Dacă te opreşti puţin din goana după trafic şi analizezi la rece magazinul tău online o să realizezi că există şi alte tactici de marketing pe care le poţi aplica. Până la urmă, important e să realizezi cât mai multe vânzări. Iar căile prin care ajungi la obiectivul tău final pot fi adesea mult mai creative şi mai interesante decât o simplă cumpărare de trafic (fie că e prin bannere, AdWords sau alte medii plătite).

Iată câteva idei cu care poţi experimenta. Toate pot fi puse în practică cu Marketizator, tool-ul de optimizare a conversiilor 3 în 1.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RmB_2Vf6xxc[/youtube]

1.  Interacţiuni pe pagina coşului de cumpărături – propune şi testează avantaje care pot convinge

Un client care aduce o marjă de profit moderată e mai bun decât un vizitator care pur şi simplu pleacă.

Aşa că apreciază ce discount-uri şi stimulente poţi oferi vizitatorilor nehotărâţi, astfel încât să-i convingi să rămână pe pagină. Dacă un vizitator a adăugat produse în coş, dar se hotărăşte brusc să părăsească pagina, plusează tu. O ofertă personalizată sau un discount realizat în funcţie de valoarea produselor din coş, ar putea fi exact impulsul de care are nevoie pentru a cumpăra.

Cum pui în aplicare? Folosesti Marketizator pentru a lansa interacţiuni doar vizitatorilor care au produse în coş. În funcţie de valoarea acestor produse, le vei oferi stimulente sau reduceri, astfel încat să ramâi profitabil când aceştia cumpără.

oferta clienti2.  Welcome screens – fii prietenos, dar şi practic pentru vizitatori

welcome screens

Achiziţiile sunt o acţiune pragmatică, dar care paradoxal se bazează mult pe emoţii şi pe atitudinea pe care userii o au faţă de un brand sau de un magazin online.

Dacă ai un brand mai puţin cunoscut, încearcă să te apropii de vizitatorii site-ului şi dă tonul unei comunicări prietenoase încă de la început. Setează o interacţiune personalizată de întâmpinare a vizitatorilor care vin prima oara pe site-ul tau. Foloseşte ceea ce ştii despre vizitatori (oraş, cuvânt căutat, device, temperatura din oraş etc.) pentru a le vorbi direct despre ceea ce caută sau despre ceea ce pare să îi intereseze conform profilului lor de cumpărător.

Poţi fie să afişezi un testimonial, fie să transmiţi elementul tău principal de diferentiere (USP).

3.  Landing page – propuneri coerente cu restul paginilor

Fii constant în ceea ce propui. Nu crea aşteptări de care apoi să uiţi sau pe care nu le poţi îndeplini. Un vizitator dezamăgit se va adăuga sigur listei de vizitatori care părăsesc site-ul fără să cumpere nimic.  Păstrează o continuitate a propunerilor comerciale de la promisiunea făcută în banner/ad până la landing page şi pagina de check out.

Dacă ad-ul tău spune că oferi cursuri online gratuite, atunci landing page-ul trebuie să spună acelaşi lucru. Nu distorsiona mesajul iniţial spunând că oferi doar prima lecţie gratuită.

Punctul tău forte sunt discount-urile permanente? Menţionează-le pe landing page, dar subliniază-le şi în coşul de cumpărături. Grafic, statistic, prin calcule. Există o mulţime de variante de redare persuasivă.

rca ieftin ads

rca ieftin4.  Behavioral targeting – fiecare vizitator aşteaptă altceva

Dacă îţi pasă de vizitatorii tăi cât să îi „asculţi”, beneficiile nu vor întârzia să apară.  Fii atent la toate amănuntele care dezvăluie interesele şi preferinţele vizitatorilor şi foloseşte-le pentru a propune oferte personalizate.  De la tipul de device al vizitatorului până la vremea din oraşul lui, te poţi lega de o mulţime de indicii pentru a intui ce caută vizitatorul şi ce profil de cumpărător are (geek, conservator, sezonier).

Cu Marketizator poţi afişa bannere (interacţiuni) sau chiar pagini modificate şi personalizate în acord cu fiecare segment de trafic definit de tine.

ski sibiu5.  A/B testing – ia decizii bazate pe date

Trebuie să ai control total asupra schimbărilor făcute pe site. O variaţie cât de mică la nivel de poziţionare a elementelor sau schimbarea culorii pot avea un impact masiv asupra vânzărilor. Şi nu întotdeauna în sens pozitiv.

Prin A/B testing poţi identifica exact ce schimbări de design şi de copy sunt benefice conversiilor.  Datele sunt cea mai bună  metodă prin care îţi poţi susţine deciziile, aşa că nu ezita să faci A/B testing-ul în mod curent. Şi încă ceva: ca să faci AB testing nu trebuie să ştii să faci programare sau design.

Studiile arată că magazinele care fac AB testing înregistrează o creştere medie de 20% a ratei de conversie.

ab testing6.  On exit interactions – ia-ţi la revedere într-un mod semnificativ

Dacă un vizitator vrea să iasă de pe pagină fără să fi cumpărat nimic, nu e sfârşitul lumii. Vizita lui poate fi benefică în alte feluri. De exemplu, poţi identifica motivele pentru care a ales să plece.

help us

Prin folosirea unei tehnologii de urmărire a cursorului, poţi lansa un survey chiar în momentul ieşirii de pe pagină (poate fi făcut şi cu Marketizator, ba chiar poate fi aplicat pe segmente de trafic ca new visitors sau returning visitors).

setare conditii

Momentul de abandon poate fi folosit şi pentru remarketing prin email. Păstreză informaţiile despre coş şi asociază-le cu profilul celui care a comandat. Îi poţi reaminti prin email că produsele încă îl aşteaptă în coş, sau, mai mult, îi poţi propune produse complementare sau oferte noi.

Un vizitator nu e pierdut până nu ai încercat tot ce se poate în materie de marketing!

Ţinând cont, bineînţeles, de profilul magazinului tău şi de tipul de vizitatori pe care îi are. Aşa că alege tool-urile potrivite, fii cu ochii pe vizitatori şi pe ce vor ei, şi combină cât mai bine tacticile de marketing online!

Oferta noastră pentru magazinele din platforma SilkWeb: cere-ti activarea unui cont pentru a testa gratuit 30 de zile functionalitatile platformei.

Pentru orice cont activat până la 15 noiembrie, impreuna cu echipa Maketizator oferim gratuit un audit al conversiilor cu propuneri de îmbunătăţire a ratei de conversie. Ce trebuie sa faci mai departe, este sa-ti activezi acum un cont gratuit!

valetin radu

Valentin Radu

Valentin Radu este un antreprenor implicat in tehnologie si online marketing in ultimii 12 ani. Este co-fondator la rca-ieftin.ro, leaderul pietei de asigurari online din Romania si CEO la Marketizator, prima platforma de optimizare a conversiilor special construita pentru magazine de comert electronic.

Citeste si despre:

Cosmin Daraban

Comments

comments