Aproximativ 5 minute timp de citire

      Nu este niciodata prea devreme sa incepi pregatirea pentru viitor, in special atunci cand vorbim de SEO, 2019 ar putea fi un an revolutionar pentru asta. SEO constituie o mare parte din marketingul online. Intre realitatea virtuala si realitatea augmentata, am putut vedea schimbari mari in felul in care noi, ca optimizatori ai motorului de cautare, facem lucrurile. Hai sa vedem si sa analizam la ce te poti astepta pentru anul urmator la acest capitol.

 1. Voice Search (cautarile vocale)

Expertii cred cu adevarat ca anul 2019 va fi anul vocii, chiar mai mult decat a fost 2018.  AI (artificial intelligence) va schimba modul in care se realizeaza cercetarea cuvintelor cheie. Inteligenta artificiala va deveni mai omniprezenta, astfel incat specialistii SEO sa inteleaga cunostintele cu privire la invatarea automata si la automatizare.

Un numar tot mai mare de oameni vor ramane la optiunea de cautare vocala, astfel incat specialistii SEO vor trebui sa se adapteze la acest tip de cautare relativ nou. Este interesant intrucat solicitarile de voce difera de interogarile obisnuite, iar atunci procesul de cercetare al cuvintelor cheie cel mai probabil se va schimba.

Aceasta este o chestiune de timp, totusi, iar probabil in urmatorii 5-10 ani acest tip de SEO va deveni mai obisnuit. Cautarea vocala va reprezenta aproape 50% din totalul de cautari.

In marketingul de cautare va trebui să acordam mai multa atentie modului in care ne dorim sa captam acest trafic. Cautarea vocala nu contine numai mai multe cuvinte, insa poate fi si mai bine orientata spre ceea ce asteapta un utilizator sa gaseasca.

De exemplu, in cazul in care anterior o companie de imbracaminte ar optimiza o categorie pentru “Tricouri albe”, acestea ar putea acum sa ia in considerare intrebari mai lungi cum ar fi “Unde gasesc cel mai ieftin tricou negru?

Citeste si: Cum Gasesti Cele Mai Bune Cuvinte Cheie Pentru Afacerea Ta

 2. User Experience

   Cred ca User Experience se va dovedi a fi unul dintre cei mai mari factori de clasificare. Google ofera rezultate de cautare mai multe si mai personalizate, astfel incat, pentru a avea rezultate bune, va trebui sa te asiguri ca oferi o experienta mai buna pentru utilizatori si sa ii pastrezi mai mult pe site-ul tau.

Vei avea nevoie de continut care ii va capta atentia utilizatorului, dar si de un site care se incarca foarte rapid. Timpul de incarcare este o masura importanta pentru optimizarea site-ului tau. Durata ideala a timpului de incarcare este sub trei secunde.

Stii cum te ajuta  Google in afacerea ta? Afla totul din acest Ghid SEO
ghidul seo

Vrei mai mult trafic din Google? Vrei mai multi clienti?

Cere acces la noul ghid SEO actualizat cu modificari algoritmului Google.

Pentru a verifica timpul de încărcare (desktop și mobil), poti apela la instrumentul Google PageSpeed Insights.

Timpul petrecut pe un site a devenit de asemenea un factor semnificativ de clasificare in combinatie cu paginile pe sesiune si procentul de bounce rate. Motivul pentru care timpul petrecut pe site de un utilizator este important este pentru ca acesta defineste valoarea pe care o oferi utilizatorilor.

Cu cat un utilizator petrece mai mult timp interactionand cu site-ul tau, cu atat este mai bine, iar algoritmul Google il va interpreta mai puternic. Daca te intrebi cat timp ar trebui un utilizator sa petreaca pe site-ul tau, ei bine media este de aproximativ trei minute. Acesta este momentul in care SEO, dezvoltarea web si marketingul de continut se completeaza armonios pentru a te ajuta in relevanta si pozitia in Google.

Poti creste timpul petrecut pe site in urmatoarele moduri:

  • Foloseste sectiuni H2 si H3 pentru paragrafe
  • Ofera valoare cu ajutorul continutului de pe site
  • O incarcare rapida a site-ului dar si varianta mobile friendly
  • Utilizeaza video-uri pentru a pastra atentia utilizatorului
  • Afla ce intrebari are audienta AT si raspunde-le prin diferite articole, ghiduri, etc.

Citeste si: Cum Sa Faci SEO si Sa Obtii Rezultate Mai Rapid

3. Social media

Canalele social media vor fi mult mai importante atunci cand vorbim de cautare dar si de indexare. SEO pentru viitor va insemna mai mult continut orientat catre consumatori. Site-urile vor continua sa produca continut creat special pentru oameni, nu doar pentru motorul de cautare.

Social media va juca, de asemenea, un rol important in SEO. Canalele social vor continua sa se integreze cu cautarea in ansamblu, atat in ceea ce priveste continutul mai mare, cat si indexarea si clasarea de catre motorul de cautare si utilizatorii care folosesc aceste platforme sociale ca motor de cautare in scop propriu. Sa nu uitam ca  YouTube este deja al doilea cel mai mare motor de cautare.

Facebook a lucrat la algoritmul sau pentru o lungă perioada de timp pentru a combate spam-ul de pe platforma. Acum, actualizarea este pusa in aplicare oficial: de acum, legaturile mai putin relevante din fluxul de stiri sunt in mod semnificativ reduse. Cel mai notabil beneficiu pe care il poti avea din postari Social Media este ca poti obtine rapid backlink-uri care iti imbunatatesc rank-ul. In acest fel poti obtine mai multi vizitatori si evident mai multe vanzari.  

Trebuie sa tii cont ca optimizarea platformelor de social este de asemenea o parte vitala a oricarei campanii SEO. Fata de optimizarea on-page si off-page, mai exista acest factor important in drumul tau spre un ranking bun in Google; nu trebuie sa uitam de diferite actiuni, preferinte si mentiuni din social (Facebook, blog-uri, etc) influenteaza clasamentul motorului de cautare in Google.

   2019 va fi cu adevarat anul vocii. Cautarile in Amazon si cautarea YouTube, dar si cele video, trebuie sa fie luate in considerare deoarece cota de cautare a vocii este data mai mult altor platforme decat Google.

    Timpul este cea mai valoroasa resursa pe care o are o persoana de afaceri. Folosirea serviciilor de marketing semnifica faptul ca gestionarea proiectelor de marketing online te va ajuta sa vizezi mai multe aspecte lucrative ale companiei tale, de care astfel probabil nu ai timp, in cazul in care optezi pentru servicii de marketing interne.

Citeste si:  Planul Minim De SEO Pentru Cei (Foarte) Ocupati

Astfel vei putea sa te concentrezi cu usurinta asupra functionarii zilnice a afacerii tale si a afla modalitati de imbunatatire a acesteia,  noi iti oferim inclusiv un curs SEO daca vrei sa inveti pe bune cum se face optimizarea pentru motoarele de cautare.. Fiecare proprietar de afacere trebuie sa se gandeasca la externalizarea activitatilor sale de marketing. Este o modalitate exceptional de productiva de a profita de popularitatea si puterea retelei web, in special daca firma ta nu are experienta si cunostintele necesare pentru a face acest lucru.

Daca esti propietarul unui business atunci ai langa tine echipa care te va ajuta cu activitatile potrivite pentru nisa ta si cu tot ce ai nevoie pentru a incepe sa-ti promovezi afacerea prin servicii de marketing complete.

 

Adriana Tar

Adriana Tar

Marketing Specialist at Silkweb
Adriana Tar

Latest posts by Adriana Tar (see all)

Comments

comments