Probabil in ultimii ani ai auzit sau citit numeroase informatii despre faptul ca „SEO moare”. Sa fie adevarate aceste presupuneri sau nu… poti sa-ti raspunzi singur la aceasta intrebare la finalul acestui articol.
Am mai zis-o, dar repet: analizeaza cu atentie unde si ce informatii citesti, pentru ca stiu.. de cele mai multe ori, tinzi sa crezi si sa accepti lucrurile cele mai favorabile tie, cele pe care tu le intelegi cel mai bine si cele care te indeamna la cel mai putin efort.
SEO e mort pentru cei care inca nu au inteles sau nu vor sa accepte faptul ca lucrurile au ajuns intr-un punct in care e nevoie de foarte mult efort pentru a obtine rezultate bune, iar timpul pana la observarea acestora este tot mai mare.
SEO e mort si pentru cei care inca se focuseaza doar pe cresterea unor (putine) cuvinte cheie in rezultatele cautarilor.
SEO e mort pentru cei care fac acest lucru doar pentru Google.
SEO e mort pentru cei care au inteles doar parte tehnica din acest intreg proces.
Probabil, afisarea rezultatelor in motorul de cautare Google, are la baza cel mai mare si mai complex algoritm informatic din lume, care este intr-o continua si rapida schimbare, pe care nimeni nu-l cunoaste exact, dar asupra caruia „meseriasii de duzina” mereu au un AS in maneca prin care pot rezolva si garanta pozitii de top.
Urmareste clipul video : Oficial despre prima pozitie in Google
De ce nu e mort si nu moare SEO ?
In primul rand, SEO nu moare pentru ca rezolva probleme.
Ce fel de probleme rezolva SEO ?
In primul rand cele de ordin tehnic din fiecare pagina web pentru care se aplica acest proces. Aceste subiecte au fost destul de mult dezbatute in articolele trecute din acest blog, motiv pentru care nu am sa le repet. Spun doar ca utilizand aplicatii profesionale si interpretand corect datele, te poti asigura ca ai un site corect construit si optimizat din acest punct de vedere.
Citeste despre : SEO tools si interpretarea datelor.
In al doilea rand si cel mai important pentru tine, trebuie sa fie rezolvarea problemelor pentru viitorii tai clienti.
Stii de ce ajung vizitatorii la tine pe site ?
Azi, cand crearea de continut a devenit un fenomen atat de important pentru marketing si vanzari, trebuie „profitat” imediat de acest lucru, chiar daca necesita multa munca si poate consuma mai mult timp, dar merita, pentru ca pana la urma, vizitatorii magazinului tau beneficiaza de aceste informatii si tu pe acestia ii poti transforma in clienti.
Pentru ca procesul de vanzare online a evoluat atat de mult, azi continutul joaca un rol tot mai important in luarea deciziei de cumparare din partea clientilor tai. Da, pot sa spui ca depinde mult de produs…asa este, depinde de pretul si brand-ul produselor. De regula pentru produsele scumpe decizia de cumparare dureaza mai mult timp.
Tot prin continut poti promova si prezenta beneficiile unor noi produse aparute in piata, despre care lumea nu are de unde sa stie ceva. Da, este vorba de educare inainte de vanzare, alt aspect ignorat de anteprenorii din online.
Intreg continutul creat si promovat de tine, este si va fi indexat de Google, care iti va trimite trafic de calitate spre site.
Vizitatorii ajung la tine pe site pentru continutul pe care il oferi.
Continutul web, nu inseamna doar articole pe blog, continutul inseamna si crearea de materiale media (imagini, clipuri video, infografice, materiale audio, prezentari, ebook-uri, webinarii) , practic sunt materiale facute pentru interactiunea cu comunitatea pe care trebuie sa o construiesti, cu clientii si partenerii tai.
Google omoara SEO !
Nimic mai fals, daca ne gandim la importantele modificari ale algoritmului, care au penalizat o multime de site-uri pentru practici deloc etice de promovare si manipulare a rezultatelor.
Se doreste o promovare / o comunicare spre utilizatori, pentru ca acestia sa fie „satisfacuti” de rezultatele pe care le primesc de la motorul de cautare, deci focusul este pe calitate.
Google schimba rezultatele din prima pagina !
Asa este, dar inca in Romania este bine, avand in vedere nivelul de dezvoltare a comertului online. Se vede cum Google merge tot mai mult spre utilizatori, oferind in multe cazuri rezultate locale (cat mai apropiate de locatia fizica fata de cel care cauta informatia in motorul de cautare).
Citeste Despre local SEO – sfaturi practice pentru afacerile locale.
Mai departe putem discuta despre importanta unui site care are un design adaptat pentru mobile. Acest aspect poate insemna un avantaj de-al tau pe care il ai in fata clientilor, a celor care ajung sa navigheze in magazinul tau de pe telefonul mobil, unde este important sa aiba o experienta placuta atat vizuala, cat si o incarcare rapida a paginilor.
In plus, trebuie sa privesti vanzarea ca pe un intreg proces in care vizitatorii interactioneaza de mai multe ori cu magazinul tau, din mai multe medii, deci trebuie sa ai un site corect optimizat pentru conversii si micro conversii.
Azi poti si trebuie sa colectezi cat mai multe informatii despre vizitatorii tai sau chiar sa le ceri lor diferite informatii prin diferite metode. Astfel iti poti crieona mai bine profilul clientului, problemele acestuia si sa-ti faci o strategie despre modul in care ii poti oferi solutia (produsul pe care il vinzi)
Google face bani din SEO
Chiar daca crearea si promovarea continutului de calitate, in cel mai etic mod, iti ofera rezultate bune din punct de vedere SEO, trebuie sa stii ca tot acest proces duce la o crestere continua a concurentei si a CPC-ului in AdWords.
Poti spune ca in ultimii ani lucrurile au evoluat mult, ca piata a crescut, dar Romania este abia la inceput. Acum este momentul in care multi anteprenori incep sa inteleaga si sa-si doreasca SEO, dar inca nu au inteles valoarea si costul.
Google AdWords este alternativa perfecta
Serviciul de promovare prin AdWords este parte componenta din intreaga strategie pe care trebuie sa o urmezi, dar acesta nu inlocuieste SEO, practic fiecare are importanta lui in procesul de vanzare.
Chiar daca utilizand Google AdWords, te pozitionezi in topul rezultatelor pentru diferite cuvinte cheie, acest lucru nu te ajuta la educarea clientului pentru noul tau produs sau serviciu pe care doresti sa-l vinzi. Dar te poate ajuta la descoperirea de noi cuvinte cheie si descoperirea eventualelor probleme, in urma unor analize.
Daca utilizezi serviciul Google AdWords pentru promovare, mai stii cat de mult conteaza sa ai o pagina corect optimizata din punct de vedere SEO… Da, vorbim de relevanta cuvintelor cheie si de QS (quality score).
Social Media mai bun decat SEO !?
Iar depinde mult de nisa in care esti, exista industrii care s-au dezvoltat mult datorita acestui fenomen, dar si aici, o strategie corecta prevede crearea si promovarea de continut unic.
Probabil ai vazut si tu, mai multe rezultate in Google cu link-uri din Facebook, Google+ sau Twitter. Le-ai accesat ? Sunt convins ca raspunsul este DA.
In acest caz, ce este de ajutor pentru firma care utilizeaza social media in promovare, dar rezultatele ii sunt afisate si in Google, iar vizitatorii ajung pe site-ul lor din 3 clici : Google->Facebook-> site ?
Este o alta dovada a faptului ca mix-ul de marketing si promovare a devenit ceva obligatoriu pentru toti cei care vor sa vanda azi online.
SEO moare doar atunci cand nu mai exista motoare de cautare, doar atunci cand lumea nu mai cauta informatii online.
Citeste si urmatoarele 3 articole interesnate despre SEO:
- SEO pentru utilizatorii tai
- SEO – legatura ta cu internetul
- SEO – transparenta strategiilor din spate
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019

