Aproximativ 4 minute timp de citire

Stiu ca promovarea web pentru pagina ta iti da batai de cap, stiu ca mereu cauti cele mai bune resurse si metode pentru a obtine rezultate maxime de pe urma acesteia. Azi SEO te ajuta mai mult decat crezi.

De Ce Te Ajuta Azi SEO ?

Pentru ca pe langa optimizarea site-ului pentru clientii tai si al continutului acestuia, in SEO este vorba si de legaturi intre pagina ta web si alte site-uri de pe internet, prin intermediul linkurilor. Practic, serviciile de link building asigura o legatura stransa intre tine ca site si restul internetului.

Asa cum am mai scris, in primul rand azi SEO trebuie facut pentru utilizatori. Campaniile de link building trebuie sa targeteze site-urile cat mai relevante cu audienta ta, practic informatiile despre produsele vandute de magazinul tau trebuie prezentate celor interesati de ele. Pot spune ca astazi SEO te ajuta si pe partea de PR. Fiind vorba de continut relevant afacerii tale, postat pe alte site-uri, acest lucru iti asigura o vizibilitate tot mai buna pe internet.

Acum, cand un nou client se intereseaza de compania ta, acesta are sanse mari sa vada doar informatii pozitive despre tine, asta in caz ca nu ai facut magarii prea mari, care sa fi atras dupa sine cateva postari despre care e posibil sa nu fi prea mandru. Acesta este internetul, cu bune si cu rele, tot ce faci de regula ramane arhivat aici iar pacatele se platesc.

Cum Pregatesc Strategia De Link Building ?

Din punctul meu de vedere, totul incepe de la optimizarea magazinului, a categoriilor de produse si a paginii de produs. Scopul tau este sa prinzi rezultate cat mai bune in Google pentru cuvinte cheie relevante unei categorii de produse. Optimizand corect pagina unei categorii de produse si avand un profil corect de link-uri spre categoria respectiva, ai toate sansele ca acea pagina sa urce in rezultatele cautarilor pentru cuvintele cheie respective. Cand optimizezi acea pagina, tine cont si de elementele de social media.

Citeste despre :

Cum Arata Un Profil Corect De Link-uri ?

Ideea unei campanii de link-building este sa atraga link-uri spre paginile importante ale magazinului tau (pagina de categorie, pagina de produs pentru produsele hot, pagina de oferte speciale), nu doar spre prima pagina.

Stii cum te ajuta  Google in afacerea ta? Afla totul din acest Ghid SEO
ghidul seo

Vrei mai mult trafic din Google? Vrei mai multi clienti?

Cere acces la noul ghid SEO actualizat cu modificari algoritmului Google.

profil back link magazin online

profil back link magazin online

Exemplu : un magazin online de imbracaminte, incaltaminte si accesorii pentru femei, barbatii si copii are mai multe categorii de produse, implicit mai multe link-uri. Aici, spre categoria “Imbracaminte barbati” care poate avea link de forma : “magazin.ro/imbracaminte-barbati.html” se duc link-uri dintr-un continut care vorbeste doar despre imbracaminte barbati, mare grija la link-urile adaugate fortat, pentru ca acestea nu trasmit aceeasi valoare.

Daca ai un site in limba romana, care targeteaza doar clienti din tara noastra, asigura-te ca obtii back link-uri doar de pe site-uri din Romania, iar paginile care fac trimitere spre tine sunt vizitate si de utilizatori, nu doar de robotii motoarelor de cautare !

In imaginea de mai sus, poti obseva foarte usor profilul de back link-uri ale unui magazin online, asupra caruia s-au dus legaturi spre mai multe pagini interne.

Despre cuvinte cheie, link-uri si ancore pentru clientii tai am scris aici.

Mai conteaza cadenta link-urilor, care are perceptii diferite. Unii spun ca e bine sa ai o constanta in acest tip de campanii, in timp ce Google vrea ca totul sa devina natural. Probabil o constanta in acest sens ar fi un semnal pentru algoritmul motoarelor de cautare, care ar identifica tactici de manipulare a rezultatelor.

cadenta back link

cadenta back link

Cum Poti Obtine Link-uri In Mod Natural ?

Cand faci acele chestii super wow in pagina ta, cand aduci tu primul anumite produse super tari (exemplu noile produse de la Apple) , cand oferi informatii unice (studii de caz, interviuri, infografice etc) si de calitate, ai sansa ca lumea sa scrie despre acest lucru cu link spre pagina ta.

Poti cere un feedback clientilor si colaboratorilor tai, sau daca acestia au un site te pot adauga in lista de parteneri. Tot in aceasta zona intra si guest posturile.

Intr-un cuvant pagina ta web trebuie sa ofere super valoare pentru a atrage link-uri in mod organic, in caz contrar se poate “regiza” acest lucru, fapt care se intampla de cele mai multe ori cand vine vorba de SEO.

Procesul de SEO presupune multa munca, analiza de informatii si cateva cunostinte tehnice, in rest nimic nu e magic, practic daca ai timp si chef de asa ceva poti incerca si tu.

Pentru a usura munca colegilor din domeniu : prima poza din articol reprezinta profilul actual de back link-uri pentru domeniul silkweb.ro 😉

Curs SEO Online pentru Incepatori Medii si Avansati – Profita Acum

Tu cum ai inceput campania ta de SEO ?

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments