5 Tipuri Speciale de Remarketing

5 Tipuri Speciale de Remarketing

Claudia

Claudia

De 3 ani in SilkWeb, urmaresc performanta in campaniile PPC, implementez ultimele noutati din domeniu si ma asigur de reusita lor.
Claudia

Petru cei care nu cunosc inca termenul de remarketing, el se refera la targetarea prin campanii de marketing a persoanelor care ti-au vizitat la un moment dat site-ul in speranta de a-i readuce pe site sa faca conversia dorita.

Cu siguranta ati fost si voi urmariti de reclame dupa ce ati vizitat un anumit site si nu ati cumparat, sau nu ati cerut oferta. Dar acum discutam din spatele reclamelor si va voi prezenta 5 tipuri mai aparte de remarketing, care dau rezultate bune pentru advertiseri si care le aduc multe beneficii si vizitatorilor.

Pentru toate tipurile de remarketing este necesara implementarea codului de remarketing pe site, cod care colecteaza cookie-urile vizitatorilor si cu ajutorul caruia poti ulterior crea liste relevante cu acesti vizitatori. Acesta se gaseste in contul de Adwords, la sectiunea Audiences. Gasesti acolo si instructiuni pentru implementarea lui si tot acolo creezi ulterior listele de remarketing.

Acum ca am definit ce e acela remarketing, in randurile de mai jos va prezint 5 modalitati mai speciale de retargetare a vizitatorilor. Spun speciale, fiindca multi advertiseri fac remarketing general, bannere care li se afiseaza tuturor vizitatorilor site-ului si astfel cele 5 tipuri de remarketing enuntate mai jos aduc ceva nou, se concentreaza pe segmentarea vizitatorilor dupa diverse criterii si aduc rezultate mai bune.

  • Remarketing pe cei care abandoneaza cosul de cumparaturi

Sunt o multime de vizitatori care dupa ce adauga produsele in cos se razgandesc asupra comenzii. Motivele pot fi diverse, s-au speriat de costul de livrare, de costul total al comenzii, procesul de comanda e prea complex si necesita date pe care nu le au la indemana (cc. cod postal). sau multe altele. Dar daca sa adauge produsele in cos, intentia de cumparare este mult mai puternica decat a unui simplu vizitator. Deci, aceste persoane trebuie neaparat remarketate.

banner remarketing micul gospodar

Tip: In campaniile de remarketing pe cos e ideal sa oferi un incentive pentru finalizarea comenzii: o gratuitate sau  un discount care sa convinga ca de data aceasta sa duca pana la capat comanda.

banner remarketing retroboutique

Cum setezi campania de remarketing?

Creezi o lista de remarketing cu cei care au ajuns in pagina de cos (lista 1) si una cu cei care au convertit (lista 2). In crearea campaniei de remarketing pe cos vei targeta lista 1 si vei exclude lista 2.

Citeste si: 5 pasi simpli pentru cresterea vanzarilor cu remarketing

  • Remarketing dinamic

Este o forma de marketing prin care Google creeaza dinamic anunturi care includ pret, imagine si text la alegere – in functie de comportamentul vizitatorilor pe site. Pe langa faptul ca nu mai iti bati capul cu creative-ul, le aduci aminte vizitatorilor de exact ceea ce au fost interesati.

De exemplu, ai un magazin online de haine de dama si o persoana se uita la o rochie roz din dantela, colectia noua. Nu e mai de impact sa ii arati un banner cu exact aceasta rochie, decat un banner cu mesaj generalist? Iar daca ii oferi si transport gratuit, va avea inca un motiv sa comande.

Pentru setarea remarketing-ului dinamic vei avea nevoie de un feed cu produsele si de customizarea codului de remarketing (parametrii custom adaugati trebuie sa preia informatii despre ID-ul produsului vizitat, pret, descriere. Google va gasi utilizatorul care a fost pe site si ii va arata in reteaua sa de display reclame cu produsul / produsele vazute pe site.

cailyn remarketing dinamic

La setarea campaniei poti sa filtrezi vizitatorii in functie de actiunea efectuata pe site. Recomandat este ca in remarketing-ul dinamic sa targetezi product viewers (deci sa iti creezi o lista doar cu cei care au ajuns pe pagini de produs) pentru ca remarketing-ul de produse sa aiba sens. Mai poti sa ii targetezi pe cei care au abandonat cosul sau diverse alte segmentari.

  • Remarketing pe liste din Analytics

O alta modalitate de a face remarketing atent segmentat este cu ajutorul listelor de remarketing din Analytics. Prin ele poti ajunge la toti vizitatorii site-ului, la persoanele care au ajuns doar pe anumite pagini (ex. de contact), persoanele care au cumparat (clienti carora sa le faci upselling) sau si mai smart e sa creezi liste de remarketing custom folosindu-te de multimea de date oferite de Google Analytics.

Astfel, poti sa targetezi persoane in functie de durata vizitei lor, orasul de unde sunt sau traseul pe care l-au parcurs pe site. Poti sa dai un mesaj diferit in reclama destinata utilizatorilor care intra direct, fata de celelalte canale de marketing.

  • Campanii RLSA

Termenul vine de la Remarketing lists for search ads si reprezinta un tip de campanie de cautare, care permite afisarea anunturilor text persoanelor care au vizitat deja un anumit site. Astfel, stiind ca aceste persoane au fost deja pe site-ul tau, poti sa le oferi un mesaj diferit pentru a intra din nou si a actiona.

Prin RLSA ai o sansa reala sa convingi utilizatorul sa intre din nou pe site-ul tau si de data asta sa cumpere. El deja te cunoaste, iar daca prin mesaj transmiti incredere si atingi beneficiile pe care le doreste, daca il convingi sa intre a doua oara, va cumpara.

remarketing list for search ads

Campaniile RLSA sunt diferite de remarketing-ul clasic (display de bannere) fiindca anunturile text nu se afiseaza la intamplare atunci cand userul cauta diverse expresii pe google, ci anunturile RLSA apar doar dupa termenii alesi de tine (deci relevanti pentru tine si user) cand vizitatorul ii cauta pe google.

Practic primesti inca o sansa sa il convingi ca ai o solutie pentru nevoia lui. Daca el cauta pe google “cana filtranta de apa”, ajunge pe site-ul tau dar nu comanda, insa in cateva zile cauta din nou – ai o sansa reala sa il convingi acum. Poate atunci era doar in procesul de documentare, se interesa de preturi si oferta, iar acum vrea sa cumpere.

Cu RLSA iti poti seta campaniile pentru a targeta useri mai valorosi, care iti cunosc deja site-ul. Setata corect, o astfel de campanie rezulta intr-o rata de conversie mai mare, si un cost mai eficient pentru reclame.

  • DSA +RLSA = RDSA, Remarketing pe Dynamic Search Ads

Despre campania DSA am vorbit aici, dar pe scurt este o campanie care preia continut text de pe site-ul tau si il plaseaza in titlul reclamei. Astfel, poti sa ajungi la cautari foarte specifice, iar anuntul sa contina exact ce a cautat userul. Despre RLSA am discutat mai sus, este o campanie de remarketing de cautare.

campanie rdsa

Combinandu-le pe cele doua iese campania RDSA, o campanie dinamica care se afiseaza doar listei de remarketing. Anunturile se afiseaza doar celor care au fost deja pe site, si titlul anuntului este generat automat in functie de ce cauta (daca este relevant cu continutul de pe site-ul tau). Smart, nu-i asa? E o dubla targetare care iti garanteaza succes.

Mai multe despre implementarea acestei campanii “hibrid” gasesti in articolul Wordstream.

Pentru fiecare dintre cele 5 tipuri de remarketing de mai sus trebuie sa ai cateva cunostinte tehnice despre: setarea campaniilor, implementarea codului de remarketing si updatarea lui cu parametrii custom, crearea de liste segmentate de remarketing, analiza Google Analytics. Nu intru in detalii cu acestea, fiindca articolul s-ar transforma intr-un ebook, dar aveti un punct de plecare pentru urmatoarele campanii de remarketing. Mult succes!

Alte articole care te-ar putea interesa:

Extensiile La Reclama: AdWords Pentru Incepatori

Extensiile La Reclama: AdWords Pentru Incepatori

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Poti crede ce doresti despre Google. Il poti lauda pentru cum seteaza un standard ridicat pentru restul motoarelor de cautare. Sau, dimpotriva, il poti judeca pentru ca e cel mai apropiat lucru de monopol pe internet.

E de ajuns sa arunci o singura privire pe pagina cu rezultate si e impresionant ce tipuri de rezultatele iti apar: nu doar organice dar si reclame, butoane sociale, harti, recenzii, sugestii etc. – toate avand scopul de a imbunatati experienta de colectare a informatiilor. (more…)

Despre Cuvintele Cheie In Reclamele Tale AdWords

Despre Cuvintele Cheie In Reclamele Tale AdWords

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Imagineaza-ti asa: cuvintele cheie in reclamele tale AdWords sunt angajatii tai. Daca nu lucreaza si nu iti aduc rezultate, ii concediezi. Dar daca fac performanta, ii promovezi.

La drept vorbind, poti chiar sa tratezi cuvintele cheie ca pe niste sclavi personali si sa fii fara mila fata de cele care nu iti aduc bani. Stii de ce? Pentru ca ar trebui sa fii inconstient sa iti lasi cuvintele cheie sa iti cheltuie bani si spatiu pentru nimic. (more…)

Vrei Cele Mai Tari Titluri Pentru Reclamele Tale PPC? Vezi 10 Idei

Vrei Cele Mai Tari Titluri Pentru Reclamele Tale PPC? Vezi 10 Idei

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Cele mai tari titluri pentru reclamele tale PPC sunt exact ca si vitrinele super atragatoare pe langa care poate treci in fiecare zi. Ele sunt acolo sa te opreasca din drumul tau, sa te faca sa iti imaginezi cum te-ai simti daca ai cumpara produsele pe care le prezinta si sa te convinga, indiferent de contra-argumente, sa treci pragul magazinului.

Evident vitrinele magazinelor fizice sunt o cale de a atrage atentia oamenilor insa, in online, treaba cade pe umerii reclamelor PPC, fie ca vorbim de Google AdWords sau Facebook Ads.

Chiar daca ai cele mai bune produse sau servicii de cand s-a inventat painea feliata, asta nu va conta daca oamenii nu sunt tentati sa dea click pe reclame.

Acum, sigur ai auzit despre importanta titlurilor pentru ad-uri. Citeste orice statistici si vei descoperi ca doar 2 din 10 oameni dau click pe anunturi si numai daca textul acestora este destul de convingator incat sa determine actiunea. (more…)

Destinatii De Plasare AdWords: De La Greseli Fatale La Succes

Destinatii De Plasare AdWords: De La Greseli Fatale La Succes

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

In 21 martie, Google a decis sa ofere mai mult control asupra destinatiilor de plasare AdWords dupa ce un grup de branduri mari au incetat sa mai cumpere ad-uri datorita faptului ca acestea au fost afisate pe site-uri cu un continut extremist, ce ataca oamenii pe considerente de rasa, de gen, religioase sau alti factori. Vorbim de branduri precum Marks & Spencer, McDonald’s UK, Lloyds etc.

Adevarul este ca plasarea gresita a reclamelor PPC poate produce situatii oribile, unele amuzante dar in totalitate negative pentru brandul in cauza. (more…)

Ce Faci Cu Reclamele Respinse In Contul De Google AdWords

Ce Faci Cu Reclamele Respinse In Contul De Google AdWords

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Faptul ca Google devine din ce in ce mai selectiv si mai riguros in ceea ce priveste modul de utilizare al serviciului sau de publicitate – Google AdWords, nu mai e un secret pentru multa lume.

De-a lungul timpului, Google a facut tot felul de modificari in ceea ce priveste serviciile pe care le ofera, insa fara indoiala AdWords a ramas un instrument de publicitate puternic, cu impact, atata timp cat este folosit in mod corect. (more…)

Page 1 of 712345...Last »