Aproximativ 6 minute timp de citire

Idei, discutii, dezbateri, concluzii, analize in 4 zile in cadrul Scolii de Vara 2014.

O scoala de vara in care am intalnit oameni cu aceleasi pasiuni, oameni care au participat cu incredere din dorinta de a invata, de a evolua, de a pune in practica ceea ce au invatat acolo, oameni zambitori si cu mult bun simt.

Pentru mine, scoala de vara a fost precum o balanta care se echilibra undeva spre apus. Un taler era cu informatii din workshop-uri, intrebari la care participantii cautau raspunsuri si unul care egala in orele dedicate discutiilor, atunci cand participantii aveau posibilitatea sa primeasca raspunsuri la intrebarile cumulate pe parcursul zilei.

In cadrul scolii de vara, au fost 4 zile dedicate workshop-urilor si mai jos gasiti temele abordate pentru fiecare zi in parte, precum si cateva idei despre temele dezbatute, vazute prin ochii mei.

Ziua 1 – “Serviciile de logistica si curierat fata in fata cu magazinele online” workshop care i-a adus fata in fata pe Nadir Balasel, Octavian Badescu, Lucian Baltaru si Diana Vlase

Timpul de livrare este extrem de important pentru fiecare client care se hotaraste sa cumpere online, insa de cele mai multe ori magazinele nu ofera exact ceea ce si-ar dori clientul si acest lucru se datoreaza in mare parte firmelor de curierat. Acestea sunt intr-o continua dezvoltare in ceea ce priveste timpul pentru livrare, dar si beneficiile pe care le aduc clientilor, precum posibilitatea de verificare si deschidere a coletului la livrare, plata cu cardul la destinatie sau extinderea spre international pentru livrari.

“Portiunea magica in e-commerce: 35 de ingrediente esentiale pentru cresterea vanzarilor” workshop sustinut de Liviu Taloi. O prezentare cu foarte multe exemple de magazine online si o serie de “asa da” vs. “asa nu”. Orice magazin online trebuie sa respecte anumite criterii importante, trebuie sa ofere informatii de actualitate si nicio pagina nu trebuie sa fie neglijata. S-au dat multe sfaturi despre cum trebuie sa fie structurata pagina de home, ce trebuie sa contina, la fel si pentru pagina de categorie, produs si nu in ultimul rand pagina de cos, care este extrem de importanta.

“e-Commerce Tools to increase conversion rates” un workshop care mi-a placut foarte mult si care a fost oarecum divizat. Claudiu Murariu – Co-Founder PadiCode, colegul meu Cosmin Daraban, precum si Radu si Doina Vilceanu, Hazel Petrescu si Catalin Macovei.

Claudiu Murariu – a pus accent pe zona de e-mail marketing, o strategie folosita din ce in ce mai mult, fiind extrem de avantajoasa pentru cei care detin un magazin online. Ai posibilitatea sa targetezi posibili clienti si sa ii transformi in clienti foarte usor, daca stii sa te folosesti de datele pe care le ai.

Citeste guest post : Cum si dece sa-ti cresti listele de abonati la newsletter

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Cosmin Daraban – a vorbit despre Impactul continutului asupra calitatii traficului si al vanzarilor in e-commerce prezentand avantajele pe care un magazin online le are folosind aplicatia MintMetrics, unde are o evidenta asupra pozitiilor cuvintelor cheie de interes, concurentii pe fiecare cuvant in parte si, nu in ultimul rand, o evidenta a tuturor postarilor din social media. Folosind aplicatia MintMetrics, ai posibilitatea sa vezi ce tip de postare are cel mai mare impact pentru comunitatea ta, care sunt cele mai potrivite intervale de timp in care poti sa faci postari, care sunt concurentii tai din social media si cu ce se diferentiaza de tine. Ai toate instrumentele necesare pentru a afla toate aceste lucruri si pentru a-ti imbunatati relatia cu fanii tai.


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Aqzm4CmfMmk[/youtube]

Radu Vilceanu impreuna cu echipa, au pus accent pe cunoasterea cat mai in detaliu a clientului, pentru a-i oferi cat mai exact, ceea ce el cauta sau are nevoie, iar pentru acest lucru este nevoie de o planificare cat mai exacta a unei strategii de efect.

Ziua 2 – “Solurii Pay Per Click” un workshop sustinut de Cristian Ignat

“Afla cat mai multe despre posibilul tau client si incepe o campanie AdWords” – este un punct important de care te poti folosi si tu, urmarind comportamentul celor care ajung in site-ul tau. Prezinta-le atat avantajele pe care le pot avea devenindu-ti clienti, cat si avantajele produselor de care sunt interesati.

“Prima data investeste in site, apoi in promovarea lui”

“Puterea contextului: Cum sa livrezi o experienta premium si sa cresti engagementul prin personalizare, automatizari si analiza datelor” – Andrei Georgescu

“Actioneaza la momentul potrivit” – pentru a reusi acest lucru cu succes, trebuie sa urmaresti, sa testezi, sa ajuti utilizatorul, sa-i oferi ceea ce are nevoie. Pune accent pe continutul din site, pe ceea ce trebuie sa ii comunici clientului si fa acelasi lucru si in subiectele pentru e-mailuri.

A urmat un workshop care, de asemenea, mi-a placut mult, sustinut de Bogdan Manolea – in care a prezentat, intr-un mod interactiv sa zic asa “Avantajele si dezavantajele magazinelor online in urma noii legislatii in comertul electronic – explicarea aspectelor importante ale noii legi.”

Un workshop in aer liber, cu informatii extrem de importante si fel de fel de intrebari cu care a reusit sa ne tina in garda. Intreg workshop-ul s-a conturat pe noua legislatie cu privire la drepturile consumatorului in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii. Termenul pentru returnarea produselor, termenul de livrare, costurile legate de returnarea produselor, efectele exercitarii dreptului de retragere asupra contractelor auxiliare si exceptii de la dreptul de retragere sunt doar cateva puncte care ne-au pus pe ganduri.

Ziua 3 – “Low Budgets? Think Habits” – un workshop foarte bun prezentat de Iulian Padurariu – Consultant Marketing

“Bugetele mici au nevoie de solutii noi” – Iulian a venit cu cateva sugestii bune de pus in practica pentru cei care au bugete limitate


“De ce nu cumpara clientii. Solutii si idei ca sa-i faci sa apese pe butonul de plata” – Workshop sustinut de Ciprian Soleriu

Educarea potentialului client din online este inca un pas important. Sunt oameni care prefera sa mearga in magazinul fizic, in cazul in care are in orasul in care locuieste, decat sa cumpere online la un pret putin mai mare. Ciprian a pus accent si pe modul in care ii face pe clienti sa ramana in site, prezentand doua metode: personalizarea experientei de cumparare, colectarea adreselor de e-mail si comunicarea cu acestia.

A urmat apoi un workshop SEO sustinut de Adrian Ichim

Google pune accent pe continut de calitate, iar daca inainte se punea accent pe cat mai multe link-uri fara sa se tina cont de autoritatea domeniilor sau de tara de provenienta a acestora, acum cel mai important este continutul. Adrian a pus accent si pe continutul de calitate in site, nu doar in articolele de promovare si i-a sfatuit pe proprietarii de magazine sa isi personalizeze paginile cu descrieri unice, descrieri relevante pentru produse ori categorii de produse, sa isi optimizeze foarte bine imaginile.

Ziua 4 – cea mai interactiva de altfel, a inceput cu un workshop sustinut de Steffen Heringhaus – “Selecting Marketing Channels: Which are right for my business?” si a continuat cu “Exercitii de marketing Digital”, un workshop sustinut de Costin Radu si s-a incheiat cu workshop-ul “Full Customer Matchmaking” sustinut de Alina Burlacu si Marian Trusca.

Citeste si despre:

  1. Web design si emotii in eCommerce 
  2. Cum folosim AIDA in eCommerce
  3. Asa DA asa NU in eCommerce
Follow me

Adriana

Client Manager la SilkWeb
5 ani de experienta online
Ofer clientilor SilkWeb cele mai bune sfaturi si idei pentru proiectele aflate in desfasurare si monitorizez toate campaniile de marketing.
Adriana
Follow me

Comments

comments

[i]
[i]
[index]
[index]