Aproximativ 7 minute timp de citire

In 2017, am fost martorii felului in care social media a dominat industria marketingului digital, cu inovatii ale diverselor platforme, avand scopul de a intampina nevoile oamenilor de marketing si advertising. Schimbarile si imbunatatirile din ultimii ani au fost atat de dramatice, incat branduri si agentii de marketing au fost nevoite sa isi reineventeze in mod radical campaniile, pentru a tine pasul cu trendurile.

Ne putem astepta ca aceste trenduri sa ramana relevante si, mai mult decat atat sa se imbunatateasca in anii ce vor urma. Tu nu trebuie decat sa te asiguri ca le vei implementa atat de eficient incat sa poti tine pasul cu toate schimbarile.

Asadar, urmeaza acesti pasi simpli si ia-ti un ragaz pentru a privi in ansamblu la planul tau de social media marketing, inainte sa apelezi la servicii de marketing digital si continut din outsourcing.

Pe masura ce Social Media devine unul dintre principalele noastre modalitati de comunicare, consumatorii cer ca marketingul de brand sa fie tot mai personal. In acelasi timp, noi tehnologii de automatizare ofera oamenilor de marketing capacitatea de a-si alinia unele dintre sarcinile lor zilnice si interactiuni cu clientii, fara frica de a-si estompa imaginea brandului sau de a-si face vocea mai putina auzita.

Fara indoiala, marketingul digital va continua sa se indrepte intr-o directie monopolizata de doua trenduri in 2018: unul dintre acestea este comunicarea hiperpersonala si celalalt este bazat pe cresterea nevoii de a automatiza anumite procese.

Vei afla in continuare, aruncand o privire, despre ce te asteapta in lumea marketingului digital al lui 2018 si cum te poti pregati pentru a face fata cu succes schimbarii.

1. Consumatorii reactioneaza mai mult la momente autentice, nefiltrate, decat la continut creat intr-un mod perfect si extrem de profesional.

Desigur, din punct de vedere estetic, fotografiile profesionale de produs nu si-au pierdut appeal-ul, insa imaginile generice de stoc nu te vor ajuta sa evidentiezi autenticitatea brandului, mai ales cand consumatorul cauta momente cat mai autentice oferite de branduri pe diferite platforme sociale, in special cand au la dispozitie optiuni mai noi cum e Instagram Stories  sau Facebook Live.

Instagram Silkweb

Fiecare dintre noi, consumatorii cautam insight-uri oneste, sau mai pe romaneste spus, secrete din culise ale brandurilor si vrem sa ne conectam cu acestea intr-un mod mult mai personal. Branduri care distribuie poze nefiltrate si video-uri autentice, care nu au trecut inca prin procesul editarii la greu se pot astepta sa primeasca un feedback pozitiv mult mai mare, concretizat in: like-uri, share-uri, si bineinteles mai multe click-uri si accesari pe continutul promovat.

ghid avatar client silkweb
Intra in comunitatea SilkWEB si primesti

Ghidul pentru crearea Avatarului de client

Pentru a face campanii de marketing performante.

Un exemplu in acest sens e platforma BrandFox, care le permite utilizatorilor de Instagram sa isi vanda fotografiile diferitelor branduri, aceasta fiind platforma pe care trebuie sa o urmaresti daca esti in cautarea unor imagini mai veridice si mai graitoare pentru campaniile tale. Momentan, pe Academia Gomag se pregateste si se lucreaza la cursul de Content Marketing din care vei invata cum sa creezi continut care converteste bine :). Poti sa te inscrii acum si vei afla primul cand se va lansa acest curs!

Citeste: 8 trenduri in social media de care trebuie sa tii cont

2. Storytelling este mai important ca niciodata

Importanta unui continut de marketing este deja un subiect uzat, iar zilele in care un brand putea sa apeleze la orice fel de copywriter sunt demult apuse. Pe masura ce competitia pentru captarea atentiei in mediul online creste si devine agresiva, multe agentii aleg sa colaboreze cu oameni care spun cu adevarat povesti, profesionisti, poate chiar jurnalisti, pentru a le scrie materialele.

Trenduri in Marketing Silkweb

Stim cu totii si stii si tu ca suportul media obisnuit e in declin si o gramada de jurnalisti de profesie, care sunt in cautare de job-uri in marketing asteapta sa fie contactati. Asadar agentiile pot beneficia la maximum, angajand scriitori pe bune, cu background serios in reportaje si storytelling.

Cererea pentru continut de inalta calitate, care aduce engagement creste de la un an la altul si e de asteptat ca acest trend sa cunoasca o crestere si in anul 2018. Cititorii vor sa obtina o valoare unica de la fiecare brand cu care intra in contact si pe care il urmaresc, asa ca agentiile vor trebui sa iasa in fata cu noi strategii, ceea ce inseamna sau poate insemna promovarea talentului putin mai atipic sau netraditional.

Citeste: Cum Creezi Continut Care Atrage Tone De Trafic [+3 Formule]

3. Automatizarea – e aici sa ramana

Pana la jumatatea anului 2018, automatismele ar putea genera un procent de pana la 20% din continutul business sau social media. Facebook foloseste deja de ani buni Al in software-ul de recunoastere faciala. Urmeaza sa fim insa martorii unei tehnologii net superioare in 2018.

Gomag Facebook Chat

Cea mai importanta functionalitate a lui Al pentru agentii va fi cel mai probabil, raspandirea chatbot-urilor pentru a oferi rapiditate in serviciul de suport clienti. Millenialii au fost cei care au adoptat cel mai rapid aceasta noua tehnologie, 60% dintre ei afirmand ca au interactionat deja cu un bot, atunci cand au ales sa intre in contact cu un brand. Chatbot-urile pot ajuta la automatizarea proceselor, reducand volumul de munca pentru echipe si permitandu-le oamenilor de marketing sa aloce mai mult timp pentru a se ocupa de proiecte ceva mai creative, cum ar fi crearea de continut.

4. Relatii stranse cu influenceri care conteaza.

Marketing prin influenceri. Nu mai e ceva nou nu-i asa? Cu toate acestea insa, e important ca utilizatorul sau consumatorul sa-si indrepte mai mult atentia asupra brandurilor pe care le foloseste. Astfel, oameni de marketing urmaresc sa lucreze cu influenceri care se apropie cel mai mult de brandul lor, identificandu-se cu acesta.

Consumatorii nu sunt interesati sa vada o celebritate promovand un produs, ei vor sa vada leaderi adevarati in industrie vorbind despre un anumit produs sau serviciu, adaugand valoare sociala. Noile platforme de influenceri se inmultesc pe zi ce trece si ajuta la rezolvarea multor task-uri care consuma timpul oamenilor de marketing, aici intra automat gasirea unor influenceri cu adevarat relevanti, managementul relatiilor cu acestia si desigur, masurarea si cuantificarea succesului.

Mentinerea unei relatii stranse de colaborare cu influenceri cheie din industria ta e un atu, bineinteles daca esti unul dintre cei care vor sa capteze si sa pastreze atentia publicului sau in 2018. Asa ca nu te feri sa iti petreci tmp cautand carei audiente merita sa i te adresezi si sa te interesezi pe cine urmareste aceasta, inainte de a cauta sa perfectionezi relatia de colaborare cu influencerii.

Influencer Silkweb

Citeste si: 5 Interactiuni De Imbunatatire A Loialitatii Fata De Brand In Social Media

5. Competitia pentru formatul video va continua sa creasca LIVE VIDEO

Video-ul este deja cel mai consumat tip media in Social Media si 2018 va fi anul in care lucrurile nu se vor schimba prea tare din acest punct de vedere. De fapt, este prevazut ca pana in anul 2020, pana la 80% dintre continutul online sa fie video. Deja, in 2017, 90 % din continutul distribuit de catre utilizatorii platformelor sociale include VIDEO.

Gomag Facebook live

Am stabilit deja ca video-ul nu dispare din peisajul online prea curand, insa trebuie sa stii ca devenit un instrument extrem de competitiv. Daca te intrebi cum sa realizezi video-uri care creeaza engagement si care capteaza atentia celor care te urmaresc trebuie sa te concentrezi pe primele trei secunde, atat ai la dispozitie pana ce persoana care te urmareste incepe sa dea scroll. Optimizarea continutului video pentru a putea urmari un video cu sau fara sunet este de asemenea un element important, pentru ca majoritatea platformelor sociale pastreaza pe silent automat video-ul pana in momentul in care alegi sa dai click pe el. Experienta ar trebui sa fie benefica pentru toti vizualizatorii, indiferent ca asculta sau nu. O subtitrare in acest sens este perfecta.

In cele din urma, asigura-te ca motivele pentru care alegi sa faci un video sunt bine alese inca de la bun inceput. Audienta ta va vrea cu siguranta sa stie cum poate continutul video-ului tau sa le rezolve problemele, asa ca daca nu vor gasi valoarea in acesta, vor continua sa faca ceea ce nu vrei, adica sa dea in continuare scroll si sa ii pierzi.

Maria Silkweb

In concluzie, in  2018 oamenii de marketing ar trebui sa se pregateasca sa ofere:

Tot continutul pe care il produc si promoveaza ca unul personal, cu o amprenta personala

Automatizarea sarcinilor zilnice pe cat de mult posibil. Echipele de marketing pot gasi echilibrul potrivit intre automatizarea proceselor si oferirea celor care ii urmaresc de continut mai personal, mai aproape de brandul pe care il reprezinta, umanizat suta la suta in 2018.

Urmareste si prezentarea video pe acest subiect in Academia de eCommerce!

Maria Grebenisan

Maria Grebenisan

Marketing Specialist at Silkweb
Fiind Marketing Specialist la Silkweb descopar oportunitatea a invata si implementa strategii de marketing pentru a determina succesul unei afaceri. Clientii suntcartea de vizita a unei astfel de agentii, de aceea Silkweb e locul perfect pentru a invata cum sa lucrezi cu si pentru clienti.
Maria Grebenisan

Comments

comments