Crearea de content trebuie sa mearga mana in mana cu distribuirea si redistribuirea acestuia. Atunci cand realizezi o bucata de continut – fie ca este vorba de un articol elaborat, un video educativ, un infografic sau alte materiale – firesc este sa “ii dai drumul sa vezi daca zboara”.

Unde altundeva decat in social media? Retelele sociale disponibile reprezinta locul perfect in care sa-ti distribui materialele realizate. Insa vreau sa punctez in acest articol o strategie care merge mai departe de atat. Este o strategie mai mult sau mai putin intalnita, dar pe care noi la SilkWeb o punem in practica. Si functioneaza.

Strategia este pentru un segment larg de interes: atat pentru afaceri mici si mari, proprietari de magazine online care detin un blog, oameni de marketing, bloggeri si de ce nu, studenti sau interni care cocheteaza cu content marketing-ul.

De ce sa investesti in crearea de content?

Pe langa o strategie solida de promovare in alte canale de marketing si prin alte modalitati/automatisme, strategia de creare a continutului, distribuirea si redistribuirea acestuia reprezinta o cale sigura de a castiga trafic in site. Practic, dezvolti un site mult mai vizibil. In plus, te asiguri ca pui pe picioare un site/blog care nu poate fi penalizat din cauza lipsei de content. Iar Google tine cont.

Content inseamna o paleta larga de creatii: texte, imagini, video, un corp de email, un desen pe o tabla, un eveniment pe care il sustii live, un webinar; chiar si un curs cu o programa bine pusa la punct si o certificare reprezinta un continut bogat si bine realizat la care tu ai muncit. Noi la SilkWeb am pus bazele unui curs SEO – 100% Mai Mult Trafic Si Vanzari Din Google. Momentan se pregateste si se lucreaza la cursul de Content Marketing din care vei invata cum sa creezi contiut care converteste bine :). Poti sa te inscrii acum si vei afla primul cand se va lansa acest curs!

De ce sa redistribui continutul creat mai demult?

Este probabil o intrebare care e acum in mintea fiecaruia alaturi de alte remuscari:

“De ce as distribui ceva ce am mai distribuit o data?”
“Nu e, oare, considerat ca fiind continut depasit? Vechi?”
“Nu fac mai mult rau decat bine?”

Motivele variaza:

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

  • Pentru ca am investit timp valoros, resurse, pentru ca am creat ceva autentic si ca ne dorim ca acea creatie sa castige cat mai multe interactiuni sociale, si e normal.
  • Pentru ca oricine isi considera munca depusa o creatie demna de a readuce oricand oamenii in site, trebuie sa o faca. Poate fi considerata ca o recunostinta asupra muncii tale.
  • Pentru ca a redistribui e benefic pentru SEO. cu cat mai mult un user interactioneaza cu o postare, cu atat mai bine e vazut blogul tau in motoarele de cautare.
  • Pentru ca rezultatele nu vor intarzia sa apara. Interactiunea unei postari creste odata cu re-expunerea acesteia catre cei interesati. Adica, cel putin o vizita de la un prieten de treaba tot o sa ai. Un share nu iti scade din trafic, poate doar sa il creasca. Corect?
  • Pentru ca reciclarea in online e benefica. Nu ne folosim de resurse fizice, nu daunam mediului inconjurator. Un nou articol in blog (urmat de distribuirea si redistribuirea acestuia) nu inseamna inca un copac taiat. Ai unda verde!
  • Pentru ca cine ne urmareste in Facebook stie ca si noi la SilkWeb facem asta. Noi nu recomandam o strategie daca pentru noi nu a functionat.

Ar trebui sa iti schimbi strategia si sa nu mai produci continut nou?

Nu. Aceasta este o tactica de care nu trebuie sa abuzezi. Nu vrei sa fii cunoscut in social media precum “cel care isi recicleaza munca” si atat.

Gandeste-te ca daca nu mai produci continut nou va veni vremea cand nu vei mai avea ce sa redistribui. In plus, tocmai asta este strategia de baza: realizarea de content pe care ulterior sa il distribui. Daca ai un blog, asigura-te ca scrii constant articole. Daca detii un canal pe YouTube, fa-ti un calendar/editorial si urmeaza-l asa cum ai stabilit. Ai abonati si urmaritori care asteapta mereu ceva nou, fresh si de calitate pe care il pot distribui chiar ei.

Cum redistribui corespunzator?

Creaza continut evergreen, pe cat posibil.

Stim ca articolele cu cel mai mare impact sunt cele scrise pe subiecte de moment, pe trend-uri, insa trebuie sa ai in blog si articole fara sezonalitate. Stiu, se schimba multe lucruri in online, chiar de pe o zi pe alta, insa punctul forte al unui articol evergreen e ca poti sa-l redistribui in timp.

Sa luam ca si exemplu subiectul Bitcoin vs. SEO. Despre Bitcoin, valoarea si credibilitatea lui in randul utilizatorilor de internet, nu poti scrie constant. Nu se cauta mereu, nu s-a cautat pana de curand si nu poti baga mana in foc ca pe viitor informatiile despre aceasta cryptomoneda vor fi de larg interes.

SEO, in schimb? Da! “Ce este seo”, “cum fac seo”, “tactici corecte seo” – mai mult ca sigur ca se cauta chiar si acum, intre timp ce tu citesti acest articol. Acesta ar fi un subiect care iti genereaza continut evergreen.

Desigur ca totul e in schimbare – si mai exact, in proces de imbunatatire si simplificare, astfel incat userii sa aiba doar de castigat. Dar daca atingi si punctezi subiectele care trebuie, ti-ai realizat automat materiale apte de redistribuire in viitor.

Cand redistribui continut, asigura-te de urmatoarele:

Ce faci inainte?

  • In articole, schimba cateva headline-uri (H2) – nu pentru ca ar fi depasite, gresite sau lipsite de actualitate – ci pentru a oferi un suflu nou continutului.
  • Reciteste din nou continutul si fii sigur ca nu ti-au scapat erori gramaticale sau de ortografie.
  • Link-uri interne – verifica sa nu ai erori 404 pe acestea si, daca trebuie, fa redirecturile necesare. Extra – poti sa ceri o reindexare pe acel URL in Search Console catre Google – atat desktop cat si mobil.

  • Imagini, video, butoane, nume brand schimbate – asigura-te ca toate sunt la zi. Sterge orice countdown-uri expirate, ghid-uri care nu mai sunt de actualitate, informatii care nu mai functioneaza si asupra carora ai control.

Ce analizezi dupa?

  • Compara in Google Analytics sesiunile. Vezi daca ai avut mai mult trafic acum ca ai redistribuit articolul sau daca acesta a avut mai mare impact atunci cand a fost proaspat publicat. Asta iti poate spune multe despre ce cale sa alegi in strategia ta de content marketing.

Citeste: Cum Folosesti Parametri UTM Pentru Monitorizarea Social Media si un alt articol scris de mine Cum gestionezi sarcinile zilnice la birou

Ca si concluzie, redistribuirea continutului aduce cu sine numai lucruri bune: trafic, vizibilitate, un mic boost si in SEO si, de ce nu, o conversie.

Daca tot iti e greu sa crezi ca pentru tine ar putea functiona, pune problema altfel: gandeste-te ca urmaritorii tai s-ar putea chiar sa nu-si aminteasca, sa nu-si dea seama sau sa nici nu fi stiut de existenta continutului pe care tu acum il re-postezi. Mai nou, cu algoritmii, daca postarea ta nu a beneficiat de boost, cu siguranta nu ai atins organic audienta dorita. Asadar, foloseste-te de tot ce ai la maxim!

Urmareste si prezentarea video pe acest subiect in Academia de eCommerce!

Comments

comments