Aproximativ 7 minute timp de citire

De cand n-am mai scris despre backlink-uri?!

A trecut ceva vreme. M-am axat intre timp pe continut si optimizarea on-site (ca un semnal ca trebuie sa faci si tu la fel).

Pentru ca intre continut si link-uri e o legatura naturala, una deriva din cealalta. Tocmai de aceea, cele 3 sfaturi din articol se leaga inevitabil de continut.

sursa: Giphy

Stiu, toti ne dorim sa primim backlink-uri usor si repede, gratuit si fara sa ne batem capul prea mult.

Dar nu se poate. In general, sursele de backlink-uri bune costa foarte mult (pe langa faptul ca Google te poate penaliza daca faci ceva gresit, cum ar fi sa obtii link-urile prea rapid, din site-uri irelevante la subiectul tau, sau neagreate).

Asadar azi vorbim despre 3 metode prin care poti sa atragi backlink-uri, indiferent in ce industrie te afli dar mai ales daca ai o afacere intr-o nisa “plictisitoare”.

Ce vreau sa spun prin plictisitoare?

Pai sa zicem ca vinzi motostivuitoare, ciment, gunoi, servicii de arhivare, instalatii, cuie si suruburi, echipamente de protectie, ingrasamant, servicii sau produse pentru controlul rozatoarelor… Hartie igienica?!

La prima vedere, nisele pe care le-am insirat mai sus nu iti dau imediat idei despre ce continut ai putea crea legat de aceste subiecte si unde ai putea cauta surse de backlink-uri catre paginile tale.

Stii cum te ajuta  Google in afacerea ta? Afla totul din acest Ghid SEO
ghidul seo

Vrei mai mult trafic din Google? Vrei mai multi clienti?

Cere acces la noul ghid SEO actualizat cu modificari algoritmului Google.

Daca faci parte dintr-o nisa de acest tip, articolul de astazi nu doar ca iti va placea, dar te va ajuta si in strategia de link building.

1. Construieste un centru de resurse evergreen

Indiferent de nisa, intotdeauna vor exista intrebari referitoare la ceea ce faci si oameni care au nevoi, urgente sau cauta raspunsuri.

Si, sa recunoastem, uneori nu dispui de oameni sau timp sa le raspunzi personal fiecaruia (mai ales daca trebuie sa le explici pas cu pas ce au de facut). In aceste situatii, un centru de resurse – tutoriale, documentatie, FAQ, video-uri, ghiduri, infografice, imagini etc. iti poate fi mana dreapta.

Mai mult, acest centru de resurse ii poate determina pe cei care cauta informatii sigure, corecte si complete sa trimita un link spre tine de fiecare data cand creeaza un articol, un editorial sau alt tip de material (pot fi jurnalisti, bloggeri, cercetatori, oameni de marketing etc.).

Nu e floare la ureche, recunosc. Un centru de resurse tare, cu multiple scopuri (asistenta clienti, marketing, link building etc.) presupune o investitie de timp – daca te ocupi singur de crearea lui, de bani – daca externalizezi crearea lui sau se ocupa echipa ta si de energie.

Insa pe termen lung isi scoate investitia de mai multe ori.

Daca decizi sa creezi un centru de resurse, incepe cu documentarea. Vezi ce intrebari au oamenii, ce nelamuriri si cereri primesc angajatii tai pe suport sau vanzari si creeaza continut relevant. Mult continut relevant, in diferite formate.

Dedica timp si actualizeaza materialele initiale de cate ori este nevoie. Asa asiguri publicul ca esti o sursa de informatii de incredere, corecte, la zi.

Citeste si: Cum Sa Monitorizezi Linkurile Si Campaniile SEO

2. Analizeaza ce efect are nisa ta asupra altor nise

Poate vinzi cuie si suruburi… dar la ce folosesc acestea?

Nu trebuie sa creezi continut doar despre proprietatile lor, despre firmele care le produc sau cat sunt de bune. Extinde-ti aria si vezi ce alte nise sunt afectate de produsele tale: poate fi design interior, activitati DIY, renovari, restaurari, casa si gradina, tutoriale (de exemplu pentru montarea unui obiect de interior sau exterior) si asa mai departe.

Majoritatea proprietarilor de afaceri din aceste nise “plictisitoare” vad pana la produs si utilizarea lui.

Tu trebuie sa privesti in ansamblu, la nevoile clientilor tai si situatiile in care iti folosesc produsele, peripetii si greseli legate de modurile de utilizare, chiar si experimente (de exemplu, poti face un video cu ce se intampla cand infigi cuie intr-o lamaie – experimentul cu lamaia-baterie).

Cand continutul tau aflat in legatura cu alte nise este bun si interesant, are cele mai mari sanse sa fie preluat sau sa primeasca un link de la alti jucatori din nisa respectiva. Sau ii poti aborda chiar tu sa faci un guest post pentru a fi postat pe blogurile / site-urile lor.

Citeste si: Cum Sa NU Faci Link Building

3. Creeaza resurse cu potential viral (video, infografic, ghid etc.)

Poate nisa ta nu este in mod normal atragatoare / interesant pentru marea masa a consumatorilor dar cu siguranta exista un procent de potentiali clienti, poate specialisti in nisa ta (de exemplu, poate lucreaza in aceasta nisa sau au o firma in aceasta nisa). Sigur sunt interesati de ultimele noutati, tutoriale si informatii.

Acestea pot fi create de catre tine, nu de catre concurenta (asa ca actioneaza pana nu se trezesc ei).

Fa continutul si mai interesant si creeaza infografice, imagini unice si video-uri prin care sa transmiti ce ai de transmis. Nu trebuie sa fie totul un bloc de text, oribil de citit si inteles.

Trebuie sa intelegi ca nu exista nise plictisitoare, ba din contra, acestea sunt mai provocatoare. Exista doar oameni plictisitori sau plictisiti, care nu sunt dispusi sa faca mai mult.

Daca imaginile tale de produs par plictisitoare, ia aparatul, gaseste lumini bune si un model si incepe sa faci poze originale. Nu te limita sa iei aceleasi imagini de la furnizorul tau ca restul firmelor din nisa ta.

Daca ai ceva de spus sau te pasioneaza sa arati componente (sau, si mai bine, modul de utilizare) porneste camera si incepe sa iti filmezi produsele, sa arati lumii cum functioneaza in diverse medii si situatii.

Si creeaza infografice, simplificand conceptele din jurul nisei tale. Foloseste Canva cu un template prestabilit daca nu ai programe mai avansate dar apuca-te; cu cat amani mai mult, cu atat mai mult timp vor stagna si vanzarile si pozitia ta in Google.

Distribuie in mod activ continutul pe care l-ai creat, trimite-le un mail liderilor de opinie relevanti si invita-i sa arate si publicului lor informatii usor de consumat, interesante si utile.

Fii proactiv, in caz contrar ar trebui sa ai un continut extraordinar daca vrei sa fie preluat fara ca tu sa te implici in acest proces.

Alte metode prin care poti atrage backlink-uri:

  • Agita apele cu un continut diferit – leaga-ti produsul de nume cunoscute, locatii, de locuri de munca (de ex. daca vinzi servicii de control al rozatoarelor, poti scrie despre 5 Legi ciudate din SUA despre soareci & de ce sa te bucuri ca nu locuiesti acolo sau Top filme cu soricei de care nu vrei sa scapi)
  • Creeaza un instrument – de exemplu, poti crea un calculator pentru dimensiuni & buget sau un chestionar cu optiuni prestabilite la completarea caruia primeste o tipologie sau un scenariu sau tipul de oferta care i se potriveste cel mai bine.
  • Devino expert in nisa ta – de exemplu, unul dintre clientii nostri care vinde produse pentru bebelusi si copii a ajuns in timp sa fie vazut ca un expert in nisa lui. Astazi sustine webinarii pe pagina de Facebook, ofera consultanta si este recomandat inclusiv de bloggeri si influenceri, in mod organic.
  • Fa serii de interviuri cu experti – pe principiul reciprocitatii, daca un specialist apare pe site-ul tau sunt mari sanse sa trimita un link sau sa vorbeasca despre tine pe site-ul lui.
  • Construieste studii de caz – de exemplu, daca oferi servicii de arhivare spune-le potentialilor clienti si urmaritorilor cum ai gestionat situatia, ce s-a intamplat, care au fost avantajele etc.

Citeste si: Link Building: Cele 10 Porunci si Bune Practici

Sigur, exista o multime de alte metode prin care poti atrage backlink-uri. Majoritatea sunt legate de continut, indiferent ca e scris, imagini, video-uri, evenimente sau alte formate.

Ideea e ca procesul de link building presupune timp, timp pe care il poti inlocui doar cu advertoriale, intr-un ritm ok (nici prea repede, nici prea incet) si, foarte important, doar catre publicuri relevante, care sunt intr-adevar interesate de ceea ce ai de oferit – altfel le platesti degeaba.

Spune-mi, te-a ajutat articolul de azi sa iti faci o strategie mai buna?

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Din 2005 CEO & Cofondator SilkWEB & Gomag.
Scriu din experienta despre marketing in ecommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 650 de magazine online din nise diferite.

Comments

comments