Campaniile PPC inteligente cu Google AdWords sunt o metoda eficienta de crestere a vizibilitatii brandului tau, atragere de noi clienti dar si crestere a ratei de conversie. Am mentionat “inteligente” pentru ca ai nevoie de un anumit set de cunostinte si abilitati pentru a-ti gestiona contul corect, a crea campanii profitabile si a analiza rezultatele, astfel incat sa imbunatatesti campaniile viitoare. Cu AdWords nu te joci, pentru ca la mijloc sunt banii tai.

Chiar daca serviciul Google AdWords este unul de reclama platita, cu siguranta stii deja de cel putin un instrument gratuit din cadrul acestuia – Keyword Planner. Este esential sa il folosesti deoarece joaca un rol extrem de important in realizarea reclamelor performante.

Insa pentru campanii PPC de succes, exista si alte instrumente, gratuite, puse la dispozitie de Google si nu numai, care iti ofera o mana de ajutor in procesul de creare, optimizare si analiza a initiativelor tale.

Astazi discutam despre 5 instrumente gratuite pe care sa le folosesti eficient pentru a atinge obiectivul campaniilor tale PPC.

1. AdWords Editor

AdWords Editor este un tool disponibil gratuit pentru toata lumea, care iti ofera avantajul de a lucra cu informatii in masa, poti sa faci copy-paste si sa lucrezi mult mai rapid, deoarece nu esti limitat de viteza interfetei online a Google AdWords.

Practic, AdWords Editor iti permite sa faci orice modificari doresti offline si sa le postezi doar atunci cand esti pregatit. Astfel, daca ai inca o persoana care iti verifica munca, nu va mai trebui sa lucreze cu o foaie de calcul dezorganizata, trecuta dintr-o mana intr-alta.

Apoi, poti copia si lipi informatiile legate de textul reclamelor, cuvinte cheie, grupurile de reclame sau campanii atat in contul din care le-ai scos, cat si in ale conturi, noi sau existente.

Bonus, instrumentul este foarte bun la identificarea erorilor, pe care ti le va semnala pentru a fi corectate/rezolvate inainte sa iti postezi munca online.

2. A/B Testing Significance Calculator

Din punctul nostru de vedere, A/B Testing se numara printre primele si cele mai vitale instrumente pentru dezvoltarea si imbunatatirea unui business. Foloseste A/B Testing inteligent pentru a testa noi si noi teorii care sa iti creasca rata de click si rata de conversie, mai ales ca este cea mai sigura cale sa experiementezi cu noi reclame, extensii etc. fara a distruge performanta campaniilor tale.

Dar cand stii ca poti sa opresti testarea si sa declari un castigator? Raspunsul este siguranta statistica. Adevarul este ca matematica nu este cea mai tare abilitate a fiecaruia dintre noi insa, din fericire, exista un instrument care iti poate spune direct numerele de care ai nevoie.

A/B Testing Significance Calculator este un instrument in care introduci doar informatiile legate de cele doua variabile si iti va spune daca ai suficiente date pentru a declara rezultatele testului sigure din punct de vedere statistic.

statistical significance calculator

Citeste si: Infografic: 5 Pasi Pentru Campanii de Succes in Google Adwords

3. Ubersuggest

Google are o functionalitate in casuta de cautare, numita Auto Suggest. Pana la aparitia altor instrumente de cautare a cuvintelor cheie, marketerii scriau cuvinte la intamplare in casuta de cautare pentru a descoperi mai multe cuvinte cheie, cu ajutorul carora sa isi mareasca lista.

Acum, pe langa Google Keyword Planner, avem Ubersuggest. Instrumentul este gratuit si disponibil tuturor Ce beneficii iti ofera?

  • Poti cauta cuvinte cheie pe web, Google Images, Google Shopping, YouTube sau News
  • Poti selecta limba si tara pentru care sa cauti cuvinte cheie (inclusiv Romania)
  • Lista de cuvinte iti este returnata in ordine alfabetica
  • Cand selectezi un cuvant cheie ai posibilitatea sa il cauti pe Google, sa il verifici in Google Trends sau sa il extinzi
  • Poti descarca toate cuvintele cheie in format CSV sau sa le copiezi
  • Poti vedea cuvintele cheie sub forma unui word cloud si sa vezi in alt tab doar cuvintele selectate
  • Poti exclude cuvintele cheie negative

4. Convertable

Google AdWords este un serviciu extrem de folositor atunci cand vrei sa captezi lead-uri, facand o oferta valoroasa. Insa obtinerea datelor de contact de la utilizatori poate fi o adevarata provocare. Ai nevoie de formulare simplu de personalizat, capabile sa capteze informatiile dorite si sa le stocheze in siguranta.

Cand folosesti Convertable, poti sa iti construiesti propriile formulare in landing page, iar acestea monitorizeaza sursele prin care a ajuns fiecare vizitator pe pagina (pana la nivel de cuvant cheie), locatia geografica, vizite anterioare, pagini vizualizate si interval de timp petrecut in site. Toate datele lead-urilor tale sunt stocate online iar tool-ul iti permite sa le segmentezi direct, pentru a le folosi cum doresti in campaniile tale de marketing.

convertable-tool

5. AdWords Performance Grader

AdWords Performance Grader este un instrument realizat de cei de la Wordstream si analizeaza o multime de elemente din contul tau de AdWords: scorul de calitate, folosirea cuvintelor cheie negative, numarul de afisari, rata de click-through, optimizarea cuvintelor cheie long tail, activitatea in cont, optimizarea textului reclamelor, optimizarea landing page-urilor etc.

Acesta este foarte util pentru incepatori, cei care nu au vazut pana acum un alt cont de AdWords, in afara de propriul cont. Primesti statistici despre cum functioneaza contul tau in raport cu standardele din industrie, iti analizeaza contul pentru a gasi bune practici, iti ofera sugestii si analizeaza istoricul modificarilor pentru ca tu sa stii daca petreci mai mult sau mai putin timp pentru optimizarea contului, in raport cu firmele concurente.

Citeste si: Cum Sa Iti Maximizezi Conversiile Cu Google AdWords

In articolul de astazi ai descoperit 5 instrumente gratuite care contribuie la succesul campaniilor tale PPC. Am discutat despre instrumente destinate cautarii cuvintelor cheie, de gestionare si analiza a contului tau AdWords, masurare a sigurantei statistice pentru A/B Testing precum si lead generation.

Evident, lista poate continua cu alte instrumente gratuite cum ar fi Soolve, SplitTester, KeywordTool etc. Daca te ocupi tu singur de contul si strategia de Google AdWords iti recomand sa incerci aceste instrumente, pentru a-ti simplifica munca.

Ai nevoie de o mana de ajutor cu Google AdWords? Vrei sa lasi campaniile PPC pe mana unor specialisti certificati? Alege planul nostru de actiune care, pe langa servicii PPC, cuprinde alte 6 strategii esentiale de marketing pentru dezvoltarea afacerii tale online.

Pentru detalii sau orice nelamurire, contacteaza-ne si afla raspunsurile corecte la intrebarile tale.

Cosmin Daraban

Comments

comments