Dupa cum bine stii deja, Google acorda din ce in ce mai multa importanta cautarilor realizate pe dispozitivele mobile si, implicit, experientei celor care le folosesc. Daca in 2015 a activat un nou algoritm de afisare a rezultatelor, numit de catre toti specialistii SEO – Mobilegeddon, motorul de cautare ne demonstreaza tuturor ca acesta nu a fost sfarsitul, ci doar inceputul sfarsitului prioritizarii rezultatelor de pe desktop.

In acest sens, lucrurile au continuat cu anuntarea paginilor AMP dar si o serie de schimbari in Google AdWords destinate utilizatorilor de mobil. Si nu se termina aici.

Vineri, 4 noiembrie, reprezentantii Google au anuntat oficial ca au inceput testarea unor modificari in algoritmul de cautare, practic, crearea unui index care sa puna mobilul pe primul loc.

Decizia celor de la Google nu ar trebui sa ne surprinda, mai ales tinand cont de faptul ca din ce in ce mai multi utilizatori folosesc dispozitivele mobile si cauta online solutii pentru problemele cu care se confrunta. E foarte posibil ca, in acest moment, chiar si tu sa folosesti smartphone-ul pentru a citi acest articol.

In cele ce urmeaza, astazi vei descoperi mai multe detalii despre ultima noutate de la Google dar si modul in care te afecteaza daca ai un site: un magazin online, un site de prezentare sau un blog.

Ce va face noul index Google?

Practic, indexul Google ramane acelasi, indexand atat site-uri cat si aplicatii, insa in urma testelor algoritmii motorului de cautare se vor baza pe continutul site-urilor cu versiune de mobil sau responsive pentru a ranka paginile site-urilor respective, pentru a intelege datele structurate si a afisa extrase de text in rezultate.

De asemenea, reprezentantii Google au afirmat ca in ciuda faptului ca indexul nou se va baza pe documentele optimizate pentru dispozitivele mobile, vor continua sa asigure o experienta placuta si pentru utilizatorii desktop. Altfel spus, nu vei disparea (inca) daca nu ai un site mobile.

De ce prioritizeaza Google rezultatele pe mobil?

Deoarece majoritatea proprietarilor de site-uri aloca resurse doar pentru a-si optimiza paginile ce sunt afisate pe desktop iar acest lucru inseamna ca utilizatorii mobile vad mai putin continut sau vad direct pe mobil versiunea de desktop a site-ului afisat. Avand in vedere faptul ca algoritmul evalueaza doar paginile de desktop, utilizatorii mobile au de suferit.

Citeste si: SEO Pentru Mobil in Romania – Infografic

Stii cum te ajuta  Google in afacerea ta? Afla totul din acest Ghid SEO
ghidul seo

Vrei mai mult trafic din Google? Vrei mai multi clienti?

Cere acces la noul ghid SEO actualizat cu modificari algoritmului Google.

Ar trebui sa te ingrijorezi sau nu? Ce ai de facut:

Pe langa vestea noilor teste desfasurate de motorul de cautare, pe blogul companiei au fost publicate si o serie de sfaturi si recomandari pentru cei care vor sa se pregateasca pana in momentul in care noul index va rula oficial, in permanenta.

  • Daca ai un site responsive sau cu servire dinamica in care experienta utilizatorului este echivalenta indiferent de dispozitivul folosit, nu mai e nevoie sa iti bati capul cu probleme. Iar aici te putem ajuta. Adaptandu-ne la expansiunea tehnologiei mobile, ne-am asigurat ca toate site-urile create sau care migreaza pe platforma noastra, Gomag, au un design responsive. Daca ai nevoie de o noua platforma ce vine la pachet cu o multime de beneficii, te invit sa iei in considerarea Gomag. Nici nu e nevoie sa ma crezi pe cuvant, ai posibilitatea sa o incerci gratuit.
  • Daca nu dispui de niciuna dintre cele doua tipuri de site, asigura-te ca ai date structurate atat in versiuna de mobile, cat si in cea de desktop
  • Asigura-te ca versiunea ta de mobile poate fi accesata de Googleboot folosind acest instrument
  • De asemenea, verifica-ti versiunea de mobil in contul tau de Search Console

Citeste si: Proiectul Google AMP – Tot Ce Trebuie Sa Stii

Desi urmeaza o perioada de tranzitie pana la modificarea completa a algoritmului spre prioritizarea rezultatelor pe mobil, e vital sa incepi procesul de optimizare, daca nu ai facut-o pana acum. Cei mai multi specialisti prevad ca, desi vom avea o perioada de confuzie – ne penalizeaza Google sau nu, dispar din cautari daca nu am versiune de mobil sau nu – schimbarile aduse de motorul de cautare vor duce la disparitia site-urilor care NU au si o versiune pentru mobil.

Urmand directia impusa de Google, cei care vor sa faca bani online din vanzari, vor fi nevoiti sa se adapteze. Acestia vor fi urmati de altii, cum ar fi bloggerii ale caror articole sunt accesate deja in majoritate de pe mobil. La un moment dat, numarul paginilor mobile va depasi desktopul si acela va fi momentul in care paginile non-mobile vor vedea scaderi dramatice in ceea ce priveste performanta si profitul.

Sfatul meu este sa incepi optimizarea pentru mobil, incepand de la implementarea unui design responsive si pana la imbunatatirea vitezei de incarcare, redimensionarea imaginilor, optimizarea link-urilor si a cautarii interne etc.

Nu pleca prea departe. Odata ce apar alte vesti de la Google privitoare la noul index, te punem la curent si iti oferim mai multe sugestii de optimizare.

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments

Vezi Noul Ghid SEO pentru afacerea ta cu informatii actualizate

x