Cum Sa Afli Mai Multe Despre Clientii Tai – Exit Survey

Cum Sa Afli Mai Multe Despre Clientii Tai – Exit Survey

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

In orice afacere ai investi, indiferent ca e online sau offline, te confrunti cu aceeasi problema: potentialii clienti pleaca. Nici unui proprietar de afacere nu ii place sa ii vada pe clienti renuntand la produse si servicii dar acest proces este, in definitiv, normal. Indiferent de cat de exceptionale sunt produsele sau serviciile tale, o parte dintre vizitatori vor pleca fara a realiza o actiune in site-ul tau iar o parte dintre clienti vor desface contractul si vor inceta sa mai cumpere.

Chiar daca lucrurile acestea se intampla, nu e totul pierdut. Chiar daca, uneori, nu mai poti convinge clientul sa revina, poti invata cate ceva despre comportamentul si asteptarile acestuia. Astfel, iti vei imbunatati modul de abordare, tacticile de marketing, serviciul relatii clienti si orice aspect al afacerii tale, pentru a-i determina pe urmatorii vizitatori sa cumpere si sa devina fideli pe termen lung, afacerii tale.

Datele colectate de la cei care pleaca, pot avea o valoare nepretuita pentru o mai buna dezvoltare a magazinului tau pe piata de eCommerce.

Un instrument fantastic destinat colectarii de informatii despre gradul de satisfactie al unui vizitator in site, este Exit Survey – chestionarul la exprimarea intentiei de parasire a site-ului. Practic, desi utilizatorul vrea sa plece, tu trebuie sa il convingi sa mai stea cateva secunde, pentru a-ti raspunde la o intrebare sau la mai multe. Aici, cheia succesului acestui instrument, consta in optimizarea tipului de abordare folosit si asigurarea unei experiente placute pentru utilizator.

Un exit survey este format dintr-un cod JavaScript integrat in website care va activa un pop-up atunci cand vizitatorul “aterizeaza” pe pagina ce contine scriptul. Acesta nu trebuie sa fie neaparat un pop-up, ci poate fi vizibil direct pe o pagina web. De exemplu, un exit survey are relevanta pentru utilizator (exista mai multe sanse sa fie completat) daca bucatica de cod este integrata in pagina de multumire (dupa finalizarea comenzii).

1. Care sunt avantajele unui exit survey? (more…)

Cum Am Recuperat un Site Dupa Penalizarea Google Panda

Cum Am Recuperat un Site Dupa Penalizarea Google Panda

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Probabil o parte dintre voi stiti faptul ca Google, in Septembrie 2014 a “inceput iar curatenia” printre site-uri cu un update la Google Panda. Daca in ultima perioada ai avut o scadere drastica de trafic si nu stii ce s-a intamplat, posibil ca Google Panda 4.1 sa fie unul dintre raspunsuri.

Google Panda penalizeaza acele site-uri care au un continut “toxic”, creat doar pentru motoarele de cautare, mai concret pentru a generea trafic din acestea. In majoritatea cazurilor acest continut este preluat din alte surse sau generat de utilizatori UGC si prelucrat in site pentru a manipula optimizarea acestuia si a castiga pozitii bune in Google.

In luna Octombrie a acestui an, am avut ocazia de a vedea aceste efecte si in Romania, la un nou proiect, primit ca o provocare in acest sens. Obiectivul era clar: identificarea problemelor si rezolvarea acestora.

Cum am aflat de penalizarea Google Panda ? (more…)

Aportul Facebook Asupra Vanzarilor Online

Aportul Facebook Asupra Vanzarilor Online

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Genereaza Facebook vanzari ? Aceasta este intrebarea multor oameni de business, la care am incercat sa raspund in cadrul conferintei Digital Marketing Forum 2014, prin prezentarea cu acelasi nume.

Dupa cum probabil te-ai obisnuit in prezentare am adaugat fragmente din cateva studii de caz cu actiuni si rezultate obtinute pentru clientii din portofoliul SilkWEB. Stii ca eu mereu pun accent pe valoarea informatiei prezentate si nu-mi place sa lungesc discutiile fara sens.

In continuare ai sa vezi ce poti obtine daca iesi din zona ta de confort si faci lucrurile in cel mai corect mod, avand la baza o strategie de dezvoltare pe termen mai lung cu obiective clare si masurabile.

Oameni nu fani

In primul rand, trebuie sa fi constient ca utilizatorii Facebook sunt OAMENI, la fel ca tine cu interese si dorinte. Asadar modul de abordare trebuie sa fie mereu unul prietenos, uman si de respect.

Uita abordarile de genul “Trebuie sa ajung la 50.000 de fani, pe urma vad eu cum fac bani de pe ei“. O astfel de idee merge mana in mana cu urmatorul subiect legat de greselile de abordare.

Cand alegi sa te promovezi pe Facebook, trebuie sa fi constient ca inainte de vanzare, trebuie sa te prezinti, sa comunici ofertele prin educare, sa incerci sa creezi nevoia pentru produsele tale, pe urma sa le oferi un plus de valoare celor care iti sunt fani. Aici ma refer la partea de OFERTE pe care acestia le asteapta de regula de la fiecare brand.

Greseli in abordare (more…)

Penguin 2.0 – Lupta Pentru SEO Spam Continua

Penguin 2.0 – Lupta Pentru SEO Spam Continua

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Penguin 2.0 a fost cel mai aprins subiect in ultima perioada din zona SEO. Afirmatiile lui Matt Cutts – seful echipei anti spam de la Google, au prevestit penalizari majore asupra site-urilor pentru care se practica black hat SEO.

Algoritmul cu numele de cod Penguin 2.0 pare sa fie o continuare a primei parti, in care  Google a penalizat site-urile extrem de promovate din punct de vedere SEO. Aici s-a acordat o atentie ridicata profilului de back link-uri, Google incercand sa tina cont de calitatea acestora si de modul de folosire al ancorelor utilizate in strategia de back link-uri.

Tot pe calitatea link-urilor pare sa puna accent si acum, precum si pe cadenta cu care acestea apar. Dupa vizionarea clipul video cu relatarea lui Matt Cutts despre acest nou update al algoritmului, trebuie sa vezi un studiu de caz asupra unui magazin online care a fost penalizat de Penguin 2.0. (more…)

Impactul Culorilor In Reclamele Din Facebook Ads

Impactul Culorilor In Reclamele Din Facebook Ads

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Pentru ca Facebook este considerat un “al doilea internet” multi dintre voi, oamenii de marketing, ati inteles acest lucru si o parte din voi utilizati corect acest canal atat pentru comunicarea cu clientii, cat si pentru cresterea vanzarilor. Cu peste 1,6 miliarde de utilizatori la nivel global si peste 8 milioane de utilizatori in Romania, acum in orice strategie de marketing, trebuie prevazut un buget alocat si pentru comunicarea / promovarea pe Facebook.

Azi vezi rezultatele unui studiu de caz asupra impactului culorilor in reclamele din Facebook Ads. Pentru acest lucru, am ales unul din conturile gestionate, mai exact contul unui magazin online de imbracaminte si incaltaminte sport. (more…)

Cum Faci Redirect La Un Magazin Online ?

Cum Faci Redirect La Un Magazin Online ?

Follow me

Cosmin Daraban

GM at SilkWEB
17 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & MintMetrics din 2012
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me

Pentru ca stim cat de mult conteaza brand-ul pentru un magazin online si mai stim ca mai nou Google nu vede cu ochi la fel de buni domeniile EMD (exact mach domain – domeniile formate din cuvinte cheie), odata cu implementarea noului design pe noua noastra platforma pentru un magazin online de articole sportive, s-a hotarat trecerea acestuia pe un alt domeniu.

Pregatirea Noului Site

Multi webmasteri isi doresc ca noul site sa fie cat mai rapid indexat in Google, pentru a prinde vechime si un trust cat mai mare pentru motorul de cautare. De aceasta data noi am blocat indexarea noului site, pentru a evita conflictele de continut duplicat. (more…)