La editia a X-a a Digital Marketing Forum, Evensys a prezentat un studiu despre comportamentul romanilor in timpul pauzelor publicitare la TV, realizat pe baza datelor furnizate de iSense Solutions.
“Luam o scurta pauza publicitara si revenim”. O singura propozitie ii determina pe 80% dintre romani sa schimbe canalul atunci cand urmaresc programe TV. De ce reactioneaza in acest fel? Conform datelor colectate, motivul e simplu: reclamele sunt plictisitoare si repetitive.
In raport cu televiziunea, publicitatea platita in online este consumata de 8 din 10 romani, deoarece, inca, doar 20% dintre acestia au instalat AdBlock pentru a elimina anunturile platite pe Google.
Dar ce fac romanii in timpul pauzelor publicitare?
Conform studiului, 70% dintre ei stau de vorba cu alte persoane, 67% fac alte treburi prin casa, 60% utilizeaza smartphone-ul, 56% utilizeaza calculatorul sau laptopul (se observa rata de utilizare a mobilului, care este in crestere) iar 47% mananca sau fumeaza. Practic, romanii isi acopera anumite nevoi si placeri.
Daca tot am vorbit despre smartphone, romanii folosesc acest dispozitiv pentru a face urmatoarele lucruri: 69% vorbesc la telefon, 66% acceseaza retelele de socializare, 65% cauta informatii diverse despre subiectele de care sunt interesati, 64% folosesc email-ul pentru a citi mesajele primite sau pentru a trimite mesaje, 58% acceseaza site-uri generale de pe internet, 50% verifica starea vremii, 50% trimit SMS-uri
Mai mult, 49% comunica pe chat cu persoanele cu care sunt conectati, 46% se joaca, 33% isi verifica si actualizeaza calendarul, 30% fac poze si le editeaza, 30% cauta mai multe informatii despre produsele pe care le-au vazut la televizor, 29% acceseaza si citesc diferite bloguri si 27% vizioneaza filme si videoclipuri pe YouTube, Facebook, in diferite site-uri etc.
In ceea ce priveste folosirea calculatoarelor/laptopurilor, 76% dintre romani folosesc sau isi verifica email-urile, 72% cauta informatii diverse de care sunt interesati, 70% acceseaza retelele de socializare favorite, 67% intra pe diferite site-uri de pe internet, in timp ce 49% vorbesc pe chat si 47% se joaca.
43% dintre romani cauta informatii pe internet despre produsele/serviciile pe care le-au vazut la televizor, 37% vizioneaza filme si videoclipuri, 36% acceseaza bloguri, 29% asculta muzica sau radio iar 27% isi verifica si actualizeaza calendarul.
In timpul pauzei publicitare la televizor, indiferent de dispozitivul folosit pentru accesarea paginilor web, romanii cauta informatii: 46% despre starea vremii la nivel local, national si international, 36% cauta reduceri si promotii, 34% despre sanatate si medicina, 29% cauta informatii din sport, 27% citesc bancuri sau horoscopul, 25% despre calatorii si vacante (inclusiv preturi, transport, localizare, reduceri etc.), 24% dintre romani sunt interesati de muzica, dans, videoclipuri, informatii despre produse si servicii, stiinta si locuri de munca.
23% dintre romani isi exprima interesul pentru filme, literatura, teatru, opera sau alte evenimente culturale, 22% cauta date despre emisiunea la care le uitau inainte de pauza publicitara sau despre frumusete si moda, in timp ce doar 20% sunt interesati de cariera, resurse umane, leadership, management si locuri de munca.
Cand vine vorba de decizia de cumparare, romanii sunt influentati de diferite surse de informatii pentru a cumpara un produs/serviciu: propria experienta (59%), motoarele de cautare – Google, Yahoo etc. (54%), recomandari de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online accesate (47%), site-urile producatorilor respectivelor produse/servicii (43%), informatiile direct din magazin (41%), site-urile care evalueaza diferite produse (40%), forumurile de discutii (39%), site-urile cu promotii (37%), televiziunea, specialistii in diverse domenii si noutatile primite pe email (36%).
Romanii sunt influentati de retelele de socializare doar in proportie de 33%, dar si de site-urile generale de internet (31%), adresele de internet ale producatorilor/distribuitorilor (28%), brosurile si fluturasii promotionali (25%), ziare/reviste (13%), radioul (12%), postere/afise stradale (10%), bloggeri (9%) si vloggeri, in proportie de 3%.
Cu toate acestea, romanii au declarat ca NU ar schimba canalul daca reclamele din timpul publicitare ar fi mai scurte si la obiect (34%), amuzante (22%) si mai clare/explicite (15%).
Studiul de fata a fost realizat de catre iSense Solutions pentru cea de-a X-a editie a Digital Marketing Forum. Datele au fost colectate online pe un esantion de 500 de persoane, membri ai panelului ResearchRomania.ro. Informatiile sunt reprezentative pentru persoanele cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, din mediul urban din Romania si au fost colectate in februarie 2016.
Rezultatele au un grad de eroare de +/- 4,3 %, la un nivel de incredere de 95%.
Cu ce concluzie putem ramane din acest studiu? Clar, companiilor le este din ce in ce mai greu sa ajunga la o categorie de consumatori care a evoluat in timp, este multitasking si multiscreen, se plictiseste repede si are anumite standarde si asteptari atunci cand este targetata. Companiile trebuie sa se axeze pe mesaje personalizate, relevante, clare si creative pentru a atrage atentia publicului tinta si a-l determina sa converteasca.
- Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes - aprilie 22, 2019
- Mituri despre SEO, Optimizare si Link Building - martie 20, 2019
- Cum atragi backlink-uri tari pe nisele „plictisitoare” - februarie 19, 2019