Analizand mai multe campanii de promovare desfasurate fie pe Google AdWords, Newsletter sau retelele sociale, am observat ca foarte putine dintre acestea sunt corect monitorizate. Cand investesti timp si bani pentru o campanie este foarte important sa stii exact ce se intampla cu acel trafic in site-ul tau.

Cu ajutorul Google Analytics URL Builder poti monitoriza fiecare link postat pe retelele sociale. Probabil o parte din cei care ne urmaresc activitatea au observat ca la finalul unui link care duce spre site-ul nostru se afla un cod (o serie de parametri prin care identificam exact sursa de trafic, mediul si numele campaniei). 

Cum Folosim Noi Google Analytics URL Builder ?

OK, fiecare articol scris pe acest blog este postat pe conturile noastre din retelele sociale. In mod normal Google Analytics ne poate arata sursa de trafic din site sau per link, dar pentru noi este important sa stim exact ce trafic genereaza fiecare articol din surse de trafic diferite, exemplu: retele sociale diferite si performanta acestui trafic.

silkweb post sm

In acest grafic poti observa cateva informatii de baza asupra traficului generat de un articol postat in social media. Pentru o firma B2B din Romania e chiar bine ;). Noi performanta acestui trafic o masuram in conversii.

Citeste : Despre Goals In Google Analytics

Magazinele online cu o activitate intensa in social media se pot ajuta foarte mult de acest lucru. Exemplu : ai o pagina cu 10.000 de fani si periodic faci postari cu produsele tale, acum poti identifica mult mai usor tipul de produse la care reactioneaza mai bine comunitatea ta, deci pe viitor este indicat sa postezi ce vor ei, nu ce vrei tu, asta sigur atrage o crestere a ratei de conversie din Facebook. Fa teste si analizeaza postarile cu produse pentru femei, pentru barbati, produse mai ieftine, diferite culori, in functie de perioada din zi (dimineata, amiaza, seara), in functie de zile etc.

Citeste : Facebook In Comertul Online

Urmarind blogul SilkWeb sigur pe viitor o sa afli cum te poate ajuta Google Analytics in campaniile tale.

Ce Parametrii Putem Monitoriza La Un Link ?

In primul rand trebuie accesat acest link, unde vedem cum Google Analytics URL Builder ne pune la dispozitie 5 parametri, dintre care cei 3 legati de sursa, mediu si campanie este recomandat sa-i utilizezi, ceilalti 2 care preiau informatii suplimentare legate de cuvintele cheie utilizate si continutul din campanie se pot utiliza pentru buna optimizare a unei campanii de Google AdWords sau de optimizarea unei pagini prin A/B testing.

Exemplu : se da link-ul : http://www.silkweb.ro/blog?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_campaign=promo-blog

sursa campaniei – utm_source=facebook – trebuie obligatoriu utilizat pentru a idenfica sursa principala de trafic, in cazul de fata am ales Facebook ;

modalitatea de promovare – utm_medium=post – aici se identifica modul prin care folosim sursa principala de trafic pentru a ne promova, aici aratam ca este vorba de o simpla postare in pagina noastra;

numele campanie – utm_capaign=promo-blog – arata ca vrem sa monitorizam promovarea blogului;

Concluzie : dupa ce am vazut cat de usor si de important este sa monitorizam activitatile oarecum organice de promovare ale unui site / magazin online, trebuie constientizata si prioritizata monitorizarea campaniilor platite gen Google Adwords si Facebook Ads.

Tu cum monitorizezi campaniile tale ? Ce alte metode de monitorizare mai cunosti ?

Cosmin Daraban

Comments

comments