece informatia dorita este dispersata fara sens pe cate 5 pagini. Win-win”.

De asemenea, acestia au adaugat ca pentru cei care isi doresc mai multe caractere, acestea vor fi disponibile contra-cost, prin acelasi sistem de licitare folosit si la Google AdWords.

Dar cum ramane cu link-urile?

istoric backlink

In ceea ce priveste link-urile si profilul de backlink-uri, reprezentantii Google au o veste buna: se incurajeaza comertul, inchirierea si schimbul de link-uri, ca si metoda alternativa pentru a ranka, adresata in special start-up-urilor si business-urilor mici si mijlocii, care nu au bugetul necesar pentru a angaja copywriteri sau agentii specializate.

Odata cu aparitia Penguin, Google a impus ordine extrem de stricte proprietarilor de site-uri privitoare la modul in care se poate face link building. Totul se cerea a fi etic si corect (si incet) pentru ca, altfel, erai penalizat si amenintat chiar de dezindexare.

Erau complet interzise tehnicile black hat, cum ar fi irelevanta link-urilor, spam-ul in comentarii si pe forumuri, link-uri de pe site-uri pentru adulti, metode de imbogatire rapida, poker etc., directoarele si fermele de link-uri.

Surprinzator, acestea revin in forta ca tehnici de SEO fiabile, care te vor ajuta sa rankezi cat mai sus, odata ce nu vei mai avea atu-ul continutului pentru a te diferentia de competitori. Bonus, acestia nu vor mai putea folosi tehnicile black hat pentru a-ti pune in pericol site-ul ci, daca au facut-o pana acum, chiar te vor ajuta sa ii depasesti. Vorba proverbului “cine sapa groapa altcuiva, cade singur in ea”.

In primul rand, de azi incepand Google sprijina cumpararea de link-uri de pe site-uri care nu au nicio relevanta pentru site-ul tau, de pe hacked sites, cum ar fi platforma ruseasca SAPE, site-uri pentru adulti si altele pana acum neagreate, link-uri afiliate omniprezente etc. De asemenea, e ok sa faci cat mai mult spam in comentarii si, pe forumuri, chiar sa nu mai dai un raspuns relevant deloc ci sa publici aiurea cat mai multe link-uri.

Apoi, directoarele si fermele de link-uri vor fi afaceri din ce in ce mai infloritoare. Inscrie-ti site-ul in cat mai multe directoare, din toata lumea, pentru a fi sigur ca ai mai multe link-uri decat concurenta.

O alta tehnica mai nou apreciata este sa ascunzi link-urile. Altfel spus, sa faci link-ul de aceeasi culoare cu imaginea de fundal pentru ca oamenii sa nu le vada dar crawlerii motorului de cautare sa le ia in considerare ca si optimizare SEO. Aici ai un avantaj deoarece pana si link-urile se vor considera continut si, pentru a nu depasi presupusa limita de caractere, va fi suficient sa le ascunzi.

De ce numele Kitty?

garfiel

La aceasta intrebare, reprezentantii Google au dat raspunsul de care se temea toata lumea de cativa ani incoace “Recunoastem, intr-un final, ca este adevarat: pisicile au cucerit internetul. O parte din ele se zbenguie atunci cand, cred ele, nimeni nu le vede, altele isi ignora cu aroganta stapanii si altele sunt hotarate sa ii enerveze pe toti cei din jur. Indiferent de comportamentul lor, sunt adorate de intreaga lume, sunt agile si, in primul rand, pufoase“.

De aici, noi am tras diferite concluzii. Mai intai, pentru a supravietui in continuare pe online, ai nevoie sa fii agil ca si o pisica si sa fii apreciat de toata lumea (link-uri de oriunde este posibil). Apoi, pisicile sunt stapane absolute fara a face prea mult efort, ceea ce ne face sa intelegem pe deplin eliminarea partiala a continutului ca si factor de rankare.

Daca vrei sa nu fii penalizat, nu mai trebuie sa faci efort pentru a munci corect. Cheia succesului sta in filmuletele cu pisici, bebelusi, citate motivationale, plus milioane de link-uri din toate sursele posibile.

Cum sa iti pregatesti site-ul pentru noul update Google?

Nu stim. Marturisim ca si noi suntem inca in stare de soc si ne este greu sa intelegem aceasta schimbare brusca a gigantului Google.

Dar promitem ca revenim in curand cu strategii, ponturi si tactici care sa raspunda corespunzator update-ului Kitty. Pana atunci, sa ai o zi plina de conversii de 1 Aprilie!

PS. Articolul de fata este un pamflet pentru 1 aprilie 2016. Daca vrei sa descoperi cum sa faci corect SEO dar si alte articole de inbound marketing, iti recomand sa citesti alte articole de pe blogul SilkMart, cum ar fi:

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments