Odata ce utilizatorul a parasit magazinul online fara a se converti, probabil crezi ca nu mai exista nicio modalitate de a-l determina sa se intoarca. Fie s-a razgandit si nu il mai poti convinge sa ia o decizie in favoarea amandurora, fie s-a luat cu altceva si a uitat de tine si de produsele pe care le-a abandonat in cosul de cumparaturi. Nu mai exista nicio speranta, nu se mai poate face nimic.

Chiar asa stau lucrurile?

Evident ca nu. Ai la dispozitie numeroase instrumente si strategii pe care le poti folosi pentru a-ti recupera utilizatorii si a-i determina sa se converteasca. Unul dintre aceste instrumente este Facebook Remarketing prin Facebook Ads, considerat printre cele mai eficiente si ieftine modalitati de a recupera clici si conversii pierdute.

Despre remarketing si cum il folosesti pe Google si Facebook pentru a atrage utilizatorii in magazin sa cumpere, am mai discutat in cateva din articolele anterioare. Totusi, pana acum nu am realizat niciun articol care sa se axeze strict pe Facebook Remarketing, ce inseamna concret acest concept si cum te ajuta sa iti cresti ratele de conversie si ROI-ul.

A venit timpul sa asezam Facebook Remarketing pe masa de operatie si sa-l analizam, pentru a descoperi in ce mod functioneaza si cum il putem folosi corect, pentru a ne atinge scopurile.

In primul rand, sa recapitulam ce inseamna remarketing. Remarketing-ul este o tactica care iti permite sa te promovezi in fata unei audiente care a vizitat deja magazinul online si a aratat un anume interes pentru produsele si serviciile tale. Cum functioneaza? Utilizatorii ajung in site-ul tau, pe acestia ii delimitezi de restul publicului tinta, creezi reclame personalizate sau generale si le prezinti utilizatorilor segmentati cu ajutorul Facebook-ului.

La nivel general, Facebook Retargeting te ajuta sa iti maresti conversiile si sa scazi cheltuielile totale pentru a convinge un client care a ajuns pentru prima data in site-ul tau sa achizitioneze ceva. Ca si exemplu, ca sa iti arat cum poti sa rezolvi situatia prezentata in primul paragraf al articolului – recuperarea cosului de cumparaturi – trebuie doar sa creezi o lista cu campania de recuperare cos si sa setezi conditia ca cei din lista sa fi ajuns la pagina de finalizare comanda, dar nu si la cea de “multumesc” (thank you page).

Facebook Remarketing te poate ajuta si sa “cumperi fani”, o strategie corecta, in definitiv, avand in vedere faptul ca utilizatorii retargetati chiar sunt interesati de produsele si serviciile tale.

remarketing facebook

Cum poti sa “urmaresti” utlizatorii pe Facebook? Prin intermediul unui instrument pus la dispozitie de retea numit Pixel Code – codul de remarketing prin Facebook, pe care il obtii accesand sectiunea Ads Manager din contul tau pe reteaua de socializare.

Principalul avantaj al acestei tactici este tocmai faptul ca reclamele tale ajung exact la acei utilizatori care sunt interesati de oferta ta. Poti sa faci remarketing pentru oamenii care ti-au vizitat site-ul dar nu s-au convertit inca, pentru cei care au finalizat procesul de cumpare sau pentru cei care nu au aflat inca de oferta ta de produse dar ar putea fi interesati.

Dar hai sa le luam pe rand. Care sunt avantajele Facebook Remarketing?

  1. Cost per Click scazut

Facebook Remarketing are, de obicei, un cost per click mai mic in comparatie cu remarketing-ul pe motoarele de cautare. Ratiunea din spatele acestei situatii este faptul ca traficul pe Facebook ar trebui sa fie (teoretic) mai putin targetat decat cel din motoarele de cautare.

In motoarele de cautare, utilizatorii cauta un produs sau un serviciu anume, practic cer o oferta. In Social Media, le expui utilizatorilor o reclama in timp ce ei fac total altceva, nici nu sunt interesati sa faca o achizitie sau sa caute un produs. Tocmai de aceea sansele de conversie cresc.

Partea tare la Facebook Remarketing este faptul ca poti sa urmaresti tipul de utilizatori in functie de caracteristicile care te intereseaza: toti cei care ti-au vizitat site-ul, cei care au vizitat o pagina anume, cei care au vizitat o pagina anume si nu altele, cei care au vizitat intr-o perioada anume de timp si combinatiile continua.

Nu doar ca Facebook Remarketing iti asigura un impact exploziv asupra utilizatorilor ci, mai mult, te poti astepta la o rata crescuta de click, un cost scazut pe achizitie si o crestere a angajamentului fata de magazinul tau.

facebook pixel

  1. Mai multe vanzari

Sa provoci convertirea unui utilizator care a ajuns pentru prima data pe site intr-un client, poate sa fie munca de “chinez batran”. Ia timp si rabdare. Daca industria in care activezi e competitiva, oamenii au tendinta sa se documenteze pe mai multe site-uri, sa compare preturile si abia apoi completeaza o comanda.

Citeste: Afla Traseul Unui Vizitator Din Site Pana La Stadiul De Client

De cele mai multe ori, acesti utilizatori uita de numele magazinului tau si nu se mai pot intoarce in site, chiar daca au fost multumiti de produsele si serviciile gasite. Instrumente ca Google AdWords si Facebook Ads iti dau acces tocmai la acesti utlizatori. In acest caz, cand acestia iti vad reclama pe Facebook, devii mai usor de recunoscut si ai mai multe sanse sa obtii o vanzare.

Pentru ca reclamele tale sa nu ajunga iar la clientii existenti, care au cumparat deja, poti sa creezi un segment personalizat de remarketing pentru oamenii care au vizitat pagina ta de “multumesc”.

Daca tot am ajuns aici, haideti sa discutam putin despre cum te ajuta audienta personalizata a site-ului sa ai rezultate. Audientele personalizate sau customizate se refera la o lista de utilizatori de Facebook, ce sunt targetati prin intermediul ad-urilor din retea.

Acestea cuprind adresele de e-mail, numarul de telefon sau id-urile de utilizator, la care tu ai acces doar dupa ce utilizatorul/clientul si-a dat permisiunea. Avantajul audientei personalizate este faptul ca reclamele tale platite vor ajunge la utilizatori despre care stii ca sunt interesati de magazinul tau online:

  • poti sa ajungi la cei care au vizitat anumite sectiuni sau tipuri de continut, prin intermediul unui continut similar pentru a-i incuraja sa revina;
  • poti sa ajungi la cei care au vizitat anumite sectiuni sau pagini din site dar nu s-au convertit (vanzare, abonare etc.);
  • poti sa trimiti un mesaj de “bun venit” sau “multumesc” utilizatorilor care au completat o actiune dorita cum ar fi achizitionarea unui produs sau inregistrarea unui cont;
  • poti sa ajungi la utilizatorii care au cumparat un anumit produs si sa le prezinti produse si accesorii asemanatoare, prin cross-selling.

Citeste si : 5 Pasi Simpli pentru Cresterea Vanzarilor cu Remarketing

  1. Valorifica feedback-ul in Social Media

Nu e necesar sa-ti limitezi eforturile de remarketing doar pentru clientii potentiali. Promovand o reclama in fata unei audiente variate – inclusiv cei care au cumparat deja de la tine – permite utilizatorilor curenti sa interactioneze cu cei potentiali. Clientii multumiti posteaza, de cele mai multe ori, comentarii pozitive si ofera un feedback consistent pentru continutul site-ului tau.

Cand un client potential vede aceste comentarii prin intermediul remarketing-ului, cresc sansele sa aiba o impresie favorabila despre brand si cresc sansele sa se converteasca.

Aceasta legatura afecteaza pozitiv loialitatea de brand. Clientii fideli valoreaza mai mult decat cei noi, deoarece acestia vor continua sa cumpere benevol din magazin, fara ca tu sa mai fii nevoit sa investesti un buget amplu pentru promovare.

Cand iti extinzi audienta, incluzand si clientii existenti, procesul de upselling devine mai usor si pune accent pe puterea ce sta in mainile utilizatorilor. Un client fericit devine un client fidel, care cumpara in mod repetat si este un ambasador al brandului in fata unui public potential. Adevarul e ca cea mai eficienta metoda de marketing (pe langa faptul ca este gratuita) este marturia unui client multumit de produsele tale, concretizata intr-un feedback pozitiv si de impact.

  1. Extinderea pietei disponibile

Facebook Remarketing iti da acces la un public cu interese si caracteristici asemanatoare clientilor si potentialilor tai clienti. Practic, trebuie doar sa segmentezi publicul in functie de caracteristicile observate si sa dai drumul unui ad pentru cei care ar putea fi interesati de tipul de produse disponibile in magazin dar care nu iti cunosc, inca, oferta.

Nu te mai invarti orbeste, cautand o sectiune de public pe care nu o cunosti dar simti ca exista si ar putea sa se converteasca. Folosind Facebook ads prezinti reclame relevante prin care atragi noi utilizatori, acestia iti vor da like-uri, vor intra pe site-ul magazinului sa consulte oferta, vor distribui continutul de calitate descoperit si, in final, vor finaliza procesul de comanda in magazinul tau.

Facebook Retargeting este eficient si pentru promovarea pe piata locala. Poti sa te diferentiezi de competitorii tai locali prin reclame originale, care sa-i atraga pe clienti in magazin. Despre cum te ajuta Facebook Ads pe piata locala poti sa citesti mai multe lucruri aici.

Tine minte ca Facebook nu iti permite sa creezi un ad daca audienta retargetata este prea mica. Reteaua cere un minim de 20 de utilizatori sau mai multi. Intr-un anume fel te consiliaza, sfatuindu-te sa nu te arunci cu capul inainte si sa cheltuiesti prea mult, intr-un exces de zel. Acest aspect ii priveste in deosebi pe incepatori, cei care au dezvoltat de curand o afacere online si inca nu au o audienta compacta.

facebook pixel code

Procesul de remarketing nu se incheie in mometul in care ai dat drumul reclamei. Trebuie sa monitorizezi in permaneneta rezultatele, fie cu ajutorul Ads Manager, fie in Google Analytics.

Facebook iti pune la dispozitie sectiunea Ads Manager pentru a monitoriza rezultatele obrinute: care e statusul, cat ai cheltuit pana acum, cati clici si conversii s-au acumulat etc.

Daca vrei sa monitorizezi rezultatele cu ajutorul Google Analytics, iti recomand sa construiesti link-uri specifice de urmarire cu ajutorul Google’s URL builder. Aceste link-uri contin tag-uri potrivite cu sursa, mediu si informatii despre campania de ads. Daca nu ai un cod potrivit de urmarire, poti sa primesti informatii eronate.

Facebook Ads nu e cine stie ce mare filozofie. Ti se pare greu la inceput, pana te obisnuiesti cu setarile si intelegi cum functioneaza procesul. Dupa ce treci de aceasta faza, totul depinde de creativitatea ta si de modul in care alegi sa-ti abordezi publicul.

Spune-mi, tu folosesti Facebook Ads pentru o mai buna promovare? Cat de mult iti influenteaza rata de conversie si ROI-ul?

Citeste si despre:

Impactul culorilor in reclamele din Facebook Ads (studiu de caz)

Cosmin Daraban

Comments

comments