Aproximativ 5 minute timp de citire

Cauti informatii despre trenduri Google Ads 2020? Vezi articolul!

Pentru Google Ads, 2019 a fost un an cu modificari majore care au avut impact asupra felului in care actioneaza aceasta platforma. De la retragerea indicatorului de average position, pana la adaugarea listelor de afinitate bazate pe anii de informatii adunate de Google. 

Mai exact au fost 11 modificari majore pe platforma Google Ads.

Urmeaza sa ti le prezint imediat, alaturi de o scurta lista cu trenduri Google Ads 2020 si idei pentru strategia de marketing / magazinul tau in acest an.

1. Dispare average position

Google Ads a eliminat indicatorul pozitiei medii (average position) si a promovat alti indicatori – precum top of the page rate si absolute top of page rate, care spune exact in cat la % din cazuri ad-urile au fost pe primul loc. 

Fata de acesta, pozitia medie spunea vag ca esti pe primul loc, dar nu iti indica si pozitia ad-ului care putea fi, uneori, si primul de la capatul paginii.

average-position-google-ads

2. Evolueaza phrase match si broad match 

Si sinonimele cuvintelor cheie fac trigger la ad. Daca, de exemplu, adaugi +servicii +auto, cu acest update vei avea cautari de tipul “cum sa deschid un service auto” sau “acte pentru un service auto”. Inainte ai fi primit cautari de tipul “servicii auto cluj”, “servicii auto program”etc.

phrase-si-broad-match

3. Apar audientele de afinitate bazate pe informatiile adunate de algoritmi

Acestea au afectat foarte mult trendurile Google Ads 2020. Ce se intampla, de fapt? 

Aceste audiente de afinitate ofera mai mult control asupra persoanelor care o sa vada reclamele, oferind astfel o noua oportunitate de diseminare a brandului catre oamenii cu o anumita afinitate pentru produsul / serviciul tau.

cautari-afinitate

4. Apare instrumentul de extindere a audientei (audience expansion tool) 

Prin acest instrument, se poate controla nivelul de audienta pe baza bugetului pe care esti dispus sa il investesti. Unele campanii lucreaza in tandem cu instrumentul, altele doar mananca bugetul pana ce sunt oprite sau nu mai sunt fonduri.

extindere-audienta

5. Retragerea optiunii accelerated delivery pentru campaniile search…

… care aducea ad-ul la toate bid-urile posibile. Astfel bugetul se termina mult mai rapid fata de standard delivery – care pune ad-ul in cele mai promitatoare bid-uri.

Optiunea accelerated delivery e inca prezenta la campaniile de Display si video.

accelerated-delivery

6. Introducerea extensiei lead form ad 

Cu ajutorul acestei extensii se pot colecta informatii de la clienti. Mai exact: nume, email, numar de telefon si codul postal. 

Datele pot fi folosite ulterior in diferite campanii pentru firma ta, chiar campanii specifice de vanzare – lead-urile reprezinta un trafic mai caldut asa ca se pozitioneaza mai jos, mai aproape de achizitie, in funnel-ul de vanzare.

lead-form-google-ads-2020

7. Sosirea conversiilor la nivel de cont

Poti afla ce conversii realizeaza mai mult clientii tai. Astfel, algoritmul Google devine din ce in ce mai bun pe masura ce se aduna informatiile si datele.

8. Aparitia reclamelor de tip bumper 

Cu acestea sigur te-ai intalnit pe YouTube. Sunt reclamele video de 6 sau 15 secunde, fara buton de skip.

reclame-bumper

Citeste si: Play: Reclama Video pe Youtube

9. Review-uri cu imaginile postate de clienti, pe Google Ads Shopping.

De curand, poti influenta clientul potential prin imagini si diferite review-uri postate de clienti reali.

google-shopping-ads

10. Videoclipuri in Responsive Display Ads

Aceasta este una dintre cele mai puternice schimbari din 2019. In mod normal, aveai posibilitatea sa afisezi doar imagini si gifs, dar acum te poti juca si cu videoclipuri.

Video-ul aduce mai multe impresii, mai multe click-uri si mai multa accesibilitate, in sensul ca ele sunt semi-automatizate.

responsive-display-ads

11. Sosirea ads-urilor de tip Google Shopping in Romania

Au sosit si in Romania in 2019, oferind un nou loc in care vanzatorii sa isi afiseze produsele unei audiente mult mai mari, in general la cautari de tip long tail keywords. Spre deosebire de alte reclame Google Ads, Shopping Ads au la baza un feed de produse (daca vinzi pe Gomag, de exemplu, nu mai trebuie sa il creezi manual de la 0, ai un feed generat automat de platforma).

google-shopping-ads-

Astfel produsele apar deasupra cautarilor organice aducand mai mult trafic si conversii. Se pot adauga si review-uri sa apara asigurand astfel mai multe conversii de la potentialii clienti nehotarati.

Trenduri Google Ads 2020 de care sa tii cont

In 2020, reclamele Google se vor concentra mai mult pe imbunatatirea algoritmilor. In prim plan se afla automatizarea campaniilor si concentrarea pe tipurile de bidding automatizate.

  1. Automatizarile campaniilor PPC in acest an au devenit o prioritate de finisat pentru cei de la Google. De acum, e posibil ca Google sa favorizeze campaniile care utilizeaza bid-uri automate, in detrimentul celor clasice, cu CPC manual. Prin favorizare ma refer la cresterea scorului de calitate pentru campaniile cu bid-uri automatizate, fata de cele clasice.
  2. Mai multa concentrare pe grupurile tinta. Odata cu aparitia listelor de audienta pe afinitati, liste construite de algoritmii de la Google, poti alege o gama mai larga de public, dar definita pe interese, lucru ce te ajuta foarte mult in campaniile de Display, remarketing si video.
  3. Strategiile PPC au inceput sa devina mai importante ca niciodata. Odata cu automatizarea sunt eliminate unele actiuni repetitive. Vei avea la dispozitie mai mult timp ce poate fi dedicat alegerii unei campanii de strategie. 
  4. Concentrarea pe listele de audienta bazate pe listele de afinitati de la Google. Pentru 2020 cunoasterea brandului, dar si crearea si mentinerea unei relatii cu clientii vor fi vitale.

Acestea sunt 4 trenduri Google Ads 2020 pe care trebuie sa le iei in calcul: automatizarea accentuata a campaniilor PPC, alegerea corecta a grupurilor tinta – bazate pe afinitati si strategia PPC bine pusa la punct.

Sincer, sunt curios ce alte schimbari vor avea loc in platforma celor de la Google, precum si cum se modifica performanta campaniilor la utilizatorii care se folosesc imediat de ceea ce am scris azi in articol. 

Recomandarea mea este sa tii cont si de strategia de SEO si comunicarile pe restul canalelor de marketing pe care le folosesti – odata ce omul iti intra din Google Ads pe site, decizia lui de cumparare este influentata de ceea ce vede acolo… si de Facebook + recenziile pe care le vede despre tine.

Sper ca articolul sa te ajute sa iti faci o strategie mai buna de Google Ads in 2020! Succes!

Axel

Ultimele postari ale lui Axel (vezi toate)

Comments

comments

[i]
[i]
[index]
[index]