Nu e usor sa fii un landing page. Ai un singur si un singur job, pe tot parcursul vietii: sa oferi utilizatorului ceea ce i s-a promis atunci cand a dat click pe un ad, un e-mail sau o oferta. Poate parea un task simplu, fara prea multe batai de cap dar, de fapt, este o raspundere imensa pentru o pagina unica.

Practic, creez prima impresie asupra intregului site iar acesta poate sa fie un moment de reusita sau un adevarat esec. Paginile spre care conduc eu sunt elaborate, incepand de la cosul de cumparaturi si pana la paginile centrate pe sectiunea de “Despre noi” a site-ului. Daca sunt optimizat ca la carte, testat si retestat, pot sa ajung unul dintre cele mai eficiente instrumente in cresterea ratei de conversie. E o munca serioasa, care cere responsabilitate si documentare consistenta asupra indicatorilor comportamentali observati.

Cam acestea sunt gandurile unui landing page, daca ar fi sa ni-l imaginam ca si o persoana. Dar hai sa o luam cu inceputul.

Ce este un Landing Page?

Te mandresti cu un website care prezinta informatii utile pentru orice utilizator, un blog cu articole educationale care pot face o schimbare sau un magazin online ce vinde produse si servicii de calitate. Cu toate aceste, nu ai parte de nicio conversie.

Ce se intampla?

Poate utilizatorii nu stiu ce trebuie sa faca pentru a cumpara un produs sau serviciu, nu stiu cum sa se aboneze, sa-si faca un cont sau sa descarce un fisier. Sau poate doar au nevoie de cineva care sa le spuna ce trebuie sa faca pentru a obtine ceva – proces avantajos atat pentru tine, cat si pentru public.

Acel cineva este tocmai un landing page, pardon, un landing page de succes, corect optimizat. Eficienta unui landing page se masoara in ratele de conversie. Aceste conversii sunt fie inregistrarea unui cont, completarea unui formular, comanda, inregistrarea pentru un newsletter, participarea la un webinar etc. Tinta unui landing este sa convinga cel mai mare procent de utilizatori sa completeze o actiune dorita.

La nivel general, un landing page este, practic, orice pagina web pe care utilizatorul poate ajunge sau “ateriza”. In termeni de marketing si publicitate, un landing page este o pagina web distincta de restul site-ului, cu un design special creat pentru a atinge un scop stabilit. Atunci cand limitezi optiunile disponibile ale unui utilizator, acesta este ghidat pas cu pas spre scopul pe care ti l-ai propus.

Ce este Landing Page Optimization ?

In cea mai simpla forma, optimizarea unui landing page reprezinta folosirea unor informatii calitative si cantitative pentru a crea ipoteza unei noi versiuni a paginii, pe care o vei testa si publica pentru a spori sansele de conversie.

In optimizarea unei pagini de “aterizare” trebuie sa tii cont de urmatoarele aspecte:

  • Creaza o oferta coerenta si completa
  • Impune o singura optiune de a trece la actiune, o singura oferta
  • Pune la dispozitia publicului dovezi
  • Ofera garantii si simboluri ce construiesc incredere si cresc capitalul de credibilitate
  • Completeaza oferta cu imagini sau video
  • Evita optiunile sau butoanele de call-to-action ce ar putea distrage atentia utilizatorilor

Un landing page eficient nu va contine niciodata mai mult de un singur buton de CTA si un singur link ce duce spre completarea actiunii dorite. Atunci cand utilizatorul are o singura optiune la dispozitie, exista mai multe sanse sa o completeze, convertindu-se.

Butoane colorate care clipocesc in toate partile, link-uri pe un cuvant din doua sau un text prea sofisticat sunt masuri luate de cei care nu inteleg, in primul rand, ce inseamna un landing page. De exemplu, nu este indicata integrarea butoanelor de social share in aceasta pagina deoarece pot distrage atentia utilizatorului de la scopul final.  

De ce ar trebui sa folosesti un Landing Page?

Landing page-ul este agentul de vanzari imbracat elegant si simplu, la patru ace, cu un speech scurt si eficient care iti aduce vanzari si conversii. El prezinta oferta de produse si servicii, subliniaza avantajele si beneficiile ofertei fara a face risipa de metafore si laude, el convinge.  

Prin urmare, raspunsul pe scurt la intrebare este ca trebuie sa folosesti un landing page pentru a obtine conversii. Daca esti reticent, urmareste doar situatia paginilor in Google Analytics. Astfel, vei observa ce pagina prezinta rate de respingere crescute, deci are nevoie de optimizare a continutului, a modului de aranjare, a imaginilor etc.

Procesul optimizarii unui Landing Page:

  1. Defineste-ti scopurile

Niciodata sa nu incepi construirea unui landing page inainte de a seta prinicalul scop al acestuia. Vrei sa obtii mai multe lead-uri? Vrei sa vinzi un produs? Vrei ca oamenii sa se inregistreze pentru a participa la un webinar? Vrei mai multe persoane interesate catre care sa trimiti newslettere constant?

Toate aceste scopuri cer tipuri diferite de continut. De exemplu, daca urmaresti sa vinzi un produs, in landing page inserezi o imagine sau un video care demonstreaza cum poate fi folosit produsul si care e utilitatea lui dar si un buton lizibil si atragator de CTA, ce conduce utilizatorii prin intregul proces de comanda.

Odata ce stii care sunt scopurile finale, poti sa alegi tipul potrivit de landing page, printre care se numara principalii doi candidati: Click-Through sau Lead Generation. Click-through urmareste persuadarea unor vizitatori sa realizeze o actiune dand click spre o alta pagina din site, de obicei spre cosul de cumparaturi sau formularul de inregistrare cont. Acest tip de landing page este folosit in deosebi in eCommerce.

Lead Generation este folosit pentru a obine date despre utilizator, cum ar fi numele sau adresa de e-mail. Acestea vor fi folosite ulterior pentru a contacta utilizatorul, pentru a promova produse si servicii sau a-i oferi acestuia diverse optiuni avantajoase precum un eBook, un webinar, Free Trial etc.

  1. Construieste un Landing Page

Primul element al unui landing page este headline-ul. De obicei te astepti ca acesta sa faca urmatoarele lucruri:

  • sa atraga atentia;
  • sa se potriveasca limbajului din CTA pentru a conduce utilizatorii in pagina;
  • sa te ajute sa rankezi pe anumite cuvinte cheie;
  • sa indemne utilizatorii sa citeasca textul din pagina;
  • sa exprime valoarea organizationala (crezul tau, elementele dupa care te ghidezi pentru a-i multumi pe utilizatori);
  • sa conspecteze continutul din pagina;
  • sa convinga oamenii sa se inregistreze, sa cumpere, sa se converteasca intr-un fel sau altul.

E o nebunie, nici un headline nu poate sa indeplineasca singur toate aceste cerinte. Prin urmare, un landing page are un numar de componente, cu un scop specific:

  1. Headline – atrage atentia vizitatorilor in pagina si este mesajul folosit ca trigger in campaniile de ad-uri sau bannere publicitare. Trebuie sa fie descriptiv si sa reflecte intotdeauna tipul ofertei pe care o faci utilizatorului.

1.1. Subhead – indeamna utilizatorul sa citeasca urmatorul paragraf si este util in cazul in care headline-ul trebuie scurtat;

  1. Body Copy – sprijina direct scopul final al paginii, reprezinta continutul landing-page-ului axandu-se pe beneficiile produsului sau serviciului prezentat;
  2. Social Proof – transforma scepticii in oameni care cred in tine si in produsele sau serviciile tale. Review-urile sau testimonialele unor utilizatori multumiti au un impact crescut pentru cresterea credibilitatii;
  3. Hero Shot – o imagine sau un video relevant face cat o mie de cuvinte. Evita folosirea imaginilor standard si asigura materiale de calitate, profesioniste;
  4. Form – formularul sau campul ce trebuie completat pentru atingerea scopului final; practic este folosit pentru a aduna informatii despre utilizator si a-l transforma in lead.
  5. Button – un call-to-action pe care oamenii dau click pentru a realiza o actiune;
  6. Post Conversion – pagina creata pentru a conduce utilizatorii spre alte pagini in care sa se converteasca.

E adevarat ca poti sa aservesti fiecarui element mai multe scopuri dar nu faci decat sa minimizezi sansele de reusita ale landing page-ului. Aceste elemente formeaza un ecosistem, o mica fabrica de conversii, in care fiecare “muncitor” isi face treaba pentru ca produsul finit sa fie unul valoros.

Citeste si: 5 Pasi De Urmat Pentru A Creste Rata De Conversie

Construieste o pagina post conversie

Bun, ai realizat landing page-ul, utilizatorii s-au convertit, gata. Sau nu. Aminteste-ti ca trebuie sa depui eforturi si pentru clientii existenti, deoarece urmaresti fidelizarea acestora si loialitatea fata de brandul tau. Prin urmare, ce se intampla dupa ce utilizatorii se convertesc?

Bate fierul cat e cald si construieste o pagina post-conversie. Prima oprire se numeste “Pagina de confirmare” si e cazul sa fie considerata drept o oportunitate pentru a convinge clientii sa realizeze o actiune post conversie. Dupa momentul magic in care clientii spun “da, imi place de tine”, profita de ocazie si implementeaza actiuni secundare.

Iata ce poti sa faci:

  • invita-i sa te urmareasca pe retelele de socializare;
  • invita-i sa distribuie evenimentul pe Social Media;
  • invita-i la un webinar;
  • cere-le sa se aboneze la newsletter;
  • ofera-le un discount;
  • ghideaza-i in continuare pe pagini unde pot gasi alte oferte de care sunt interesati.

Citeste : Castiga Increderea Clientilor Cu Pagina De Multumire

  1. Directioneaza traficul pe Landing Page

Pentru a obtine trafic in pagina creata te orientezi in functie de statutul tau: fie esti incepator, fie ai deja o anumita pozitie in domeniul in care activezi, online. Daca abia acum ai inceput, pentru a obtine trafic instant, ai la dispozitie instrumente de trafic platit precum sunt cele Pay-per-Click disponibile prin Google AdWords sau bannere publicitare. Posibilitatile se extind in cea de-a doua varianta deoarece se presupune ca ai reusit pana acum sa colectezi date despre publicul targetat. Poti sa combini instrumentele de trafic platit cu listele de e-mail-uri ale utilizatorilor tai dar si cu fanii si followerii de pe retelele de socializare.

  1. Aduna feedback din teste

ab test adauga in cos

Ca si in cazul tuturor strategiilor din online, nu exista reteta perfecta pentru un Landing Page care functioneaza garantat. Fiecare public este diferit. Are scopuri diverse, anumite nevoi de informare si provine din diferite medii. Totusi, asta e o veste buna deoarece iti ofera accesul la diferite tipuri de feedback pentru landing page-ul creat. Nu obtii rezultate corecte si relevante daca folosesti doar opinia ta personala, subiectiva pentru a-l testa.

Feedback-ul este constructiv, te ghideaza sa faci schimbari pentru a atinge performanta. Poate e nevoie sa schimbi doar pozitia butonului de CTA sau culoarea acestuia iar rezultatele se imbunatatesc.

Poti apela la diferite metode de testare. Monitorizeaza rezultatele landing-page-ului pe o perioada limitata in Google Analytics, asigura-te ca ai o echipa eficienta, care ofera suport in timp real prin intermediul Live Chat, chiar in momentul in care utilizatorii sunt pe cale sa se converteasca sau aplica testul de 5 secunde.

Testul de 5 secunde implica pozitionarea unei persoane in fata unui blank screen. Afiseaza landing page-ul timp de 5 secunde si apoi observa daca persoana respectiva a inteles care este scopul paginii si ce actiune trebuie sa intreprinda. In caz ca rezultatele sunt negative, e clar ca trebuie sa faci schimbari.

  1. A/B Testing sau Multitesting pentru Landing Page

Cand vine vorba de landing page-uri, ai la dispozitie instrumente specializate de testare precum sunt A/B Testing sau Multitesting.  In cazul variantei A/B poti sa incluzi doua alternative ale aceluiasi landing, cu elemente diferite. Testeaza ce merge si ce nu functioneaza in ceea ce priveste:

  • lungimea headline-ului si coerenta exprimarii;
  • expresia de call-to-action;
  • Hero Shot – vezi ce impact are o imagine fata de un video sau daca trebuie sa schimbi elementul existent;
  • design-ul butonului de CTA;
  • culoarea butonului de CTA;
  • lungimea formularului;
  • lungimea continutului – de obicei, utilizatorii prefera un continut scurt si cuprinzator in detrimentul compunerilor interminabile.

Dupa ce alegi o varianta castigatoare testeaza-o timp de cel putin o saptamana, pentru a acoperi fluctuatiile in functie de zi sau moment al zilei. In medie, vei dori sa ai aproximativ 500 de vizitatori unici care sa vada fiecare varianta a testului. Nu te opri din testat pana cand statisticile  nu depasesc marcajul de 90% sanse de reusita.

Citeste despre : Cresterea Ratei De Conversie Prin A/B Testing

In cazul magazinelor online implementate pe platforma Silkmart care aleg sa se integreze in aplicatia partenera Retargeting.biz, exista si posibilitatea Multitesting pentru testarea landing page-urilor. In acest caz, alternativele de testare sunt nelimitate. Tot aici clientii platformei isi pot face landing page automat pentru diferite campanii, de exemplu pentru Black Friday.

Ce mai stai pe ganduri? Foloseste landing pages pentru cresterea ratelor tale de conversie si optimizeaza-le corect si eficient pentru a atinge performanta.

Citeste si:

Cosmin Daraban

Comments

comments