Aproximativ 7 minute timp de citire

Vezi care sunt 8 trenduri in Email Marketing pentru 2020!

Fiecare dintre noi isi doreste ca afacerea pe care o construieste sa fie intr-o zi una de succes. 

Pentru ca un magazin online sa aiba succes, trebuie insa sa ofere mai mult decat un magazin fizic si sa satisfaca nevoile clientilor intr-un timp cat mai scurt. 

In afara de calitatea produselor oferite, de promptitudine, de livrare rapida si de relatia cu clientii, online-ul iti ofera o multime de unelte prin care sa iti promovezi afacerea, produsele si ofertele. Una dintre cele mai bune strategii de marketing care te ajuta sa iti faci cunoscuta afacerea, sa spui povestea ei, sa iti prezinti produsele si ofertele, este email marketing-ul. 

via GIPHY

Cu toate ca au aparut o multime de alte cai de promovare, iar publicitatea prin social media este intr-o continua crestere, marketing-ul prin email este inca un mijloc puternic de promovare. Ceea ce inseamna ca nu trebuie sa neglijezi persoanele care ti-au oferit adresa lor de email. 

Avand in vedere ca vizitatorii site-ului tau au avut incredere in tine si ti-au lasat adresa lor de email, tu trebuie sa fii constient de valoarea acesteia. 

Cea mai buna parte a email marketing-ului este ca, indiferent de varsta, sex si ocupatie, majoritatea persoanelor care au o adresa de email, o folosesc si isi verifica inbox-ul aproape zilnic. Avand in vedere popularitatea smartphone-urilor, oamenii isi verifica constant casuta de email indiferent de locul in care se afla. Ceea ce pentru tine, ca om de marketing, inseamna o metoda eficienta, rapida si cu costuri reduse de a aduce la cunostinta abonatilor tai diferite subiecte.  

Pentru ca si in 2020 sa sustii cresterea afacerii tale, citeste si pune in aplicare urmatoarele 8 trenduri in Email Marketing.

ghid email marketing
Solutia la care ai visat este aici

Inscrie-te pentru a castiga

Secretele vanzarilor prin email marketing

Vezi 8 trenduri in Email Marketing 2020 pentru magazinul tau online

1. Fa cunoscuta povestea afacerii tale

Avand in vedere nevoia din ce in ce mai pregnanta a oamenilor de a cunoaste cine se afla in spatele brand-ului de la care isi achizitioneaza diferite produse sau servicii, fa-ti cunoscut parcursul afacerii de la idee, pana in prezent. 

Este vital sa faci asta mai ales daca esti o afacere la inceput de drum si doresti sa oferi incredere clientilor tai. Fii sincer cu acestia si prezenta-ti afacerea inca de la inceputurile ei, astfel incat sa obtii increderea lor si sa incepi sa iti construiesti o baza cu clienti care cred in viabilitatea produsului sau serviciului oferit de tine. 

Chiar si in cazul adultilor povestile au un impact puternic asupra perceptiei lor. Povestea din spatele afacerii tale ajuta la umanizarea acesteia, la crearea unei legaturi emotionale, la atragerea atentiei clientilor si, nu in ultimul rand, la influentarea comportamentului consumatorilor.

email povestea afacerii

2. Design interactiv

Anul trecut, interactivitatea newsletter-elor a fost folosita in mare parte doar pentru a atrage atentia abonatilor. 

In 2020 adaugarea unui GIF sau a unui continut video scurt in newsletter trebuie sa aduca plus valoare destinatarului. Vei putea adauga in newsletter, de exemplu, un buton de call to action animat, spot-uri interactive, diferite sondaje sau scurte video-uri despre cum pot fi folosite produsele tale. Acestea vor capta atentia abonatilor iar rata de click in newsletter-ele tale va creste.

email interactiv

3. Optimizare pentru mobil

Avand in vedere accesibilitatea pe care ne-o ofera telefoanele mobile de ultima generatie pe care le folosim, accesarea casutei de email este din ce in ce mai des facuta de pe acest dispozitiv. Majoritatea persoanelor isi deschid e-mail-urile mai degraba de pe telefon decat de pe desktop.

Newsletter-ele tale trebuie sa fie optimizate pentru ambele dispozitive.

4. Campanii personalizate

Mai mult ca oricand, in 2020 email marketing-ul se axeaza pe o abordare unica pentru a ajunge la publicul tinta. Vorbim despre identificarea nevoilor si problemelor abonatilor, si incercarea de a le oferi o solutie acestora. 

In ceea ce priveste anii trecuti, companiile au vorbit foarte mult in newsletter-ele lor despre companie, despre produsele, angajatii, nevoile si ofertele lor. 

In 2020 email-urile bine segmentate, in care se ia in considerare comportamentul utilizatorului vor fi cele care vor aduce mai multe conversii. Acest lucru inseamna ca trebuie sa le dai abonatilor tai exact lucrurile de care au nevoie in diferite momente din viata lor. 

Cu ajutorul acestor mail-uri, vei reusi sa reduci si rata de abandon a cosului de cumparaturi. Le vei putea aminti abonatilor tai de produsele pe care acestia le-au uitat in cos, si vei putea sa obtii conversii mai controlat. 

email personalizat

Citeste si: Cum sa ai o baza de date cu adrese de email care genereaza vanzari

5. Integrarea butoanelor de Social Media

Popularitatea platformelor de social media nu mai poate fi contestata. Astfel ca, fiecare dintre noi trebuie sa recunoasca puterea acestora si sa le foloseasca in mod util pentru propria afacere.

Numarul utilizatorilor de social media este in continua crestere. Acesta este motivul pentru care trebuie sa fie prezenta  si afacerea ta pe aceste canale. Totodata, nu uita sa adaugi butoanele de social media si in newsletter. In acest fel abonatii tai vor putea accesa paginile tale cu un singur click pe butonul de social media aferent fiecarei aplicatii pe care ai cont, vizibila in newsletter. 

Pe langa butoanele de social media, mai ai posibilitatea sa integrezi in newslettere poze cu clientii tai folosind produsele comandate din magazinul tau online. In acest fel, abonatii tai vor putea sa vada cum folosesc alte persoanele produsele tale.   

email social media

6. Linii de subiect care sa atraga atentia si curiozitatea

Aproximativ jumatate din persoanele care isi verifica email-ul zi de zi, hotarasc daca deschid sau nu un mail dupa subiectul acestuia. Acesta este motivul principal pentru care succesul unei campanii de email marketing depinde foarte mult de subiectul pe care il folosesti. 

Subiectul unui mail face prima impresie; in functie de el, abonatul isi da seama ce ar putea contine acel mail, si daca prezinta sau nu interes pentru el. Daca subiectul mail-ului nu e atragator si nu ii starneste interesul, acesta nu va deschide mail-ul. 

Iata cateva lucruri de care sa tii cont pentru a avea o linie de subiect cat mai atragatoare:

  • Scrie un subiect scurt si la obiect.
  • Liniile de subiect care contin un beneficiu pentru abonat au un impact mai bun deoarece utilizatorii sunt dornici sa invete si sa afle lucruri noi.
  • In cazul unei campanii de reduceri, mentioneaza procentul reducerii in subiectul mail-ului.
  • Creeaza un subiect clar, din care abonatii tai sa reuseasca sa isi dea seama ce poate contine acel newsletter.
  • Fii atent ca subiectele newsletter-elor sa nu fie mincinoase. Nu trebuie sa creezi subiecte doar pentru a atrage atentia. Acestea trebuie sa fie adevarate si informatia sau reducerea din acestea sa se regaseasca atat in continutul mail-ului, cat si in magazinul tau online. 
  • Foloseste termeni care sa urgenteze decizia de actionare a abonatilor tai.
  • Foloseste un limbaj familiar.

7. A/B testing cu subiectul mail-ului

Una dintre cele mai eficiente metode prin care poti sa iti testezi subiectele mail-urilor este sa faci A/B testing cu cel putin 2 subiecte diferite. Cu ajutorul acestei metode poti sa vezi care dintre cele doua subiecte este mai eficient, iar cel care a atras mai mult atentia sa fie cel pe care il trimiti catre baza de date.

Numarul de deschideri pe care il primeste un subiect va determina care este cel mai apreciat. In acest fel iti va fi mai usor sa gasesti abordarea potrivita pentru publicul tau tinta si sa creezi pe viitor subiecte care sa ii indemne pe acestia sa nu treaca peste newsletter-ul tau.

Citeste si: Cum sa cresti rata de deschidere a email-urilor

8. Continut de calitate

Importanta subiectului am clarificat-o deja, insa la fel de important este si continutul acestuia. Continutul newsletter-ului trebuie sa fie, in primul rand, relevant pentru abonatii tai. In acelasi timp, trebuie sa fie si educativ, si comercial. 

Pentru a avea continut de calitate, relevant pentru baza ta de date, este foarte important ca aceasta baza sa fie creata de tine in timp, si nu cumparata. Utilizeaza o grafica, o cromatica si font-uri care sa fie asemanatoare cu cele din magazinul tau online. Si ai grija sa le oferi abonatilor tai beneficii exclusive pentru ei.

Citeste si: 50+ Idei Bestiale pentru urmatorul tau email

Acestea sunt 8 trenduri in email marketing cu ajutorul carora poti sa iti cresti afacerea anul acesta. Nici unul dintre acestea nu este greu de implementat, insa trebuie sa acorzi atentie fiecaruia in parte. 

Gasesti, de asemenea, mai multe informatii atat despre email marketing, cat si despre restul activitatilor noastre in Academia Gomag si pe blog-ul Silkweb sau Gomag

Acum este randul tau! Creeaza si trimite newsletter-e cu ajutorul carora sa iti cresti afacerea si numarul de clienti! 

Orsi

Comments

comments

[i]
[i]
[index]
[index]