De la troc pana la monedele din ziua de azi, a fost cale lunga. Chiar, stiai ca in Antichitate pe insula Yup se foloseau monede de piatra cu pana la 3.5 metri in diametru si o greutate de 5 tone? Stiai ca un purcel costa o moneda de jumatate de metru iar o nevasta, una de 1.3 metri?

Din fericire, de-a lungul istoriei, lucrurile au evoluat. Astazi, una dintre monedele pe care cativa o numesc moneda viitorului este Bitcoin.

Probabil ai auzit de ea. Bitcoin este o cripto-valuta, o retea consensuala cu un sistem de plata nou si bani complet digitali. Nu vreau sa ma lansez intr-o analiza pro sau contra, cert e ca multi pun la indoiala eficienta unui astfel de sistem.

Totusi, momentan, Bitcoin valoreaza peste 1.000 de dolari pe unitate iar in 2016, conform Netopia mobilPay, romanii au efectuat tranzactii cu aceasta moneda in valoare de 300.000 de euro, cu o suma medie de 400 lei.

Dar destul despre monedele de care stiai deja ca exista pe piata. Astazi anuntam lansarea unei noi monede care vine, surprinzator, din partea unuia dintre cei mai importanti jucatori de pe piata internationala. Conform preconizarilor, aceasta va fi, de fapt, moneda viitorului.

Urmarile acestui anunt sunt greu de prezis insa sper ca ultimele analize din partea echipei SilkWeb sa fie cel putin ajutatoare pentru antreprenorii si piata romaneasca de comert online, ce se vor putea bucura de noua moneda in mai putin de 6 luni, cand aceasta va fi lansata oficial si la noi.

Facebook introduce o noua moneda

Aceasta stire vine din partea unei platforme de Social Media. Vorbim de Facebook, o entitate care pana acum nu a facut niciun pas spre implicarea in Sistemul Monetar International.

Astazi, reprezentantii Facebook au anuntat oficial lansarea in varianta beta a celei mai noi monede de circulatie internationala, valabila DOAR in aceasta platforma.

Atentie, cu noua moneda nu vei putea plati taxele la stat, cumparaturile in magazine online / fizice, facturile la curent electric si gaz sau sa cumperi alte monede precum RON, dolari, euro sau Bitcoin.

Facebook face un pas enorm in fata rivalilor PayPal, Apple Pay sau restul monedelor si sistemelor de plata existente, drept dovada stand si vestea pe care ne-au dat-o reprezentantii MasterCard anul trecut.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Stii despre ce este vorba? In 4 octombrie 2016, MasterCard a anuntat lansarea unui sistem de identificare faciala in 12 tari europene. Sistemul se numeste Identity Check Mobile si, practic, tine loc de parola – poti sa iti validezi identitatea ori prin amprenta, ori printr-un selfie.

mastercard-stire

Poti citi mai multe despre aceasta veste pe Agerpress: MasterCard introduce plata prin selfie în 12 țări din Europa.

Ei, Facebook a dus aceasta idee la potentialul maxim realizand ceva ce nu se astepta absolut nimeni, nici macar concurentii directi.

Cea mai noua moneda lansata de Facebook se numeste Self-Esteem Leading Facebook International Economy – pe scurt, S.E.L.F.I.E.

La momentul actual, noua moneda este in teste in 3 state (S.U.A, Marea Britanie si Egipt – tara africana cu peste 13 milioane de utilizatori de Facebook, conform statisticilor).

Testele decurg foarte bine iar moneda se preconizeaza a fi lansata oficial (gradual) la nivelul intregului glob in decurs de 6-12 luni”, afirma Mark Zuckerberg, CEO-ul platformei.

Un S.E.L.F.I.E. nu are valoare intrinseca insa, pentru a fi mai usor de inteles si repede adoptat de catre utilizatorii obisnuiti, reprezentantii Facebook au realizat un tabel de valori pe care il poti gasi aici.

Ce este, de fapt, un S.E.L.F.I.E?

O fotografie facuta de insusi individul din prim plan, pe care planuieste sa o urce imediat (sau intr-un interval de timp dat) pe Facebook sau alta retea de socializare (noi ne vom referi strict la Facebook). Uzual, se vede bratul persoanei care tine camera si este realizata intr-un peisaj specific bailor sau, uneori, in oglinda.

Un S.E.L.F.I.E. este acompaniat de obicei de un botic (totusi reprezentantii Facebook ii confera o valoare si mai mica in acest caz) sau individul privind in alta directie decat camera.

Cele mai valoroase S.E.L.F.I.E.-uri sunt cele realizate cu ajutorul telefonului mobil – fapt ce ne demonstreaza ca Facebook promoveaza fatis optimizarea pentru mobil si sustine utilizarea acestor dispozitive.

Evident, pentru ca S.E.L.F.I.E.-ul tau sa primeasca intreaga valoare, e nevoie sa ai si un site optimizat pentru mobil, loc din care ajung multi utilizatori in pagina ta de Facebook.

Ce poti sa faci cu un S.E.L.F.I.E.?

Poate cea mai buna veste pentru noi e ca S.E.L.F.I.E. va reprezenta singura metoda de plata pentru sistemul de advertising Facebook. Cu alte cuvinte, daca pana azi ai investit bani reali in reclamele tale Facebook Ads, de acum totul se plateste cu noua moneda. Repet, nu mai platesti niciun ban!

Uite cum trebuie sa platesti, in functie de obiectiv:

  • Vizibilitatea marcii

    – daca vrei sa fii cat mai cunoscut (sa iti propulsezi brandul) trebuie sa platesti cu un S.E.L.F.I.E. in care e neaparat prezenta si o pisica. Valoarea monedei creste si mai mult cu cat pisica este mai pufoasa/dragalasa/cu o atitudine de printesa.

selfie pisica

  • Vizibilitate locala

    – platesti cu un S.E.L.F.I.E. cu mancare. Atentie, nu doar farfuria ci trebuie sa fii si tu in poza. Valoarea acestuia creste cu cat felul de mancare prezentat este mai putin cunoscut la nivel local.

Sfat! Bazeaza-te linistit pe sarmalute si mamaliguta cu smantana daca targetezi oameni din afara Romaniei sau Turducken / soufflé la nivel local. De asemenea, trebuie sa stii ca S.E.L.F.I.E.-urile cu cartofi prajiti sau pizza au cea mai mica valoare.

selfie cu mancare

  • Impact

    – pentru a te asigura ca reclama ajunge la un numar maxim de persoane trebuie sa platesti cu un S.E.L.F.I.E. facut la plaja/piscina/pe balcon. Important e sa se vada intregul corp si mai ales cat de bronzat esti.

selfie in apa

  • Trafic

    – vrei cat mai multi vizitatori? Fa-ti un S.E.L.F.I.E. la sala. E preferabil sa se vada cum tragi de fiare, alergi sau faci abdomene pe banca. Insa nu e obligatoriu sa faci atata efort. Poza in oglinda, in timp ce iti arati muschii, are cea mai mare valoare.

selfie la sala

  • Interactiuni

    – daca vrei mai multa interactiune pe pagina ta de Facebook, va trebui sa platesti cu un S.E.L.F.I.E. impreuna cu cel putin o alta persoana. Valoarea acestuia creste cu cat e mai mare numarul de persoane prezente, preferabil de la o petrecere, sa se vada cat de bine va distrati.

selfie interactiune

  • Instalari de aplicatie

    – daca vrei sa atragi atentia asupra aplicatiei tale, platesti cu un S.E.L.F.I.E. cu masina. Reprezentantii Facebook nu au pus prea multe conditii, asa ca poti face poza cu masina ta, cu masina altcuiva sau cu o masina de jucarie. Valoarea creste daca ai un elicopter sau avion privat.

selfie cu masina

  • Vizualizari de clip video

    – daca vrei sa iti promovezi video-urile, vei plati cu un S.E.L.F.I.E. #nomakeup, #wakeuplikethis. Evident, deoarece balanta este inclinata putin catre femei, reprezentantii Facebook anunta ca nu trebuie sa fii neaparat femeie pentru ca poza ta sa aiba valoare. Important e sa o faci imediat ce te-ai trezit (sau sa dai macar impresia asta) ori in timp ce iti faci rutina de dimineata (te speli pe dinti, stai intins in pat, faci micul dejun etc.).

selfie de dimineata

  • Generare de clienti potentiali

    – daca iti doresti mai multe lead-uri, platesti cu un S.E.L.F.I.E. in care apare cel putin o carte (asa demonstrezi utilizatorilor ca merita sa iti dea datele de contact). Cu cat cartea este mai cunoscuta la nivel international (ex. Harry Potter, Stapanul Inelelor, Micul print, Codul lui da Vinci etc.), cu atat creste valoarea. Totusi, acest lucru depinde si de nisa. Vezi pe cine targetezi si alege o carte pentru nisa ta.

selfie cu o carte

  • Conversii

    – daca tintesti conversiile, vei plati cu un S.E.L.F.I.E. facut cu selfie stick-ul. Nu conteaza ipostaza in care te surprinzi, cert e ca trebuie sa se vada si batul (altfel cum dovedesti ca e facuta cu ajutorul unui selfie stick?!).

selfie stick

  • Vanzari din catalogul de produse

    – daca vrei vanzari, ai nevoie de o drona. De ce? Pentru ca acest gen de ads se plateste cu un S.E.L.F.I.E. facut cu drona, de la inaltime. Preferabil e sa fii inconjurat de mult verde, sa faci poza in natura, pentru ca valoarea acesteia sa creasca.

selfie cu drona

  • Vizite in magazin

    – ultimul tip de obiectiv iti cere plata printr-un S.E.L.F.I.E. in oglinda (nu conteaza ca esti la baie sau in alta parte). Valoarea platii tale creste cu cat esti mai creativ (poti desena pe oglinda, poti scoate limba, poti purta un machiaj amuzant etc.). Totul tine doar de imaginatia ta si de megapixelii camerei foto.

selfie in oglinda

De azi incepand, strategia ta de Facebook Ads este, intr-un fel, cea mai putin costisitoare strategie de marketing. Evident ca vei pierde niste timp pana sa faci S.EL.F.I.E.-ul perfect si cu cea mai mare valoare insa noi credem ca merita.

De ce S.E.L.F.I.E. si nu alt fel de moneda?

Simplu. Deoarece Google nu le poate copia metoda de plata deoarece crawlerii Google nu pot citi, practic, imaginile. Pentru Google ai nevoie sa iti optimizezi imaginile prin completarea Alt-text, denumiri relevante pentru imagini si adaugarea de cuvinte cheie.

In schimb, vrei sa stii ce miscare a facut Google anul trecut? Citeste Exclusiv! Google Anunta Un Nou Algoritm De Cautare.

Cum sa te pregatesti pentru noua moneda?

Singurul nostru sfat: exerseaza-ti indemanarea cu selfie-urile. Pune mana pe telefon si pozeaza-te in diferite ipostaze, alaturi de lucrurile pe care ti le-am aratat mai sus, in functie de obiectivul pe care ti l-ai propus pentru reclamele tale Facebook Ads.

Cert e ca echipa SilkWeb a inceput deja sa exerseze deoarece ne asteapta un volum dublu de munca pentru cei care au ales serviciile noastre Facebook Ads. Nici nu stii cat de greu e sa iti iasa selfie-ul perfect!

selfie surpriza

Revenim in curand cu detalii despre noua moneda si strategii practice de folosire a acesteia. Pana atunci, sa ai o zi de 1 Aprilie plina de conversii!

In loc de concluzie

Acest articol este un pamflet pentru 1 Aprilie 2017. Insa daca vrei sa inveti cum sa iti faci o strategie profitabila prin reclame PPC cu Facebook Ads, iti recomand alte articole (reale) din blogul SilkWeb:

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments