Piata locala este sau trebuie sa fie punctul de plecare spre achizitie de noi clienti pentru orice afacere mica sau mijlocie, dar nici marile companii nu o neglijeaza. Dupa ce Google a observat faptul ca tot mai multe cautari au intentie locala, a adus o modificare majora in algoritmul motorului de cautare in acest sens, iar cu Google+ Local Pages a dat posibilitatea oricarei firme sa isi faca cunoscuta prezenta online si pe Google Maps, ajutandu-si practic clientii sa ajunga mai rapid si mai usor la usa lor.
De ce sa targetezi piata locala ?
Pentru ca aici te poti impune mult mai rapid si ca lider de piata, pentru ca aici poti invata mult mai rapid mersul lucrurilor daca esti la inceput, pentru ca aici poti castiga mult mai rapid increderea clientilor pentru serviciile / produsele tale si nu in ultimul rand pentru ca eforturile de promovare pot fi considerabil mai mici, decat atunci cand targetezi clienti la nivel national sau international.
Da, lumea are mai multa incredere in afacerea ta, daca stie ca poate ajunge rapid la tine, daca stie ca eventualele probleme pot fi rezolvate usor sau daca stie ca iti poate sparge geamurile cu o piatra. (aici e partea de riscuri)
Inca un motiv important pentru care sa incepi sa investesti in promovarea locala este acela ca inca multe firme nu o fac, sau nu o fac corect. Depinde de orasul in care iti desfasori activitatea si nisa ta, dar te pot asigura ca in majoritatea cazurilor cu rabdare si un buget de investite corect stabilit, te poti impune ca lider de piata in 12 luni. Totul depinde de tine, de planul tau de afaceri si de agentia care se ocupa de promovarea afacerii tale.
De ce sa utilizam promovarea platita PPC pentru locatie ?
Am spus si repet: azi, indiferent de marimea unei afaceri, concurenta este atat de mare si din ce in ce mai puternica, incat daca nu esti activ si vizibil pentru clientii tai in mod continuu, directia ta este una sigura spre faliment.
Fie ca este vorba de Google AdWords sau Facebook Ads, prin campaniile PPC practic platesti doar pe click / vizita. Daca utilizatorul acceseaza reclama ta, esti taxat, in caz contrar nu (in acest scenariu vizualizarile sunt gratuite).
Citeste despre campaniile Google AdWords in B2B
Ambele sisteme de publicitate permit targetarea la nivel de locatie (oras, judet, regiune in Romania sau coduri postale in SUA). Astfel avem posibilitatea de a plati doar pentru traficul care ne intereseaza din locatia proprie sau acolo unde sunt puncte de desfacere.
Cum folosim Google AdWords pentru promovarea locala ?
Profitand la maxim de toate optiunile din contul de Google AdWords si aici ma refer in primul rand la:
- extensii
- optiunea de targetare la nivel de orase
- setarea de cost pe click maxim la nivel de oras
- excluderea de locatii
- remarketing
Extenstiile disponibile in Google AdWords te ajuta sa-ti evidentiezi anuntul in rezultatele cautarilor prin sitelinks (poti afisa mai multe link-uri in cadrul anuntului respectiv), extensia de locatie (poti afisa adresa fizica locatiei afacerii tale), call extension (se afisaza numarul tau de telefon unde clientii pot suna, iar daca reclama este afisata pe telefonul mobil, utilizatorul poate suna direct pe acel numar de telefon, fara a fi nevoie sa intre in site si sa acceseze de acolo numarul sau din pagina de contact).
Ce informatii se pot utiliza in extensii ?
Aici depinde mult de tipul de business promovat, dar poti utiliza link-uri spre paginile de oferte, testimoniale clienti, portofoliu, abonare la newsletter, link-uri spre conturile de social media etc. Limita este doar creativitatea ta sau a agentiei care iti gestioneaza contul.
In majoritatea articolelor am amintit de Google Analytics, pentru ca este aplicatia care ne ajuta extem de mult in luarea deciziilor pentru actiunile de marketing care urmeaza a fi demarate.
Citeste despre monitorizarea campaniilor cu Google Analytics
Da, stabilind KPI-uri exacte si masurand corect efectul campaniilor anterioare, putem targeta mult mai bine noile campanii si putem aloca mai corect bugetele, in functie de oras, in cazul de fata.
Aceasta optiune este de un real ajutor si in cazul magazinelor online care investesc in reclame PPC. Monitorizand rata de conversie la nivel de orase, se poate creste bugetul sau costul pe click pentru traficul din orasele cu o performanta mai buna in vanzari.
Prin remarketing avem posibilitatea de a afisa reclame de tip bannere, doar celor care deja ne-au vizitat site-ul sau anumite sectiuni din site (pagina de contact sau pagina despre noi), dar nu au finalizat cu o actiune / conversie stabilita de noi.
Acum daca revenim la subiectul de azi si te gandesti la cate site-uri ok sunt in orasul tau, pe nisa ta, cate isi fac reclama si cate isi fac remarketing, gandeste-te la oportunitatile tale de crestere. Pentru o scurta perioada de timp poti fi singurul din nisa si orasul tau care face acest lucru (promovare prin Google AdWords, Facebook Ads si Remarketing), actiuni care vor avea un puternic impact major asupra afacerii tale.
Optiunea de remarketing este disponibila acum si pe Facebook. Practic azi cu ajutorul noilor tehnologii de promovare si marketing poti „urmari” clientul si potentialul client peste tot in online.
De ce sa folosim reclamele platite in Facebook ?
Utilizarea retelei de socializare Facebook este gratuita, la fel si crearea unei pagini de companie sau efectuarea postarilor cu scop de promovare, dar mai nou, algoritmul retelei a redus mult procentul de afisare spre fani al mesajelor postate de catre branduri.
La inceput pagina ta nu are fani, poate doar cunostintele tale si echipa de pe urma carora sunt mari sanse sa nu obtii rapid beneficii financiare. Singura optiune si cea mai corecta este aceea de a „cumpara fani”, prin crearea de campanii specifice in cadrul retelei.
Avand optiunea de a targeta destul de avansat in functie de oras, varsta, sex, stare civila, interese etc. si cunoscand profilul clientului tau ideal, este evidenta nevoia de a utiliza Facebook Ads in campaniile tale de marketing.
Utilizezi email marketing-ul in strategia ta de marketing ? Cum ar fi ca cei care au ajuns in site in urma accesarii email-ului trimis de tine, sa vada mesaje cu acea oferta si pe Facebook sau pe alte site-uri ?
Totul este disponibil acum si ceva in plus, totul depinde de deschiderea ta si dorinta de a deveni numarul 1.
Ce trebuie sa contina o pagina web cu targetare locala ?
Ca si oricare alt site, sunt elemente cheie standard pe care trebuie sa le contina o astfel de pagina. In primul rand sa aiba o versiune de mobile (se recomanda responsive design), imagini cu sediul firmei, orar, date de contact, integrarea cu Google Maps, mijloace de transport in comun, link-uri spre conturile de social media unde se activeaza.
Citeste si urmatoarele 3 articole:
- Cuvintele cheie in procesul de vanzare
- Cuvintele cheie negative in Google AdWords
- Vezi ghidul Google Adwords pentru a genera mai multe vanzari
Tu ce tip de campanii folosesti pentru promovarea afacerii tale ?
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019