Pentru ce faci sau vrei sa faci tu SEO?

Pentru ca rapoartele de trafic din Analytics sa arate bine? Pentru ca vrei sa fii tu numarul 1 in Google si sa te vada cat mai multi oameni?

Ok, dar ce se intampla daca numarul de conversii se afla undeva sub nivelul marii sau pur si simplu nu reusesti sa vinzi atat cat vrei – chiar daca esti pe pozitia numarul 1 in Google?

Exact, traficul e bun si vizibilitatea e la fel de buna insa ceea ce vrei sa vezi la sfarsitul zilei sunt cresterile in lista de clienti si contul din banca – adica vanzari.

Astazi vreau sa te invat pe scurt dar practic cum sa folosesti doua instrumente native si gratuite de la Google, Analytics si Search Console pentru a-ti creste vanzarile cu SEO.

Cu siguranta acum folosesti Google Analytics pentru monitorizare – sa iti vezi traficul, sursele de trafic, performanta si asa mai departe.

Sugestia mea este sa fii si mai atent la rapoartele privind performanta vanzarilor strict venite din traficul organic – cel pe care il obtii prin activitatile de SEO pe care le derulezi. Intra chiar acum in contul de Analytics si vezi in Conversii→ Comert electronic care este topul celor mai vandute produse din magazinul tau.

Bun, in continuare, mergi in contul de Google Search Console (pe care banuiesc ca l-ai legat inca de la inceput de magazin) si deschide raportul Search Analytics din Search Traffic. Aici poti vedea topul celor mai performante / mai bine pozitionate pagini din magazinul tau, inclusiv la nivel de click-uri totale, CTR si pozitia medie.

In exemplul meu, dupa cum vezi, primul rezultat si cel mai vizitat este un articol din blog. Deseori acelasi lucru se intampla la majoritatea magazinelor online.

Castiga primii clienti in 30 de zile

Pentru asta am realizat un plan de actiune unic in Romania, care cuprinde 7 elemente esentiale pentru afacerea ta online. Peste 100 de clienti l-au implementat deja. Vrei si tu?

plan actiune

Problema e ca, excluzand cateva exceptii, prea putine magazine vand cu ajutorul blogului. Asadar aici intra in scena butonul de cumparaturi Gomag – care ar da posibilitatea clientilor sa cumpere produsul din articolul respectiv si il face mult mai vandabil.

In continuare, compara topul celor mai accesate pagini din Search Console cu topul celor mai vandute produse din Analytics: se potrivesc? Este vorba de aceleasi produse si pagini sau se bat cap in cap?

De asemenea, uita-te daca topul paginilor, al cuvintelor cheie iti genereaza venit – cel pe care il vezi in Analytics. Daca nu, ar fi bine sa incepi optimizarea pentru produsele din top astfel incat sa iti genereze si mai multe vanzari decat pana acum.

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 200 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Comments

comments