Aproximativ 9 minute timp de citire

Zilele trecute a avut loc evenimentul #F82019 Facebook Developer Conference – o super conferinta care se intinde pe doua zile, unde echipa Facebook anunta ultimele noutati in materie de update-uri pentru platformele pe care le detine.

A fost cea de-a 10-a conferinta organizata de Facebook si a avut loc si un Hackathon, unde participantii au avut acces la diferite date care sa ii ajute sa dezvolte noi aplicatii, sau sa imbunatateasca prin update-uri aplicatiile existente.

Ce, credeai ca Facebook este un grup inchis unde nimeni nu are acces?

Sursa GIPHY

Dar sa trecem la ceea ce ne intereseaza cu adevarat: care sunt cele 7 update-uri super interesante care vor aparea pana la sfarsitul anului 2019 pe platforma Instagram.

De retinut, aceste update-uri sunt in testari in diferite tari si urmeaza sa ajunga si in Romania.

Dar pana atunci, este important sa utilizezi platforma Instagram pentru afacerea ta si sa profiti la maximum de tot ce iti pune la dispozitie aceasta retea de socializare – chiar si cresterea vanzarilor.

Ce aduce nou Instagram in 2019?

Poate te intrebi ce update-uri au mai gasit “oamenii lui” Mark Zuckerberg si cu ce noutati ne mai pot surprinde.

Este adevarat ca Instagram a ajuns intr-un punct in care majoritatea putem spune ca aceasta platforma chiar ne satisface o multime de nevoi sociale, insa update-urile despre care urmeaza sa iti spun in continuare sunt dovada ca avem nevoi de care nu suntem constienti (in contextul Social Media).

ghid avatar client silkweb
Intra in comunitatea SilkWEB si primesti

Ghidul pentru crearea Avatarului de client

Pentru a face campanii de marketing performante.

Asadar, sa vedem cu ce se lauda Instagram si cu ce urmeaza sa ne surprinda.

Update #1 O noua camera pentru Insta Stories

camera noua pentru Insta Stories

Cu peste 500 de milioane de utilizatori activi, nu e de mirare ca unele dintre cele mai mari anunturi ale conferintei de la F8 din acest an au fost pentru Instagram Stories – postarile care dureaza 24 de ore, unde poti utiliza diferite filtre, dar si o multime de optiuni precum inserarea GIF-urilor, a locatiei, diferite countere sau stickere.

Noua caracteristica aduce un design reinventat al camerei si un nou mod de a realiza fotografii denumit Create Mode (mod de creatie).

Conform declaratiei lui Adam Mosseri, (a.k.a seful Instagram), noul aparat foto va include un comutator semicircular care faciliteaza utilizarea instrumentelor creative pe care le cunoastem si le iubim cu totii!

Este adevarat ca va fi nevoie sa ne obisnuim cu noua interfata, insa cu siguranta va fi mult mai interactiva decat cea actuala.

Un exemplu concret legat de comutatorul semicircular este atunci cand utilizezi camera: vei putea glisa spre dreapta pentru a accesa diferitele optiuni de fotografiere, cum ar fi Boomerang, Superzoom si Rewind. Iar glisarea la stanga, iti expune instrumentele creative ale Instagram Stories, cum ar fi stickere, GIF-uri, text si multe altele.

De asemenea, noul mod de creare va permite utilizatorilor sa creeze Insta Stories fara sa trebuiasca sa incarce mai intai o fotografie sau un videoclip. Acest lucru este destul de important daca vrei sa partajezi un sondaj sau o poveste bazata pe text.

Update #2 Castiga sau strange bani direct in Instagram Stories cu ajutorul noului sticker pentru donatie (Donation Sticker)

sticker donatie pe Instagram

Instagram doreste sa lanseze in acest an un nou sticker, de aceasta data un sticker de donatie pentru Instagram Stories, care va permite tuturor utilizatorilor sa stranga bani pentru o cauza sau o organizatie non-profit, direct din cadrul aplicatiei.

Acest concept nu este chiar nou, deoarece pe Facebook se practica acest lucru de ceva timp, insa datorita numarului mare de utilizatori pe care ii are Instagram, echipa din spatele acestui proiect a gasit util stickerul pentru donatie. Fie ca ai o organizatie non-profit sau doresti sa sustii o cauza, Instagram Stories va fi locul potrivit pentru asta.

Potrivit lui Mosseri, pentru a utiliza aceasta caracteristica noua, este de ajuns sa deschizi camera, sa faci sau sa incarci o fotografie si sa atingi si sa selectezi pictograma stickerului de donatie din meniu.

Va fi pusa la dispozitia utilizatorilor Instagram o lista a organizatiilor non-profit de unde poti alege cauza sau organizatia pentru care doresti sa faci o strangere de fonduri.

Dupa ce postarea va fi publicata, poti sa vezi suma stransa, iar Instagram va dona aceasta suma de bani integral catre organizatia pe care doresti sa o sustii.

Update #3 Creator Profile – un nou tip de profil pentru creatorii de continut

Creator Studio pe Instagram

In cadrul conferintei, s-a anuntat un nou tip de profil, Creator Profile. Pe masura ce apar mai multe detalii despre acest profil nou al Instagram, o multime de influenceri si creatori de continut se intreaba daca ar trebui sa faca trecerea.

La fel ca in profilurile de afaceri Instagram (Business Profile), profilurile creatorilor vor avea acces la o serie de caracteristici exclusive si analize amanuntite. Insa exista unele diferente majore intre Business Profile si Creator Profile!

De exemplu, in timp ce profilurile creatorilor vor putea accesa in continuare Instagram Insights, vor avea acces si la Instagram Creator Studio doar in varianta desktop cu o gama larga de valori de analiza, inclusiv statistici atunci cand audienta lor este online, dar si informatii demografice.

Pentru prima data in istoria Instagram, creatorii vor avea, de asemenea, acces la urmarirea / dezactivarea datelor, ceea ce le permite influencerilor sa vada exact ce continut rezoneaza cel mai bine (sau nu) cu urmaritorii lor!

In plus, utilizatorii care aleg profilul de creator, vor avea mai multe optiuni de filtrare DM (mesaje directe), permitandu-le sa prioritizeze mesajele de la branduri si prieteni sau sa le clasifice in functie de relevanta sau de timp pentru a se asigura ca nu pierd niciodata o cerere importanta.

In timp ce multe dintre noile caracteristici oferite de Creator Profile sunt atragatoare, exista unele dezavantaje pentru a face trecerea.

De exemplu, profilurile creatorilor Instagram nu sunt conectate la API-ul Instagram, ceea ce inseamna ca nu vor putea sa programeze automat postarile in Instagram sau sa utilizeze instrumente de analiza de la terti.

De asemenea, se zvoneste ca noile profiluri vor fi disponibile numai pentru persoanele care sunt influenceri pe Instagram, care au atins un anumit nivel de cont, similar cu limita de urmarire de 10K pentru accesul la functia de Swipe Up in Instagram Stories.

Update #4 Poti cumpara direct din postarile influencerilor de pe Instagram

cumparaturi direct din postarile influencerilor

Incepand cu urmatoarea perioada, Instagram testeaza o noua eticheta dedicata pentru cumparaturi (shopping), care va permite oricarui influencer, artist sau celebritate sa eticheteze un articol de imbracaminte pe care il poarta, astfel incat fanii lor sa poata cumpara acel articol fara sa paraseasca aplicatia Instagram si nu vor mai fi redirectionati catre alte site-uri!

Conform anuntului, numai companiile (Business Profile) ar putea profita de etichetele de cumparaturi Instagram pentru a vinde produse utilizand noua functie pentru checkout, care este inca in versiune beta.

Instagram spune ca si “personalitati publice, creatori de continut, sportivi, editori si artisti” vor avea acces la aceasta caracteristica, ceea ce le va permite sa eticheteze articole de imbracaminte si astfel, urmaritorii lor pot sa cumpere imediat in cadrul aplicatiei.

Ce inseamna asta in cadrul Influencer Marketing? O multime de bani!

Pana in ziua de astazi, influencerii nu aveau o cale directa de a vinde produse pe Instagram. Sigur, acestia puteau sa le ceara urmaritorilor lor sa acceseze link-ul din bio-ul lor sau sa faca Swipe Up in Instagram Stories, insa nu aveau capacitatea de a eticheta efectiv produsele in postarile lor, drept urmare, vanzarile pe care le generau trebuiau sa se producă in afara aplicatiei Instagram!

Acum, cu noua eticheta de cumparaturi, influencerii pot juca rolul de vanzatori reali pentru brandurile pe care le reprezinta, generand vanzari direct in cadrul Instagram, iar asta inseamna foarte mult pentru business-ul tau daca te gandesti sa iei in calcul o campanie cu influenceri.

Update #5 Crearea unui filtru propriu in Instagram Stories pentru toata lumea

filtru propriu Instagram

Pentru cei mai deschisi dintre noi, Instagram a anuntat ca va permite oricui sa creeze filtre pentru Stories, cu ajutorul realitatii virtuale. Unul dintre cele mai mari anunturi de la conferinta F8 din acest an este ca Spark AR Studio din Facebook (software-ul pe care marcile si designerii il folosesc pentru a crea filtre Instagram Stories) va fi in curand disponibil pentru toata lumea, inclusiv pentru utilizatorii Mac si PC, asa ca pregateste-te sa ai propriul tau filtru pentru business-ul tau.

Acest update este inca in varianta beta si este in curs de testare de catre un grup de oameni din toate domeniile, insa atunci cand va fi functional pentru toata lumea, vei putea sa utilizezi aceasta functie pentru afacerea ta.

Update #6 Instagram testeaza “oficial” ascunderea numarului de Like-uri

ascunderea numarului de "like-uri"

Cateva imagini care au “circulat” pe internet in ultimele saptamani, ne-au dus cu gandul la faptul ca este posibil ca numarul de Like-uri de la postari sa fie ascuns sau scos.

Acest lucru a fost confirmat in cadrul Conferintei F8, iar motivul celor de la Instagram este faptul ca vor ca utilizatorii acestei platforme sa se concentreze mai mult pe continut si nu pe numarul de Like-uri.

Oamenii din spatele Instagram isi doresc ca utilizatorii platformei sa nu mai simta o presiune atunci cand posteaza. Pe scurt, sa nu mai simta presiunea numarului de Like-uri, ci sa se concentreze mai mult pe crearea unui continut unic si valoros, dar si sa creeze diferite legaturi cu oameni din intreaga lume.

Update #7 “Away Mode” si combaterea Bullying-ului

"away mode" si anti-bullying

Un lucru este clar, Bullying-ul a luat amploare peste tot in lume si are un efect destul de mare in spatiul online.

Acest lucru i-a facut pe cei din spatele Instagram sa se alature miscarii Anti-Bullying si au creat un mod prin care poti renunta la social media fara sa iti inchizi conturile.

Noul update ne permite tuturor sa apelam la modul “Away” in momentele dificile din viata noastra, tocmai pentru a nu avea contact cu Instagram pana cand trecem peste perioadele grele.

Tot pentru a scadea rata de Bullying, cei de la Instagram testeaza un avertisment pe care il primesc cei care doresc sa lase mesaje rautacioase, cunoscuti sub denumirea de “hateri”.

Acestea sunt principalele update-uri cu care ne vor incanta cei de la Instagram in acest an si probabil la inceputul anului viitor. Toate aceste update-uri sunt in testari si urmeaza sa fie lansate la nivel mondial.

Citeste si: Cum optimizezi conturile din social media pentru vanzare [Facebook + Instagram]

Pana atunci, poti sa descoperi Instagram TV vs. YouTube pentru business-ul tau, dar si cum sa optimizezi corect conturile si paginile de Facebook si Instagram.

Inscrie-te in Academia de eCommerce si vezi prezentari, articole, ghiduri si multe alte materiale despre eCommerce si marketing si aplica in business-ul tau pentru cresterea vanzarilor!

Alexandra Dragos

Social Media Manager la Silkweb
Imaginea business-ului tau din social media ofera incredere clientilor. Retelele de socializare sunt locul perfect pentru ca afacerea ta sa fie cunoscuta si vanzarile tale sa creasca. Creez continut potrivit pentru fiecare client si ma asigur de impactul postarilor.
Alexandra Dragos

Comments

comments