Aproximativ 8 minute timp de citire

Facebook in 2020 vine cu schimbari treptate si orientarea spre confidentialitate, daca e sa ne bazam pe declaratia lui Mark Zuckerberg din martie 2019.

via GIPHY

Ce inseamna aceste lucruri pentru marketerii care gandesc strategia de Social Media pentru diverse companii?

Ce inseamna pentru tine, ca proprietar de business?

In articolul de astazi vreau sa iti arat raspunsurile, dar si 7 trenduri Facebook in 2020, astfel incat sa iti adaptezi strategia din mers si sa obtii mai mult din postarile si actiunile tale Social Media.

Pont!

Saptamana trecuta am scris despre Instagram. Daca nu ai vazut inca articolul, iti recomand sa il citesti: Trenduri Social Media – Instagram 2019 VS. 2020.

1. Hit-ul anului 2020 pe Facebook il reprezinta Story-urile

Daca ai fost prezent la live-urile – in general despre Instagram – pe care le-am organizat impreuna cu Cosmin, ai vazut ca am concentrat o buna parte din continut pe stories si modul lor de folosire.

Avand in vedere faptul ca Facebook incepe sa aiba din ce in ce mai putin spatiu in News Feed pentru fluxul mare de reclame cumparate de utilizatori, story-urile reprezinta una dintre alternativele pentru plasare.

ghid avatar client silkweb
Intra in comunitatea SilkWEB si primesti

Ghidul pentru crearea Avatarului de client

Pentru a face campanii de marketing performante.

story facebook brand

… Pe langa pauzele din video-uri si Messenger Chat, dupa cum spune Mari Smith, Premier Facebook Marketing Expert.

Story-urile permit utilizatorilor mai mult control asupra modului in care consuma continutul si, cu siguranta ai vazut si tu ca spatiul destinat lor pe ecran a crescut deja. Iar atunci cand faci o postare, optiunea de a o distribui si pe story e chiar la indemana.

Cum folosesti story-urile in 2020, ca brand?

  • Nu te concentra sa creezi story-ul perfect – fii autentic si arata-le urmaritorilor tai momentele din viata de zi cu zi a firmei, prezinta-ti echipa, noutatile, elemente din viata personala, campanii noi etc.

story facebook

  • Foloseste tool-urile puse la dispozitie pentru a crea interactiune – sondaje, quiz-uri, intrebari, stickere de donatie etc.
  • Fa story-uri video si, atunci cand ai ceva important de transmis, nu ezita sa faci un live pentru urmaritorii tai.

Pont! Desi inca nu exista o optiunea de a programa story-urile, foloseste-te de Creator Studio pentru a-ti programa postarile in news feed pe Facebook si Instagram.

Creator Studio Facebook

2. Comunitatea este totul – Fa-ti un grup de Facebook pentru brandul tau

De putin timp, ai posibilitatea sa intri intr-un grup de Facebook ca pagina de business, nu doar ca profil personal.

Daca iti optimizezi comunicarea astfel incat sa faci interactiuni relevante cu membri grupurilor in care intri, vei obtine un engagement mai mare decat postarile clasice in News Feed, de exemplu.

Dar sfatul meu este sa nu te bazezi pe grupurile altora.

Te-ai gandit sa iti faci propriul grup de Facebook? 

comunitate facebook grup

Indiferent ce produse sau servicii vinzi, gandeste-te la scopul grupului ca la o comunitate interesata de acelasi topic, nu neaparat o piata exclusiva catre care sa vinzi tu.

Prin urmare, atunci cand stabilesti subiectul grupului, orienteaza-te spre nisa si interesele oamenilor din nisa ta. Vinzi materiale de constructii? Atunci creeaza un grup cu sfaturi si idei pentru constructii, o bula unde oamenii sa poata pune intrebari si cere idei de la profesionisti, precum si ceilalti membri ai grupului.

Vinzi electrocasnice, solutii de curatenie, lavete etc.? Creeaza un grup pentru cei care cauta comparatii intre produse, cauta cea mai potrivita solutie pe baza a ceea ce spun ceilalti oameni, idei rapide, sfaturi de organizare etc.

Daca te uiti mai intai la audienta pe care vrei sa o atragi in grup, sigur iti vor veni si ideile prin care sa intretii interesul comunitatii tale.

grup facebook comunitate

Citeste si: Cum optimizezi conturile din social media pentru vanzare [Facebook + Instagram]

3. Foloseste video-uri si gif-uri scurte ca surse de inspiratie

Video-ul creste, creste si nu se mai opreste. Preferat de majoritatea utilizatorilor, e momentul sa il implementezi in strategia ta… daca nu ai facut-o deja.

Sigur esti familiarizat cu Facebook Watch, platforma de streaming a Facebook unde poti vedea o multime de materiale video scurte, in general virale. 

Facebook Watch

Cum faci sa ajungi si tu acolo? 

Mai intai, ai oricand posibilitatea de a-ti promova un video platit, ca reclama. 

Insa daca alegi un topic relevant si interesant pentru un video nativ – un DIY, un live, un “show” in serie – si esti un creator consistent de video-uri, poti folosi platforma astfel incat sa ajungi la cat mai multi urmaritori.

Dar poate nu esti un creator de video. 

Chiar si in acest caz, nu trebuie sa subestimezi puterea video-urilor in News Feed. Concentreaza-te pe crearea a 2-3 video-uri de calitate, cu lumina si compozitie buna, video-uri scurte pe subiecte relevante pentru urmaritori si posteaza-le pe pagina ta.

facebook video

Nu uita ca un video nativ are un reach mai mare decat un link spre acelasi material din YouTube. Desi… nimic nu te impiedica sa il publici pe ambele platforme 🙂 .

4. Filmeaza vertical – 85% dintre utilizatori vin de pe mobil

Stiai ca utilizatorul obisnuit de telefon mobil isi atinge telefonul de cel putin 2.617 de ori pe zi? 

Numarul creste dramatic daca vorbim despre top 10% utilizatori, “consumatorii inraiti” cum ar veni.

Asa ca, tot legat de video, atunci cand filmezi, fa-o vertical. Cel mai bine creeaza continut cu ajutorul telefonului mobil, urmarind sa surprinzi momente autentice, momente senzoriale si reactii imediate. 

In definitiv, oamenii prind drag de alti oameni, nu de entitati abstracte. 

5. Brandurile se orienteaza spre publicul top-of-the-funnel si crearea unei conexiuni cu acesta

Intr-un sales funnel pentru eCommerce, partea de sus sau top-of-the-funnel este reprezentata de publicul rece si cald. 

Cine e acest public? Cel pe care il gasesti pe Facebook, Instagram si alte retele sociale.

De ce? Pentru ca, asa cum ai auzit de o multime de ori pana acum, utilizatorii de aici nu intra in retea cu gandul sa cumpere ceva.

Vin, mai degraba, sa se distreze si sa fie distrati, sa vada stiluri de viata la care aspira etc. 

Tinand cont de acest adevar, brandurile au o singura optiune – sa se alinieze la obiceiurile audientelor pe care le targeteaza.

Asadar, postarile pe Facebook au mai mult succes cand se adreseaza exact audientelor top-of-the-funnel cu un continut 85% informational, distractiv, informal. 

calendar februarie gomag

Acest lucru inseamna postari despre stilul de viata dat de produse, articole interesante, video-uri distractive, postari sau episoade in serie cu final cliffhanger (terminarea brusca cu promisiunea aflarii continuarii in postarea viitoare) si asa mai departe.

Scopul tau este sa creezi o conexiune cu audienta, sa o faci sa interactioneze cu postarile si story-urile tale, sa iti trimita mesaje, continut generat de utilizatori si clienti.

campanii valentines day

Vrei exemple? Pentru ca ar iesi un articol imens daca as da toate exemplele posibile, te invit sa citesti materialul creat de colegul meu, Cosmin, pe blogul Gomag:  50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Social Media.

postare gomag gdpr

6. UGC si reactiile autentice la putere

Lasa-ti clientii sa vorbeasca in numele tau. Daca ai o prezenta in piata de ceva vreme (nu ai lansat site-ul de curand), cu siguranta ai primit testimoniale de la clientii tai.

Sau poate chiar fotografii si video-uri cu reactiile lor cand au primit coletul, sau cand iti folosesc produsele, sau materiale pe care ti le-au trimis cand au participat la un concurs pe care l-ai organizat tu.

pareri-ecommerce-no-bullshit

Aceste materiale, chiar daca nu sunt create cel mai profesionist, cu lumini si camere super performante si cadre perfecte, valoreaza greutatea lor in aur. 

Pentru ca sunt materiale autentice pe care tendinta oamenilor de a avea incredere in ce spune lumea le transforma in cel mai bun impuls pentru decizia de cumparare pe care l-ai putea prezenta.

recenzie-ecommerce-no-bullshit

Asa ca distribuie continutul creat de clientii tai pe pagina de Facebook, promoveaza-l cu Facebook Ads, eticheteaza si multumeste oamenilor care ti l-au trimis.

7. Uita-te mai atent la insights pentru a-ti scadea costurile Facebook Ads (care vor creste)

Peste 7 milioane de advertiseri folosesc Facebook Ads. Peste 7 milioane.

E perfect de inteles de ce spatiul pentru plasarea reclamelor incepe sa se termine. 

Asta va duce la o crestere din ce in ce mai vizibila a costurilor Facebook Ads, implicit prioritizarea continutului pe care vrei sa il propulsezi prin reclame.

Mai mult, reprezentantii Facebook au anuntat ca planuiesc sa limiteze numarul de reclame pe care le poate rula o pagina, intr-un interval de timp dat. Urmeaza sa vedem, pe parcursul anului, ce se va intampla concret.

Recomandarea mea este sa te uiti la datele disponibile in Facebook, atat pentru postarile organice, cat si pentru reclame si sa testezi facand mici modificari, astfel incat sa ajungi la un public mai calificat, cu costuri decente.

Foloseste-te de interese, audientele personalizate si lookalikes.

Toti oamenii din Romania, intre 18 si peste 65 de ani, nu e publicul tau tinta. La fel si formatele reclamelor nu se potrivesc pentru orice tip de conversie pe care ti-o doresti.

Dar vei ajunge la formula perfecta pentru reclamele tale Facebook doar testand. Asa ca incepe de acum, bazadu-te pe insights.

Citeste si: 5 Modalitati eficiente de a identifica audienta potrivita in campaniile Facebook Ads

M-am concentrat sa vorbesc despre trenduri, insa Facebook a adus si alte noutati pe final de 2019 de care trebuie sa stii, de exemplu daca te bazezi pe Messenger Chat pentru promovare si comunicarea cu clientii.

Facebook a introdus regula 24 + 1 pentru platforma de mesagerie. Practic, atunci cand un user iti da consimtamantul pentru a-i trimite mesaje, tu ii poti trimite oricate mesaje vrei, promotionale sau informationale, in primele 24 de ore. 

Dupa aceste 24 de ore, poti sa trimiti doar UN mesaj promotional sau informational. De ce? Pentru ca atunci cand asteapta un raspuns din partea ta, oamenii il asteapta cat mai repede, asa cum e si normal. Raspunsurile rapide din partea firmelor au, de asemenea, efecte mai pozitive.

Practic, dupa fereastra de 24 de ore, nu vei mai putea trimite mesaje catre utilizatori. Alternativele sunt doar Message Tags si mesajele sponsorizate. Mai multe detalii gasesti aici.

Acum ca ai principalele noutati si trenduri la indemana, strategia ta pe Facebook in 2020 poate merge ceas. Adapteaza-ti calendarul de postari la ceea ce ai citit azi.

E randul tau! Astept oricand un feedback cu rezultatele pe care le-ai obtinut pe Facebook, in comentarii la acest articol 🙂 

Stiai ca avem si noi un grup de Facebook? Intra in eCommerce cu Gomag!

Interactioneaza cu oameni de afaceri, experti in marketing si echipa Gomag pentru ca magazinul tau sa aiba mai multe vanzari.

Alexandra Dragos

Comments

comments